Min datter holder sig pludseligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2012

MissMammy

Hej, jeg sørger desperat råd eller erfaringer.

min dejlige datter fylder 4 i næste måned og fra hun var et til toilettrænet, da hun var 3 havde vi enorme problemer med at hun ville lave nr2. Da hun var trænet og til nu har der intet været. Regelmæssig bummelum og nogle gange enorme pøller, men ikke haft noget ubehag, til vores store forundring. 

for 4 uger siden blev hun syg med grim hoste dog der kom bremsespor, men gik stadig på toilet. De sidste to har været forfærdelige for os alle. Hun holder sig og nu siver hun. Vi skifter underbukser op til 8 gange om dagen og min glade pige gemmer dig, holder dig, er sur og tvær (selvfølgelig). 

først med sygdom mindede vi om at gå på toilet, uger senere frustration og gå nu på wc! Og at ikke give det så meget opmærksomhed. 

Hun er blevet storesøster for 6 måneder siden, men har været uheld fantastisk med at tage imod et nyt medlem og jeg føler jeg er meget obs på det. Jeg går hjemme hos dem og hun går i preschool 5 dage om ugen. 

Jeg synes at opmærksomhedsmæssigt har medregn haft meget mere fordi daddy er på ferie. 

Vi giver hende masser at drikke, unddårlig masse sukker, men hun er jo efterhånden så fokuseret på at holde sig at hun ikke spiser særligt meget. 

Hjælp! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at i bliver nød til at lave om på jeres rytme igen, så i får det vendt til noget positivt at sku på wc, og ik som nu noget der er træls.

Når i ka se hun går og holder sig,, tager du hende stille og roligt med ud på toilettet, siger nu prøver vi lige, så ka vi også lige læse en lille bog imens eller synge en sang osv. Det dutter ik at blive sur osv, det gør bare at de holdet sig endnu mere.

Også er det vigtigt at huske at børn jo i virkeligheden ku selv bestemmer ret få ting i deres liv. 2 af de ting de ka kontrollere, er hva der kommer ind og hva der kommer ud.

Og når du så siger at hendes holden sig, også påvirker hende til måltider, så ka jeg igen kun sige, i ska flytte fokus. Lad hende spise og drikke det hun ka, også ros hende for det. 

Det har virket her! Vh stine

Anmeld

30. december 2012

MissMammy

StineW79 skriver:

Tænker at i bliver nød til at lave om på jeres rytme igen, så i får det vendt til noget positivt at sku på wc, og ik som nu noget der er træls.

Når i ka se hun går og holder sig,, tager du hende stille og roligt med ud på toilettet, siger nu prøver vi lige, så ka vi også lige læse en lille bog imens eller synge en sang osv. Det dutter ik at blive sur osv, det gør bare at de holdet sig endnu mere.

Også er det vigtigt at huske at børn jo i virkeligheden ku selv bestemmer ret få ting i deres liv. 2 af de ting de ka kontrollere, er hva der kommer ind og hva der kommer ud.

Og når du så siger at hendes holden sig, også påvirker hende til måltider, så ka jeg igen kun sige, i ska flytte fokus. Lad hende spise og drikke det hun ka, også ros hende for det. 

Det har virket her! Vh stine

Hej Stine 

tak for svar. Godt så, jamen det er også der vi er nu Mht at tage hende med på wc og læste en bog for hende sidst hun var derude. Man er jo virkelig bange for at gøre noget forkert, for ja så holder hiun sig mere og vil jo heller ikke gøre det til et kæmpe problem for hende. 

kan ikke holde ud at se hende "lide". 

