Er min visdomstand på vej ind i ganen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. december 2012

Dinna88

Nok det mest underlige spørgsmål jeg nogensinde har stillet. Men prøver alligevel!

Mine tænder er generelt helt fucked. Jeg passer godt på dem, hvilket gør en del, men jeg kan jo ikke gøre for, at de vokser totalt fucked i siderne. Min ene kindtand i undermunden vender ind mod tungen (når jeg smiler ligner det at de rmangler en tand, så fucked er den) Den vokser ekstremt langsomt, men fra tid til anden vokser den i ryk, så det presser på de andre tænder. En dag skal den hives ud. Nu er jeg så bekymret for den i min overmund. Jeg har en vidsomstand der sidder som den skal, en anden der ikke er kommet, en tredje der er blevet fjernet af en kirug med hammer og en mejsel. Ja, min tænder er fucked......

Nu tror jeg så desværre der er en på vej i overmunden. Der er en bule i min gane (altså, ud fra hvor tanden skal komme engang) den er øm og jeg kan ikek trykke på den. Altså, det føles som om min tand er på vej ud i ganen!!! Den der blev fjernet kirugisk lå 80 % vandret eller sådan noget. Er det muligt, at den her ligger noget nær 100 % vandret??

Er der nogle tandlæger her, eller nogle de rhar prøvet noget lignende? Jeg giver det lidt tid, fortstætter det så er det jo afsted til tandlægen. 

btw - det kan ikke være, at jeg har slået mig. sådan føles det SLET ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Caroline86

Jeg undrer mig over at de ikke har taget røngten af alle dine visdomstænder når nu de vokser så fjollet?

Jeg har også visdomstænder der driller mig og har fået fjernet 2 allerede. Den tredje (heldigvis har jeg ikke d.4. ) skal også fjernes men de kan ikke operere mig endnu da den sidder dumt i min kæbe

Jeg bliver fulgt hos kæbekirurgen så det er dem der tager sig af mine bisser når de driller - de almindelige tandlæger kan ikke helt følge med de der visdomstænder Så se at få taget et røngtenbillede så de kan se hvad der foregår derinde og så se at få dem der skal ud, ud i en fart

Anmeld

27. december 2012

Dinna88

Caroline86 skriver:

Jeg undrer mig over at de ikke har taget røngten af alle dine visdomstænder når nu de vokser så fjollet?

Jeg har også visdomstænder der driller mig og har fået fjernet 2 allerede. Den tredje (heldigvis har jeg ikke d.4. ) skal også fjernes men de kan ikke operere mig endnu da den sidder dumt i min kæbe

Jeg bliver fulgt hos kæbekirurgen så det er dem der tager sig af mine bisser når de driller - de almindelige tandlæger kan ikke helt følge med de der visdomstænder Så se at få taget et røngtenbillede så de kan se hvad der foregår derinde og så se at få dem der skal ud, ud i en fart

Jamen, jeg har fået en million røngtenbilleder taget i mit liv, og jeg tror den gar ligget ganske normalt. Det har altid set sådan ud! Og det her er kommet fra den ene dag til den anden. Hvilket passer meget godt med, at alle mine tænder har vokset i ryk. De kommer aldrig snigende - det er fra den ene dag til den anden!

Men sikke da en historie du har - hvorfor kan vi ikke bare have normale tænder?

Jeg strækker den lige så langt jeg kan. Så længe jeg ikke har ondt (ej okay, den anden visdomstand mærkede jeg intet til, før de kiggede i min mund og så meget forkerte ud i ansigterne Men alligevel...... Jeg strækker den altså lige. Det er trods alt 400 kr. jeg minimum skal smide - og så lige op til januarudsalget Men jeg tror jeg ringer derned og spørger om de vil se på mine gamle billeder, om der er nogle tendenser eller noget!

Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.