Hjælp til navneinspiration? Vil du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

otlitrom

Jeg er gift med en færøsk mand. Vi har to drenge; Boas og Pelle. Pelle er lidt af en mundfuld for færinge, den skal de lige vænne sig til

Silja, Silvia, Sarita (minder måske lidt for meget om dit eget

Albin/Alvin, Marius..

Lidt tanker herfra en der kender problematikken i at finde et navn der siges (næsten) ens på færøsk og dansk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

hekran

kitty skriver:

Jeg er gift med en færøsk mand. Vi har to drenge; Boas og Pelle. Pelle er lidt af en mundfuld for færinge, den skal de lige vænne sig til

Silja, Silvia, Sarita (minder måske lidt for meget om dit eget

Albin/Alvin, Marius..

Lidt tanker herfra en der kender problematikken i at finde et navn der siges (næsten) ens på færøsk og dansk

hehe... kan godt forstå Pelle-problematikken. Bild dem ind, at han hedder Palli

Min bror, der også bor i dk stjal navnet Silja, så det hedder deres datter.

Vi finder nok et navn. Indtil videre har vi en Andrias, en Kristoffer og en Helena Og vi hælder nok til Olivia til en pige og Johannes til en dreng, hvis det skulle være tilfældet.

Anmeld

15. januar 2013

hekran

Prinzesse. skriver:

Ved ikk om jeg er helt blank her, men havde du ikke allerede en Olivia? Bliver helt forvirret..

Elsker personligt Olivia.

Jeg har ikke ikke rigtigt nogle ideer til drengenavne, måske Malthe/Malte eller Frederik, Chistoffer, ej der ved jeg det virkelig ikke..

Pigenavne har jeg et par foreslag, men jeg tror ikke de allesammen overholder dine krav.. Anyway her kommer de:

Alma

Ava (Avalanna, hvis det skal være længere )

Linnea

Sofia/Sophia

Kamilla/Camilla

Emma

Isabella/Izabella

Carolina/Karolina

Nicola/Nicole (ved godt Nicole ikke går, men er ikke så vild med Nicola)

Nadia/Nadja

Josefina

Lucia/Luzia

Evalina

Daniella

Vanilla

Hmm, kan ikke lige finde flere, og jeg gætter på at der nok heller ikke er nogen der siger dig noget..

Held & lykke med navnejagten!!!

Jeg kan godt lide Sofia og Kamilla Vi har ikke en Olivia, men det er en navnefavorit.

Vi har en Andrias, en Kristoffer (så Christoffer er nok udelukket) og en Helena.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.