Hvorfor KH og ikke DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. december 2012

Nadia&Daniel

Måske et dumt spørgsmål..

Men er grunden til at man er på KH og ikke DP - fordi man har valgt ikke (eller ikke har råd) at betale til en a-kasse??

Kom bare lige tænkte på det.. Og ja, jeg ved det ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

snefnug

Nadia&Daniel skriver:

Men er grunden til at man er på KH og ikke DP - fordi man har valgt ikke (eller ikke har råd) at betale til en a-kasse??

Man skal jo ha arbejdet i et år inden du er berettiget til dagpenge, så hvis man ikke har nået det så er der jo kun kh

Anmeld

28. december 2012

Nadia&Daniel

snefnug skriver:

Man skal jo ha arbejdet i et år inden du er berettiget til dagpenge, så hvis man ikke har nået det så er der jo kun kh

Årh på den måde.. Det vidste jeg ikke

Anmeld

28. december 2012

snefnug

Nadia&Daniel skriver:

Årh på den måde.. Det vidste jeg ikke

man skal jo lære noget ny en gang imellem

Anmeld

28. december 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Heheh

Ja jeg er på KH fordi .. Sidst jeg havde et arbejde var jeg 17 år Der kunne jeg jo ikke mede mig ind i a-kasse , og har jo været sygmeldt på KH ligesiden

Anmeld

28. december 2012

Majeha

Jeg havde betalt til a-kasse i 3 år, men havde ikke nået at optjene nok arbejdstimer til at være berettiget til dagpenge, så er desværre på kh. Rimelig sur mås

Anmeld

28. december 2012

MariaKyedDK

Nadia&Daniel skriver:

jamen i de 4 år jeg har udanneet mig , har jeg fået af vide af HK ( som jeg var medlem af i 6 måneder ) at jeg ikke måtte stå i a-kasse eller lign.

og de skylder mig faktisk penge for 5 måneder, for har aldrig fået dem tilbage.

Anmeld

28. december 2012

Nadia&Daniel

MariaKyedDK skriver:

jamen i de 4 år jeg har udanneet mig , har jeg fået af vide af HK ( som jeg var medlem af i 6 måneder ) at jeg ikke måtte stå i a-kasse eller lign.

og de skylder mig faktisk penge for 5 måneder, for har aldrig fået dem tilbage.

At du ikke måtte  Jeg er medlem af a-kassen igennem HK (og har været det siden omkring 2003 - tror jeg nok)

Anmeld

28. december 2012

MariaKyedDK

Nadia&Daniel skriver:

At du ikke måtte  Jeg er medlem af a-kassen igennem HK (og har været det siden omkring 2003 - tror jeg nok)

jamen aner virkelig heller ikke hvorfor, som de sagde til mig skulle jeg vente med at stå i HK til jeg havde mig en elevplads, og først efter et år var jeg berretiget til dagpenge. og de hænger absolut ikke på træerne de her elevpladser.

Anmeld

29. december 2012

Nadia&Daniel

MariaKyedDK skriver:

jamen aner virkelig heller ikke hvorfor, som de sagde til mig skulle jeg vente med at stå i HK til jeg havde mig en elevplads, og først efter et år var jeg berretiget til dagpenge. og de hænger absolut ikke på træerne de her elevpladser.

Jeg blev tilmeldt HK automatisk under min uddannelse (handelsskole - det var gratis mens jeg gik der) - da jeg så blev elev (kostede det så noget)..

Kan slet ikke finde ud af de forskellige regler - men jeg er meget glad for a-kassen, har nemlig været ledig 2 gange på 4 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.