Første besøg fra sunhedsplejerske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. december 2012

Tøs85

Hej piger. Vores søn er i dag 9 dage gammel og er vores første barn, men vi har ikke hørt fra en sundhedsplejerske endnu.. Synes jeg har hørt man skulle have første besøg inden syv dage fra den dag man kom hjem..? Men hvordan var det med jer? Jeg har prøvet at kontakte sundhedsplejerskerne i kommunen og lagt 2 beskeder på deres Telefonsvare, men har stadig ikke hørt noget.. Har så mange små spørgsmål så er ret skuffet over den manglende kontakt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Mor til Ella

Tøs85 skriver:

Hej piger. Vores søn er i dag 9 dage gammel og er vores første barn, men vi har ikke hørt fra en sundhedsplejerske endnu.. Synes jeg har hørt man skulle have første besøg inden syv dage fra den dag man kom hjem..? Men hvordan var det med jer? Jeg har prøvet at kontakte sundhedsplejerskerne i kommunen og lagt 2 beskeder på deres Telefonsvare, men har stadig ikke hørt noget.. Har så mange små spørgsmål så er ret skuffet over den manglende kontakt!!

Jeg blev ringet op dagen efter at jeg havde født af min....

Mon det er pga jul/helligdage eller sådan noget....

Anmeld

28. december 2012

DesiraeR

Tøs85 skriver:

Jeg har læst at det ikke er automatisk at sundhedsplejerske kom til din hjem og du skal ringe op til dem. Men, måske de er på ferie lige nu?

Anmeld

28. december 2012

Muffinmus

tror der gik 10- 11 dage før jeg blev ringet op dengang med Sara...ellers ring til dem, de holder bare meget ferie hen over julen.

Anmeld

28. december 2012

kekp

Tøs85 skriver:

Da jeg havde født var det sygeplejersken på barselsgangen der ringede til kommunen/sundhedsplejersken og meldte at jeg havde født. Sp ringede selv til os dagen efter vi var kommet hjem fra sygehuset.

Måske det er pga julen at hun ikke har været der eller kontaktet dig. Men kan godt forstå at det er irriterende, man har jo tusind spørgsmål som førstegangsmor.

Tillykke forresten

Anmeld

28. december 2012

Maja_4000

Vi havde besøg første gang da Caroline var præcis en uge

Det var et tidligt besøg da der var problemer med amningen , så sygehuset havde sagt at de skulle tage mig før end normalt

Tillykke med ham !

Anmeld

28. december 2012

Clisolka

Tøs85 skriver:

Først stort tillykke med ham 

Jeg blev ringet op af min sundhedsplejerske mens jeg stadig var indlagt på barselsafd. Jeg fødte en lørdag og mandagen ugen efter kom hun på besøg - hun skulle komme lidt tidligere pga. Isabella havde lidt gulsot. 

Måske det er pga. jul og nytår at hun ikke har kontaktet dig endnu  Jeg skulle lige til at skrive til dig, at du altid kan kontakte din SP, men det hjælper jo ikke noget når ikke du kan få kontakt 

Anmeld

28. december 2012

Elgaard73

Hej... Jeg fødte om Torsdagen og om Mandagen ringede min SP til mig... Og om Onsdagen kom hun på besøg... Ved faktisk ikke om det var sygehuset eller den JM jeg gik hos gennem graviditeten der gav hende besked...

Jeg tror også at det måske er pågrund af jul OSV at du ikke har hørt noget... Men jeg kan godt forstå at du syntes at det er træls... 

Har du ikke et tlf nr til den JM du har gået hos inden fødsel...? Måske kan hun fortælle hvorfor du ikke har hørt noget...

Kram.... Og stor tillykke med den lille guldklump...

Anmeld

28. december 2012

L&V

I nogle kommuner skal man selv henvende sig til sp centeret også tildeler de en. Vi sku gøre det inden fødsel og derefter fik vi brev om hvem vores sp var også ringede hun få dage efter fødslen og kom så 8-10dage senere

Anmeld

28. december 2012

baby012

Jeg blev ringet op af min dagen efter jeg havde født  

Tá et smut forbi kommunen, det lyder lidt mærkeligt, at du intet har hørt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.