Chokolade mousse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2012

o1Mutte

Ja kom med jeres bedste chokolade mousse opskrift!
Skal lave det til dessert imorgen, men alle de opskrifter jeg har prøvet at lave har ikke været ret gode. Bryder mig nemlig ikke om det hvis det smager for meget af chokolade. Altså den må ikke være for 'stærk'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Bella89

Find den opskrift du kan lide, og brug en chokolade med mindre procenter en der står.
Jeg bruger selv 60-65% chokolade
Måske du skulle ned i den normale chokolade godt 45%
Håber det kan hjælpe lidt.

- du kan forresten blande appelsin saft (frisk) og skrald i, så du får en frisk smag.

Jeg er desværre min opskrift i kasser da jeg flytter lige i det nye år så kan ikke hjælpe med sådan en.

- måske du kan finde den på dk-kogebogen.dk

Godt nytår

Anmeld

30. december 2012

o1Mutte

Bella89 skriver:

Find den opskrift du kan lide, og brug en chokolade med mindre procenter en der står.
Jeg bruger selv 60-65% chokolade
Måske du skulle ned i den normale chokolade godt 45%
Håber det kan hjælpe lidt.

- du kan forresten blande appelsin saft (frisk) og skrald i, så du får en frisk smag.

Jeg er desværre min opskrift i kasser da jeg flytter lige i det nye år så kan ikke hjælpe med sådan en.

- måske du kan finde den på dk-kogebogen.dk

Godt nytår

Okay, må lige prøve Ellers plejer jeg at putte mere fløde i for at tynde den ud

Anmeld

30. december 2012

Bella89

o1Mutte skriver:

Okay, må lige prøve Ellers plejer jeg at putte mere fløde i for at tynde den ud

Jeg ville nok gøre det med mindre chokolade i stedet

Håber du finder en løsning

Anmeld

30. december 2012

Maja88

jeg har lavet hvid choko mousse

Anmeld

30. december 2012

Victoria2013

Jeg plejer at lave denne, den er supernem og man kan bruge lige den chokolade man har lyst til. Skal selv lave den nytårsaften... jeg har købt Marabou m. Daim til formålet, det har været en succes før

½ liter piskefløde (eller cremefine til piskning)
2 past. æggeblommer
200 gram chokolade

Piskefløden piskes til let flødeskum, chokoladen smeltes. Når chokoladen er smeltet og kølet let ned, røres den godt sammen med æggeblommerne, og blandingen piskes sammen med flødeskummet. Sættes i køleskab et par timer og er klart til spisning

Anmeld

30. december 2012

MomInTheMaking

o1Mutte skriver:

Ja kom med jeres bedste chokolade mousse opskrift!
Skal lave det til dessert imorgen, men alle de opskrifter jeg har prøvet at lave har ikke været ret gode. Bryder mig nemlig ikke om det hvis det smager for meget af chokolade. Altså den må ikke være for 'stærk'

Jeg kan desværre ikke finde den opskrift jeg plejer at bruge . men mine to bedste råd er at du skal finde en opskrift hvor der både skal piskede æggehvider, flødeskum og æggeblommer i chokoladen og hvis du ikke vil have den stærk skal du bare bruge almindelig koge chokolade. jeg har prøvet mange forskellige og kun den med æggehvider giver den meget luftige konsistens. pøj pøj.

-sheila

Anmeld

30. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

1/2 dl fløde. 

200- 300 G toblerone.

Hæld fløden i en lille gryde, bræk chokoladen i stykker og smelt det i fløden. Stil det på køl i et par timer, også piskes det ellers bare.

Ved ik om det kvalificere som en mous, men det smager i hvert fald mega godt! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.