Anmeld

30. december 2012

Moma

Jeg tænker måske lidt, at I måske IKKE skal rose, når hun går på toilet. Måske der ikke skal gives opmærksomhed omkring det overhovedet. Forstået på den måde, at når hun viser tegn på, at hun skal - så gå stille og roligt ud på toilettet og læs en bog med hende, som dig og Stine er inde på. Og så ellers ikke vis noget opmærksomhed omkring det. Hverken ros eller ris eller nogen kommentarer overhovedet. Det virker hos os, vores søn har også stejlet ind imellem over at skulle på toilet. Det virker hos os 

Mht mad, så styrer I, hvad der er at vælge mellem, og hun styrer helt selv, hvad hun kommer i munden og hvor meget. Igen skal der ikke vises opmærksomhed omkring det. Ikke nødes eller presses eller roses. Der skal ikke vises opmærksomhed omkring det overhovedet. Så der skal ikke tales om mad eller toiletbesøg. På den måde bliver det ikke et pres for barnet, og I viser de ting er naturlige. 

Anmeld

30. december 2012

Pikku Myy

MissMammy skriver:

Hej, jeg sørger desperat råd eller erfaringer.

min dejlige datter fylder 4 i næste måned og fra hun var et til toilettrænet, da hun var 3 havde vi enorme problemer med at hun ville lave nr2. Da hun var trænet og til nu har der intet været. Regelmæssig bummelum og nogle gange enorme pøller, men ikke haft noget ubehag, til vores store forundring. 

for 4 uger siden blev hun syg med grim hoste dog der kom bremsespor, men gik stadig på toilet. De sidste to har været forfærdelige for os alle. Hun holder sig og nu siver hun. Vi skifter underbukser op til 8 gange om dagen og min glade pige gemmer dig, holder dig, er sur og tvær (selvfølgelig). 

først med sygdom mindede vi om at gå på toilet, uger senere frustration og gå nu på wc! Og at ikke give det så meget opmærksomhed. 

Hun er blevet storesøster for 6 måneder siden, men har været uheld fantastisk med at tage imod et nyt medlem og jeg føler jeg er meget obs på det. Jeg går hjemme hos dem og hun går i preschool 5 dage om ugen. 

Jeg synes at opmærksomhedsmæssigt har medregn haft meget mere fordi daddy er på ferie. 

Vi giver hende masser at drikke, unddårlig masse sukker, men hun er jo efterhånden så fokuseret på at holde sig at hun ikke spiser særligt meget. 

Hjælp! 

Hvor lang tid er det siden hun har haft rigtig afføring?

Min søn har også holdt sig så meget at han blev forstoppet, og et af tegnene på forstoppelse er netop at det begynder at "sive" som du kalder det. Hvis hun er forstoppet, kan det godt være svært at få hende i gang med at lave lort igen, fordi det simpelthen gør ondt, og så kan det være en god idé at få hende i gang med noget afføringsmiddel, så hun kan komme i gang med at lave lort igen UDEN smerter.

Hvis jeg var dig, ville jeg i første omgang snakke med en læge.

Anmeld

30. december 2012

MissMammy

Hej piger. 

Tusind tak for gode råd og rart at vide at man ikke er den eneste i verden der går og slåsser med det. 

Vi havde gevinst her til aften med hjælp fra afførringsmiddel og eseriøs snak m hvilken farve hendes nye svæmmedragt skal være. Hun skal stolt begynde til svømning i januar. 

Mht mad, så spiser hun normalt godt, men de sidste dage har det været meget lidt fordi hun jo har været fyldt op! 

Fingers crossed med at det kan fortsætte nu

xxx

Anmeld

30. december 2012

MissMammy

Hej piger. 

Tusind tak for gode råd og rart at vide at man ikke er den eneste i verden der går og slåsser med det. 

Vi havde gevinst her til aften med hjælp fra afførringsmiddel og eseriøs snak m hvilken farve hendes nye svæmmedragt skal være. Hun skal stolt begynde til svømning i januar. 

Mht mad, så spiser hun normalt godt, men de sidste dage har det været meget lidt fordi hun jo har været fyldt op! 

Fingers crossed med at det kan fortsætte nu

xxx

Anmeld

30. december 2012

Moma

Godt at høre, at det går fremad igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.