Søger erfaringer med at rejse med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. december 2012

christina92

Hej folkens

Vi overvejer at smutte en tur sydpå når kæresten er færdig udd midt i jan.

Vores datter er 3 mdr.

Hvor skal vi rejse hen og hvad skal vi være opmærksomme på når vi rejser med en lille? Hvad har i gjort og hvad har i af gode råd??

Hvordan får jeg skrevet hende i mit pas??

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

nattergalen

Hey  

Det lyder lækkert med en tur sydpå.. 
Hun bliver ikke skrevet ind i dit pas, men skal have sit eget som du kan lave på kommunen.. Du skal have asfoto af hende og så mener jeg det koster 150 kr.. 

Vi var en tur i marokko da Gabriel var 5 mdr gammel.. Man skal nok tage forbehold for altid at drikke købevand mm hun selvf ammer, have både sommer tøj hvis det er varmt men også noget varmt med, for det kan blive køligt hen ad aftentimerne.. 
Ved ikke om du bruger bærersele, men den er guld værd hvis man skal steder hen hvor ens barnevogn fylder mere end godt er.. 

Kan ikke lige komme i tanke om andet..  

uhh vi havde vores egne bleer med.. og vådservietter, de var helt umulige at opdrive uden parfume og alo vera i.. 

Rigtig god tur

Anmeld

27. december 2012

Hulubulu86

christina92 skriver:

Hej folkens

Vores datter er 3 mdr.

Hvor skal vi rejse hen og hvad skal vi være opmærksomme på når vi rejser med en lille? Hvad har i gjort og hvad har i af gode råd??

På forhånd tak

Hun skal have sit eget pas, det koster ca 150kr og er gyldigt i 2 år.Jeg har rejst alene med min dreng da han var 2uger, 3mdr, 4mdr, 9mdr, 10mdr, 13mdr, 14mdr og 16mdr så kan godt give dig lidt råd, bliver dog først når min dreng er puttet, skriver bare nu så jeg kan finde tråden senereDet er super nemt at rejse med de små

Anmeld

27. december 2012

christina92

nattergalen skriver:

Hey  

Det lyder lækkert med en tur sydpå.. 
Hun bliver ikke skrevet ind i dit pas, men skal have sit eget som du kan lave på kommunen.. Du skal have asfoto af hende og så mener jeg det koster 150 kr.. 

Vi var en tur i marokko da Gabriel var 5 mdr gammel.. Man skal nok tage forbehold for altid at drikke købevand mm hun selvf ammer, have både sommer tøj hvis det er varmt men også noget varmt med, for det kan blive køligt hen ad aftentimerne.. 
Ved ikke om du bruger bærersele, men den er guld værd hvis man skal steder hen hvor ens barnevogn fylder mere end godt er.. 

Kan ikke lige komme i tanke om andet..  

uhh vi havde vores egne bleer med.. og vådservietter, de var helt umulige at opdrive uden parfume og alo vera i.. 

Rigtig god tur

Jeg ammer  

vi har en bæresele vi bruger engang imellem, har dog ikke været nogle steder endnu hvor den har været i brug i længere tid. Hvordan får man barnevognen med i flyveren??

Og tak for svar

Anmeld

27. december 2012

christina92

UmmA skriver:

Hun skal have sit eget pas, det koster ca 150kr og er gyldigt i 2 år.Jeg har rejst alene med min dreng da han var 2uger, 3mdr, 4mdr, 9mdr, 10mdr, 13mdr, 14mdr og 16mdr så kan godt give dig lidt råd, bliver dog først når min dreng er puttet, skriver bare nu så jeg kan finde tråden senereDet er super nemt at rejse med de små

Okay  Det vil jeg få lavet til hende så..

Skal hun have taget pasfoto ligesom alle os andre? altså hos fotograf og sidde stille og ikke smile

Det lyder lækkert du lige vil skrive senere med flere råd

Anmeld

27. december 2012

lilledittemor

christina92 skriver:

Hej folkens

Vores datter er 3 mdr.

På forhånd tak

Jeg rejste med vores datter da hun var 3 måneder. Vi var på Mallorca med min mor :-)

Hun skal have sit eget pas med et fint billede :-)

Anmeld

27. december 2012

Muffinmus

Vi rejst flere gange med vores unger fra ca 3,5 mdr.
Man skal ud over passet tænke på:
Holde baby i skyggen altid
Huske tøj der dækker, f.eks.en heldragt da solen også går gennem flere ting som parasol osv. Både varmt og lidt køligere tøj
Solcreme faktor høj
Solhat, bruges mest i bæreselen i den alder
Stofbleer til at afskærme for solen. Når jeg havde min datter med i bæreselen her i efteråret, da tog jeg en stofble og to klemmer og satte bleen på ud over hende så den dækkede brød og ben.

Nogle selskaber tager ikke barnevogn med, kun klapvogn der evt kan lægges ned. Undersøg det selskab i vil rejse med.

Husk at badevand til babyer normalt ligger på ca30- 37 grader. Så pas på med at tage baby med i vand der kun er 21 måske. De kan hurtigt køle ned.
Vigtigst af alt. Rejsen er på barnets præmisser :-D
Men som sagt har min søn på 5 været sydpå 6 gange, min datter 5 og den mindste kun en enkelt indtil videre. Så man kan sagtens hygge med børn på en ferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.