Uha jeg er god ( mad ) håber jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det håber jeg godt nok jeg er!! 

Vi får et holde venner på besøg om ik så længe, og jeg elsker at expermintere med mad, så i dag har jeg for første gang kastede mig ud i at stege en kalkun.

Jeg har puttet kyllinge fars med masser af lækre krydderurter under skindet, gnuppet den med olivenolie, rosmarin, hvidløg, salt og pepper og proppet en mandarin ind i den. Har lagt et par kødboller i fadet, og godt med væde ved. Sener ska der bacon over den.

Har bagt verdens nemmest brød i, og det tog ik mere end 30 min i alt. Den ene er dog lige blevet spist, så ska vist ha bagt noget mere inden vi ska spise. 

Rodfrugter, kartofler og groft skåret løg, er marineret i hvidløg og urter, med olivenolie og ska bare i ovnen når tid er. 

Ostekagen lavede jeg i går, og lige testet den i dag. Den er i hvert fald lækker. 

Mangler bare at dække bord, så tror jeg vi er klar. Men nu vil jeg lige smide mig i massagestolen og slappe af i 15 min. 

Så vil i ik krydse finger for at det lykkes for mig?? Og ellers er det vil ik ære end at vi må bestille en pizza , hvis det går helt skævt vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

tarkoflen

Hold da op et festmåltid det lyder lækkert!

Anmeld

29. december 2012

MomInTheMaking

StineW79 skriver:

Vi får et holde venner på besøg om ik så længe, og jeg elsker at expermintere med mad, så i dag har jeg for første gang kastede mig ud i at stege en kalkun.

Jeg har puttet kyllinge fars med masser af lækre krydderurter under skindet, gnuppet den med olivenolie, rosmarin, hvidløg, salt og pepper og proppet en mandarin ind i den. Har lagt et par kødboller i fadet, og godt med væde ved. Sener ska der bacon over den.

Har bagt verdens nemmest brød i, og det tog ik mere end 30 min i alt. Den ene er dog lige blevet spist, så ska vist ha bagt noget mere inden vi ska spise. 

Rodfrugter, kartofler og groft skåret løg, er marineret i hvidløg og urter, med olivenolie og ska bare i ovnen når tid er. 

Ostekagen lavede jeg i går, og lige testet den i dag. Den er i hvert fald lækker. 

Mangler bare at dække bord, så tror jeg vi er klar. Men nu vil jeg lige smide mig i massagestolen og slappe af i 15 min. 

Så vil i ik krydse finger for at det lykkes for mig?? Og ellers er det vil ik ære end at vi må bestille en pizza , hvis det går helt skævt vh stine

Lyder godt nok lækkert. Jeg elsker også at lave mad og eksperimentere, så det lyder altså rigtig spændene. Du må gerne invitere mig på middag.

Anmeld

29. december 2012

StineW79

tarkoflen skriver:

Hold da op et festmåltid det lyder lækkert!

Det er fordi vi fejre at vi for første gang i flere uger ska se hinanden! Mig og veninden plejer at ses et par gange om ugen ( mindst ) Men nu er hun startet på skole og nyt arbejde, så tiden er vidst bare fløjet afsted.

Og med dem ved jeg, at mine experimeneter, vil blive sat pris på, hva endten de lykkes eller ej Så alt hva der bliver serveret i dag, er første gang jeg prøver at lave. So far so good! Vh stine

Anmeld

29. december 2012

StineW79

Mom In The Making skriver:

Lyder godt nok lækkert. Jeg elsker også at lave mad og eksperimentere, så det lyder altså rigtig spændene. Du må gerne invitere mig på middag.

Du kommer bare! Kalkunen vejer 4 kg + fyldet oveni, så tror det er rigeligt!!

Jeg fandt en opskrift, som jeg havde bestemt mig for at jeg SKU følge, men jeg dur bare ik til at følge en opskrift, så jeg kom lige til at afvige lidt fra den, så håber bare det bliver godt! Vh stine

Anmeld

29. december 2012

tarkoflen

StineW79 skriver:

Det er fordi vi fejre at vi for første gang i flere uger ska se hinanden! Mig og veninden plejer at ses et par gange om ugen ( mindst ) Men nu er hun startet på skole og nyt arbejde, så tiden er vidst bare fløjet afsted.

Og med dem ved jeg, at mine experimeneter, vil blive sat pris på, hva endten de lykkes eller ej Så alt hva der bliver serveret i dag, er første gang jeg prøver at lave. So far so good! Vh stine

Elsker også at eksperimentere, men kæresten er ikke meget for, at jeg gør det til gæster

Håber l får en rigtig skøn aften og jeg er da sikker på, at maden bliver et hit

Anmeld

29. december 2012

StineW79

tarkoflen skriver:

Elsker også at eksperimentere, men kæresten er ikke meget for, at jeg gør det til gæster

Håber l får en rigtig skøn aften og jeg er da sikker på, at maden bliver et hit

Årh jeg håber i hvert fald det lykkes!! 

Jeg vi glæder os også bare til at de kommer, så ungerne ka lege og måske vi også ka få tid til at spille lidt spil, når vi har spist! Vh stine

Anmeld

29. december 2012

Carina:-)

Det lyder lækket! 

Anmeld

29. december 2012

Moma

StineW79 skriver:

Lyder da til, du er fuld af overskyd der. Jeg er sikker på, det er blevet VILDT godt. 

Det der brød, kunne man mon få opskriften? 

Anmeld

29. december 2012

StineW79

Carina:-) skriver:

Det lyder lækket! 

Det blev bare mega lækkert og vi er alle blevet helt forspiste!  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.