Jeg vil giftes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2012

Anonym trådstarter

Men hvorfor vil jeg egentlig det? Hvorfor gør det en forskel for mig at sige ja foran en hel masse mennesker fremfor at sige ja til manden jeg elsker når det kun er ham og mig? Hvorfor er det vigtigt? Jeg er ikke religiøs, der er ingen konkret juridisk grund til at vi skulle gifte os.......... Hvorfor så? Fordi det er romantisk? fordi 'det gør man jo? Fordi jeg vil vise resten af verden at jeg har valgt netop denne mand at dele resten af mit liv med?

Del dine tanker :-) hvad er dit forhold til giftemålet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Babydrøm

Tænker lidt de samme ting som dig.. Men jeg vil også gerne giftes, har altid drømt om det, vil det gerne og ja vil da gerne vise mine kære at jeg valgt denne mand som min, og være prinsesse for en dag  Det er romantisk, må være en fantastisk dag, vise vores kærlighed  

Anmeld

30. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

godt spørgsmål

Drømte også om det store flotte kirkebryllup men det var mest dengang jeg var troende på Gud osv... Det at så stå der ogs sige ja i kirken var virkelig WOW...

idag tja er ikke troende længere (i hvert fald ikke på Gud som sådan) og ved ikke rigtig hvorfor...

måske som du siger for at få lov at "vise verden" at han er den jeg har valgt at sige for evigt og altid til fremfor som nu hvor vi siger vi er sammen indtil det går galt agtigt

tror aldrig jeg ville gå fra ham uanset hvad der sker... vi har prøvet for mange ting og blevet stærkere sammen henover de sidste 8 år (9 år d. 23 januar 2013 )...

Anmeld

30. december 2012

FruK

Jeg blev gift sidste år. På rådhuset fordi vi ikke er religiøse.

Både af praktiske grunde... Fordi det var den nemmeste måde at sikre hinanden på. 

Men først og fremmest fordi vi havde lyst. Fordi vi gerne ville vise hinanden og verden at vi hører sammen resten af vores liv.

Fordi vi så kom til at hedde det samme til efternavn og også på den måde hører sammen som en familie nu.

Fordi det var skønt og romantisk at sige ja til hinanden foran en masse mennesker og give hinanden ringene på - som er et symbol på vores kærlighed til hinanden og gerne skulle sidde på resten af vores liv.

Fordi vi fik vores helt egen, fantastiske dag hvor vi fejrede vores kærlighed til hinanden sammen med en masse skønne mennesker - lige præcis på den måde dom VI gerne ville.

Fordi han er en helt fantastisk dejlig mand og det ville være ret dumt af mig at sige nej, når nu han gerne ville giftes med mig...!  

Anmeld

30. december 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Men hvorfor vil jeg egentlig det? Hvorfor gør det en forskel for mig at sige ja foran en hel masse mennesker fremfor at sige ja til manden jeg elsker når det kun er ham og mig? Hvorfor er det vigtigt? Jeg er ikke religiøs, der er ingen konkret juridisk grund til at vi skulle gifte os.......... Hvorfor så? Fordi det er romantisk? fordi 'det gør man jo? Fordi jeg vil vise resten af verden at jeg har valgt netop denne mand at dele resten af mit liv med?

Jeg vil også giftes. Men forstår virkelig heller ikke hvorfor. Jeg er meget lidt religiøs, er hverken døbt eller konfirmeret, og meldte mig ud af folkekirken da jeg blev 18 år. Jeg kan ikke lide at være i centrum, jeg er slet ikke romantisk anlagt, og har ingen "prinsesse for en dag" drømme.  Jeg vil bare gerne holde en stor fest for alle de mennesker vi holder af. Ingen herregård eller slot, karetkørsel, 5 retters menu, højtidlige taler eller noget. Bare en havefest, et fadølsanlæg og vores musikvenner der spiller til langt ud på natten. Og så tænker jeg, at den fest kan vi da til enhver tid bare holde, men nej, det skal være et bryllup. Men aner slet ikke hvorfor. 

Anmeld

30. december 2012

come2

Anonym skriver:

Vi har snakket om at skulle giftes engang.

Men det er ikke noget jeg brænder helt vildt efter. Det gør ikke en forskel på mig og vi er gift eller ej.

Anmeld

30. december 2012

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Det har for mig aldrig været vigtigt at skulle giftes da jeg er vokset op hos 2 ugifte forældre.. Men som årene med kæresten går kan jeg mærke at det mere og mere er noget jeg gerne vil - ligesom en forsegling af ens kærlighed til hinanden..

Vi er derfor gået i gang med at spare op - og så kommer dagen på et tidspunkt hvor han falder på knæ nok snart. For mig skal det være hvid kjole og kirke - ellers er det ligemeget da vi har testamente - og en fest for venner og familie

Anmeld

30. december 2012

B&J

Jeg har alle de tanker som dig men..

vil gerne giftes fordi det betyder vi har haft denne smuk dag sammen og vi er gift, ingen i min familie er gift i kirke og min mor har aldrig været gift og fundet manden , håber jeg har fundet manden og vi skal giftes en dag og tilbringe reasten af vores liv sammen men self kan man også det selv om man ikke er gift men syntes det er sådan en smuk ide at så er man sammen via nogle dumme ringe og papir det lyder så forkert, men vil da elske at kunne sige han er min mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.