Hvornår skiftede i til ny autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. december 2012

christinak

Mangler lige nogle råd til hvornår i skiftede til en større autostol.

vi har lige nu den maxi cosi pebble til ham som går op til 13 kg, problemet er bare at den virker for lille til ham, hans hoved stikker ikke op over endnu men hans ben stikker ud for neden og han sidder og skubber og er generelt sur når han skal i den, selerne kan ikke køres længere op og synes også de begynder at sidde dårligt, han er 78 cm lang, 9,5 kg og er 8,5 måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

lilledittemor

christinak skriver:

vi har lige nu den maxi cosi pebble til ham som går op til 13 kg, problemet er bare at den virker for lille til ham, hans hoved stikker ikke op over endnu men hans ben stikker ud for neden og han sidder og skubber og er generelt sur når han skal i den, selerne kan ikke køres længere op og synes også de begynder at sidde dårligt, han er 78 cm lang, 9,5 kg og er 8,5 måned.

Vi skiftede da Bella var 8 måneder. Hun blev altid sur når hun skulle ind i bilen og ville ikke være i den stol. Så vi købte en Römer, så hun kunne side og kigge ud af vinduet. Der har ingen problemer været siden

Vi gjorde det fordi hun havde siddet stabilt i meget lang tid.
Ville ikke gøre det hvis hun ikke var stærk nok i ryggen til at sidde op så længe.

Anmeld

27. december 2012

christinak

Ditte_Marie skriver:

Vi skiftede da Bella var 8 måneder. Hun blev altid sur når hun skulle ind i bilen og ville ikke være i den stol. Så vi købte en Römer, så hun kunne side og kigge ud af vinduet. Der har ingen problemer været siden

Vi gjorde det fordi hun havde siddet stabilt i meget lang tid.
Ville ikke gøre det hvis hun ikke var stærk nok i ryggen til at sidde op så længe.

David har kunne sidde selv en lille måned nu han kravler desværre ikke men kryber rundt i hele huset, så kan godt være i tvivl om han er stærk nok i ryggen til det 

Anmeld

27. december 2012

L&V

christinak skriver:

Vi skiftede da Laura vejede nok til den nye. Da var hun 10måneder.. Deres ben vil jo os stikke ud over på den nye.. Jeg må indrømme jeg var ligeglad med at hun brokkede sig over at sidde i den, for som forældre er det min opgave og sørge for hun er sikker så vi ventede og vil altid gøre til de overholder kravene

Anmeld

27. december 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Månsson skriver:

Vi skiftede da Laura vejede nok til den nye. Da var hun 10måneder.. Deres ben vil jo os stikke ud over på den nye.. Jeg må indrømme jeg var ligeglad med at hun brokkede sig over at sidde i den, for som forældre er det min opgave og sørge for hun er sikker så vi ventede og vil altid gøre til de overholder kravene

det har vi ogs gjort .. Cecilie brokker sig ogs nu i den lille .. Men vi skifter først når hun vejer det man skal . Jeg skal ikk risikere noget !

Anmeld

27. december 2012

lilledittemor

christinak skriver:

David har kunne sidde selv en lille måned nu han kravler desværre ikke men kryber rundt i hele huset, så kan godt være i tvivl om han er stærk nok i ryggen til det 

Bella kunne godt kravle da vi skiftede..
Ellers vent en lille måneds tid endnu hvis du er i tvivl

Anmeld

27. december 2012

lilledittemor

Månsson skriver:

Men han vejer jo også nok til en stor autostol

Anmeld

27. december 2012

isabellasmor

christinak skriver:

Vi skiftede da Isabella var 11 mdr tror jeg. 

Anmeld

27. december 2012

isabellasmor

christinak skriver:

Vi skiftede da Isabella var 11 mdr tror jeg. 

Anmeld

27. december 2012

Autostol.dk

Hej,

Vi brugte selv vores pebble til sønnik var 14 mdr.

At benene går mod sædet har ingen betydning. I bør bruge den til hoved går op til kanten medmindre i skifter til en anden bagudvendt stol i 9-18kg klassen.

Læs evt. anbefalingerne her: http://www.autostol.dk/blog/hvornar-skal-man-skifte-til-naeste-storrelse-autostol/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.