Jeg fandt ud af i marts 2011 at jeg har PCO. Vi var heller ikke startet med at forsøge endnu, men jeg fik det sådan, at nu skulle vi ikke spilde flere chancer. Min fertilitetssygeplejerske sagde, at hvis vi var klar, var det bare i gang med behandling. Der var ingen grund til at vente til vi selv havde gjort en masse forsøg.
Så vi blev begge udredt. Jeg skulle også have taget en masse blodprøver, for at finde ud af mit insulinniveua og mandlige kønshormoner osv. Mine tal så fine ud, så mit eneste symptom er altså cysterne. Derfor skulle jeg ikke på Metformin.
I april kom jeg på 1. omgang hormonbehandling. Der var 2 æg, så vi skulle bare hjem og lave hjemmearbejde. Blev desværre ikke gravid. I maj var jeg på 2. hormonbehandling og dertilhørende hjemmearbejde. Der var også 2 æg og jeg blev gravid!! 
Så fra diagnosticeringen til graviditet tog det omkring 3 måneder.
Jeg hører mange, der lader sig spise af med, at de selv skal prøve i så og så lang tid. Jeg priser mig lykkelig for, at min fertilitetsygeplejerske var af den opfattelse, at vi da bare skulle igang!
Så go for it og held og lykke i 2013
Anmeld