Hvor lang tid gør en forstuvning ondt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.053 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. december 2012

LRJ

Hvor lang tid gør det ondt at have forstuvet håndleddet , jeg faldt fredag nat ned fra en Barstol, og på skadestuen lørdag eftermiddag, hvor lægen sagde et par dage så skulle det være gået over, men jeg har stadig ligeså ondt i håndleddet som da det skete og kan ikk bevæge den til den ene side, og kan heller ikk lade være med at bruge mine hænder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Silas&Mille

Umiddelbart vil jeg sige det var en meget optimistisk læge du var inde hos.

En forstuvning kan gøre ondt længe, men hvis det slet ikke fortager sig, så vil jeg anbefale at du kontakte egen læge, for det skal blive bedre.

Har selv prøvet at forstuve min ene fod og der gik omkring 1 år inden den var helt i orden igen.

Anmeld

27. december 2012

Noneother

Det er svært at sige. Det kommer an på graden af forstuvningen og hvor du har skaden.. men et par dage er en underdrivelse. Det er i hvert fald min erfaring, og jeg har haft klippekort til skadestuen.

Bliv ved med at bruge støttebind, hold armen højt når det er muligt, tag det roligt med den og husk så at holde noget koldt på minimum 3 x 10 minutter om dagen. -og bliv ved med det til den ikke gør ondt længere.

Det kan tage op til et halvt år for en (slem) forstuvning at lægge sig helt, og det er vigtigt at holde den i ro, så længe det gør bare lidt ondt. Ellers risikerer du bare at skade dig selv yderligere, og tro mig når jeg siger at det har du ikke lyst til. 

Anmeld

27. december 2012

Nemesis

LAAAAANG tid!

Og er det en legemsdel man bruger meget så endnu længere tid.

Men er der slet ingen bedring så ville jeg gå til lægen.

Går ud fra du har noget støttebind på??

:-) Sisse

Anmeld

27. december 2012

mariamiss6

sindssygt optimistisk læge du der har mødt.

Sidst jeg forstuvede noget var det mit korsben (det de fleste kalder halebenet) det gik ud over. Der gik i hvert fald 5 uger før jeg kunne bukke mig ned og tage noget på gulvet eller dikke et barn, uden det gjorde ondt og foregik i slowmotion...

Kort sagt. et forstuvet håndled skal du regne med at have "glæde" af i flere uger...

Og så skal du tillægge en periode hvor det er ekstra sårbart og i risiko for at blive forstuvet på ny, bare du overanstrenger det lidt for meget.

Anmeld

27. december 2012

Mettefpigen

Jeg har forstuvet en del :-P og vil sige mellem 3-4 uger, også skal du passe på i et stykke tid :-)

Anmeld

27. december 2012

B&J

da jeg havde forstuet min lilletå havde jeg ondt i 3mdr...

da min kæreste forstuet ankel ja det tog 4mdr og den driller stadig lidt.... og vi har fået tjekket osv og man kan ikke se noget

Anmeld

27. december 2012

wamse

Jeg har forstuvet mine ankler mange gange, og det har for mig taget mig ca 1 år inden, det helt var over igen. Indtil der var det stadig ømt, og hævede lidt. Det er næsten 2 mdr siden sidst, og det gør helt klart stadig ondt, hvis jeg bevæger foden i bestemte stillinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.