Første ledige tid eller hensyn til job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tager du den første ledige tid, eller forsøger du at få den til at passe med arbejdet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

880 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. december 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg tænkte på hvordan I gør mht klinikken og behandlingen.

Tager I bare den første ledige tid de tilbyder, eller forsøger i at få en der passer ind i arbejdsskemaet?

Jeg skal fx bruge ca 2 timer hver vej til klinikken, og har derfor altid forsøgt at få en eftermiddagstid, så jeg kunne nå at arbejde fra 7-12 i det mindste, da det er en lille arbejdsplads og vi er ret pressede - men det er ret stressende pga den lange køretid, også er jeg også senere hjemme end normal arbejdsdag.

Og er der nogle der ved noget om hvad paragraf 56 kræver i den forbindelse? Kan man "holde fri" hele dagen når man har så langt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Carina:-)

Det aner jeg ikke.

Men hvis det kan lade sig gøre ville jeg få det til at passe ind.

Det er rarest at have et godt forhold til sin arbejdsplads,især når du ikke ved hvor tit du har brug for fri.

Anmeld

30. december 2012

Kløver

Jeg ville forsøge at få det til at passe ind

Anmeld

30. december 2012

**Ønskebabyen

Jeg plejer bare at tage den tid de giver mig - hvis de spørger vil jeg dog helst have en om eftermiddagen.

Anmeld

30. december 2012

tarkoflen

Jeg tog den første ledige tid, men jeg arbejdede også tæt på Skejby, så problemet var ikke så stort for mig.

Med hensyn til en paragraf 56, så betyder det, at din arbejdsgiver får refunderet en del af din løn, når du er væk, ved ikke om det kan være hele dagen, men det bliver det jo, hvis du får en tid midt på dagen, kan man sige...

Held og lykke med behandlingen

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Jeg plejer bare at tage den tid de giver mig - hvis de spørger vil jeg dog helst have en om eftermiddagen.

Siger dit arbejde noget til det? Eller smutter du bare et par timer midt på dagen og kommer igen?

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg tog den første ledige tid, men jeg arbejdede også tæt på Skejby, så problemet var ikke så stort for mig.

Med hensyn til en paragraf 56, så betyder det, at din arbejdsgiver får refunderet en del af din løn, når du er væk, ved ikke om det kan være hele dagen, men det bliver det jo, hvis du får en tid midt på dagen, kan man sige...

Held og lykke med behandlingen

Ja, der har været en enkelt gang eller to hvor de kun havde en middagstid og som jeg så har holdt fri hele dagen. Det kan bare ikke svare sig at tage på arbejde for en time eller to.

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det aner jeg ikke.

Men hvis det kan lade sig gøre ville jeg få det til at passe ind.

Det er rarest at have et godt forhold til sin arbejdsplads,især når du ikke ved hvor tit du har brug for fri.

Hvis behandlingen går ligesom min første behandling, har jeg en nogenlunde idé om hvilke dage jeg ville have behov for fri, men nej det er ikke sikkert før klinikken giver tiden, og det er som regel først to dage før ca.

Det har ikke kørt så godt på min arbejdsplads de sidste 3-4 mdr (min chef overfor mig), så selvom man bør tage hensyn til arbejdet, er det ikke lige det jeg har mest lyst til.

Anmeld

30. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja, der har været en enkelt gang eller to hvor de kun havde en middagstid og som jeg så har holdt fri hele dagen. Det kan bare ikke svare sig at tage på arbejde for en time eller to.

Det kan jo ikke skade at få en paragraf 56, så skal du ikke bruge fridage på det

Anmeld

30. december 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Siger dit arbejde noget til det? Eller smutter du bare et par timer midt på dagen og kommer igen?

Min chef ved godt vi er i behandling, samt to af mine kollegaer, så jeg siger bare jeg skal gå kl. det og det og så ved chefen godt hvorfor.
Nogle gange har jeg så arbejdet en smule hjemmefra hvis det har kunnet lade sig gøre, så jeg ikke mister så mange timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.