Læse historie højt for baby når h*n skal sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. december 2012

Isaac's mor

Er der nogen af jer der gør det? Hvis, vil jeg gerne høre hvorfor og hvordan baby reagere

Har nemlig overvejet allerede at begynde af mange grunde, som jeg ikk gider kede jer med.. Kun hvis i har lyst til at høre selvf.

(Har en dreng på 6 en halv måned)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

LilleLene

Sophie.Hammershøy skriver:

Er der nogen af jer der gør det? Hvis, vil jeg gerne høre hvorfor og hvordan baby reagere

Har nemlig overvejet allerede at begynde af mange grunde, som jeg ikk gider kede jer med.. Kun hvis i har lyst til at høre selvf.

min søn er lige knap 7 mdr
han får sin natflaske mens jeg læser, og han ligger bare stille og kigger mens jeg læser

Anmeld

29. december 2012

tarkoflen

Jeg tænker, at det da er en god ting at starte på mon ikke baby får ro ved at få læst højt? Det er da hyggeligt, og det kan vel nærmest være hvad som helst bare din stemme er rolig når de er så små, kan det sikkert også være noget du selv gider læse

Anmeld

29. december 2012

mn

Nu har jeg ikke selv børn men har hørt flere gange i radioen og læst på forskellige medier det sidste stykke tid at forskning viser at det at få læst højt hver aften, gør at ens barn får lettere ved at koncentrere sig i skolen og bliver derved bedre i skolen, så i forhold til det tænker jeg da at man bare skal begynde så hurtigt som muligt

Anmeld

29. december 2012

hekran

Vi er først begyndt på det, når børnene har været omkring 2, fordi jeg synes det har virket forstyrrende på dem at skulle aktiveres med historie og billeder, når de er kommet i sengen. Jeg vil hellere at de får en god forståelse af, at sengen betyder søvn. 

Den lille pige får derfor ingen historie. Hun får et kys, et strøg på kinden og så er lyset slukket og hun er væk indtil næsten morgen. Hun er 18 måneder. 

Drengene er 3 og 5 og deler værelse. Det er anderledes med dem, både fordi de er ældre og fordi de deler værelse. Hvis de ikke får historie, så får de en aftensnak, en sang eller Fader Vor. De er også rigtig gode til ikke at forstyrre hinanden eller stå op. Det gør de ikke medmindre de skal tisse eller er tørstige.

Jeg tror at når lillepigen bliver ældre skal hun også inddrages i lidt aftensnak, men indtil videre prioriterer vi, at hun ved, at hun skal sove.

Anmeld

29. december 2012

Tona

Jeg har læst højt for Amanda/kigget billeder i bøger og fortalt hende om dem siden hun var 4 mdr gammel. Hun har altid nydt det og elsker det stadig. Selv da hun kun var 4 mdr gammel lå hun og kiggede på mit ansigt når jeg talte og kiggede på farverne og billederne i bøgerne og det var en rigtig tæt og dejlig stund vi havde/har sammen. Vi gør det dog ikke så meget om aftenen, men mere i løbet af dagen, men det er jo smag og behag hvornår man lige har tid

Der var mange der grinte lidt af at jeg læste højt for en pige på 4 mdr, men jeg ved at hun nød det og det gjorde jeg også. I øvrigt er hun utroligt dygtig sprogligt og det tror jeg bla har noget at gøre med at hun har fået læst meget højt.

Anmeld

29. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg læser sjældent inde i sengen ved puttetid, da jeg forsøger at gøre den stund nogenlunde ens hver aften.
Vi synger to-tre godnatsange, som den store vælger. Hvis vi læser, er det fra Koranen, og så taler vi om det læste bagefter.

Vi læser til gengæld rigtig meget i løbet af dagen/aftenen, og det har jeg gjort siden, den store var helt nyfødt

Anmeld

29. december 2012

kekp

Jeg læser for min søn om aftenen men ikke mens han ligger i sin seng. Vi har som aftenritual at vi læser en bog i sofaen inden han får sin godnatflaske. Det fungerer rigtig fint herhjemme

Anmeld

29. december 2012

Frøken J.

Nej det gør vi ikke, for Rose har absolut ikke tålmodighed til det Så vi synger elefantens vuggevise. Godnathistorie kan komme, når hun er stor nok til at forstå det Forsøgte en gang, men det var vist en dårlig joke af kaliber

Anmeld

29. december 2012

Frøken J.

tarkoflen skriver:

Jeg tænker, at det da er en god ting at starte på mon ikke baby får ro ved at få læst højt? Det er da hyggeligt, og det kan vel nærmest være hvad som helst bare din stemme er rolig når de er så små, kan det sikkert også være noget du selv gider læse

Det kommer meget an på barnet Hvis man har sådan en krudt-i-røven pige som Rose, så er det bare et no-go. Kan huske hvor mange gange mødre har sagt, at de da synes jeg skulle sætte mig med hende med en bog en gang imellem, men det gider hun GODT nok ikke, hun vrister sig med det samme fri og render videre til noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.