Lidt info

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2012

Carina Rasmussen

Hej alle sammen.

Har lige et spørgsmål til jer alle som jeg meget gerne vil høre jeres mening om. Jeg har en dejlig dreng på 8 år og er selv 28 år. jeg vil gerne have barn nr to og har fået til jeg bliver 32 på grund af en sygdom i underlivet. Men jeg tvivler på om jeg kan klare at starte forfra men alle der baby ting.

Men nu vil jeg så spørger jer er der nogle af jer som har prøvet det at have lidt ældre børn også få barn nr to eller tre?? og hvordan gik det og hvordan klare man det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

tarkoflen

Jeg har ikke prøvet det, men jeg er den "store" der fik en lillebror da jeg var 6 1/2 år gammel, og det har været skønt! Jeg har taget mig meget af ham, var så stor, at jeg kunne forstå, at han krævede mere opmærksomhed og jeg var så stor, at jeg var ret selvkørende til mange ting

Tror bestemt ikke det er en ulempe at få nr. 2 når den første er lidt ældre...

Der er selvfølgelig lige det med at skulle op om natten og alt det, men det kan jeg ikke hjælpe med råd til endnu, da jeg kun er gravid

Anmeld

29. december 2012

sabi1979

Hej, jeg har en datter på 13 og en på 3 og venter barn nr, 3 til marts Jeg syntes det gik helt fint at starte forfra med nr 2 netop frodi min store datter gerne vil hjælpe og hun elsker sin lillesøster det er heller ikke 2 ble børn du ville få Og hvis det er pga. manglende baby ting så kan man købe så meget flot brugte ting Jeg har det godt med aldersforskellen imellem mine børn, vi ville gerne have dem tæt på hinanden, men sådan blev det ikke. De kan heller ikke holde hinanden ud , men de kan så sandelig heller ikke undvære hinanden Her er der så lidt af en udfordring i at have en teenager og en i trodsalderen Men jeg ville aldrig kunne undvære mine to tøser (Jeg var også kun 20 år da jeg fik den første, og syntes det er dejligt at være ung sammen med sine børn Vi tager 1 dag af gangen og det går fint

Sabrina

Anmeld

29. december 2012

Carina Rasmussen

Det er netop det med at min søn kun er 8 år og det er mere om man som mor kan kalre og starte forfra når ens dreng er blevet den alder også få en ny lille ind i en hverdag der allerede har kørt i lang tid.

Anmeld

29. december 2012

MariaKyedDK

Carina Rasmussen skriver:

Hej alle sammen.

Har lige et spørgsmål til jer alle som jeg meget gerne vil høre jeres mening om. Jeg har en dejlig dreng på 8 år og er selv 28 år. jeg vil gerne have barn nr to og har fået til jeg bliver 32 på grund af en sygdom i underlivet. Men jeg tvivler på om jeg kan klare at starte forfra men alle der baby ting.

Men nu vil jeg så spørger jer er der nogle af jer som har prøvet det at have lidt ældre børn også få barn nr to eller tre?? og hvordan gik det og hvordan klare man det??

Hej med dig

Jeg vil bare lige sige at jeg har en søn som er 6 år, og nu venter jeg nummer 2, til august, der vil han jo næsten være 7 år inden den lille ny kommer til verden...

vi har prøvet at blive gravid med nummer 2 i 3½ år, så derfor kommer der denne aldersforskel, men jeg må indrømme at jeg synes det er perfekt med den aldersforskel, fordi min den store er faktisk hverken for stor eller for lille.

han er i en dejlig alder på det tidspunkt hvor han er meget selvstændig, men stadig kræver en del

så jeg glæder mig til han bliver storebror, tror os han bedre har forståelse for det

så jeg vil sige hvis du virkelig gerne vil have et barn mere, synes jeg du skal gøre det

Anmeld

29. december 2012

Annette A

Min ældste søn nåede næsten at blive 9 år inden vi fik nr. 2 og jeg tænkte også om det ville være svært, men det var det overhovedet ikke. Alt var meget nemmere syntes jeg og kunne godt mærke man havde rutinen fra nr. 1, selvom der var så mange år imellem. Det gik så fint, jeg kunne ovenikøbet færdiggøre min bacheloruddannelse med tre eksamensforløb tilbage da han blev født, så vi valgte også at få nr. 3 hurtigt efter nr. 2. Selvfølgelig reagerer vi alle forskelligt på det at få børn, men tror da bestemt du vil erfare at du har din erfaring at gøre godt med ved nr. 2 selvom der er gået nogle år. Der kan også være mange fordele ved at have et større barn, der kan klare en masse selv og endda hjælpe til. Held og lykke med beslutningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.