letmælk/sødmælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. december 2012

Sujan

Ja lige et spørgsmål om mælk...

Min datter er 9 mdr. Hun har ikke rigrig ville drikke sødmælk. Kun meget lidt.. når jeg så tilbød hende vand, drak hun meget, så er ikke fordi hun ikke er tørstig...

I dag har jeg så prøvet letmælk og det drikker hun med velbehag. Men så var der en der sagde at det måtte hun først få når hun var 1 år...

Og så spørger jeg jer kloge hoveder... Er det rigtigt??? Og hvorfor?? Er det ikke bedre hun får noget mælk, altså letmælk i stedet for ingen mælk??

Laver hendes grød på sødmælk o.s.v...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea gad overhovet heller ik sødmælk, så vi gav hende letmælk. Vi brugte så også bare det andet i maden. Vh stine

Anmeld

28. december 2012

Sujan

StineW79 skriver:

Thea gad overhovet heller ik sødmælk, så vi gav hende letmælk. Vi brugte så også bare det andet i maden. Vh stine

Tak for svar.. så burde det ikke være noget jeg skal bekymre mig om:-)

Anmeld

28. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Sujan skriver:

Tak for svar.. så burde det ikke være noget jeg skal bekymre mig om:-)

Det var i hvert fald det råd vi i sin tid fik! Vh stine

Anmeld

28. december 2012

JS<3

StineW79 skriver:

Det var i hvert fald det råd vi i sin tid fik! Vh stine

jeg fik fra lille af kun letmælk, og var endda yngre end 6 mdr da jeg fil det første gang. Skal lige siges at vi er en stor søskende flok på 7, og vi aller har fået letmælk. Vi lever endnu, og har det alle fint (;

Tror ikke du skal tá det så tungt (:

Anmeld

28. december 2012

Aabye

Min den store ville ikke drikke sødmælk.. Og heller ikke letmælk.. Men da jeg tilbød ham minimælk (som er det jeg også selv drikker) så kunne han sørme drikke mælk.. Så det har han altså fået lige siden.. Og det har bestemt ikke skadet ham

Anmeld

28. december 2012

Sara.

Er ret sikker på at grunden til at der anbefales sødmælk er fordi fedt niveauet er højere, og små børn har brug for det. Også derfor minimalt og skummet først rådes til børn efter 3 års alderen...

Så udover det så mener jeg ikke at der er noget farligt ved at give små børn f.eks letmælk. Sødmælk er bare at foretrække

Anmeld

28. december 2012

Blikfang.com

Toke drikker både sød, let og mini, men vi giver ham dog mest sødmælk og kun de andre hvis vi er løbet tør.

Anmeld

28. december 2012

Pige2009

Sujan skriver:

Ja lige et spørgsmål om mælk...

Min datter er 9 mdr. Hun har ikke rigrig ville drikke sødmælk. Kun meget lidt.. når jeg så tilbød hende vand, drak hun meget, så er ikke fordi hun ikke er tørstig...

I dag har jeg så prøvet letmælk og det drikker hun med velbehag. Men så var der en der sagde at det måtte hun først få når hun var 1 år...

Og så spørger jeg jer kloge hoveder... Er det rigtigt??? Og hvorfor?? Er det ikke bedre hun får noget mælk, altså letmælk i stedet for ingen mælk??

Jeg kan ikke se nogen problemer i det

Anmeld

28. december 2012

L&V

Sujan skriver:

SåJa lige et spørgsmål om mælk...

Så længe hun ikke får mælk med lavere fedt procent end letmælk og det kun er til tørsten er det ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.