Ang. SU & Kontanthjælp!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. december 2012

supersejeelisabeth@gmail.com

Hej alle!!
Skal til August have en lille en med min skønne kæreste!
Jeg er selv på SU og han modtager Kontanthjælp
Hvordan kommer det til at ændre sig? Og hvornår? Har søgt og søgt på nettet uden at blive klogere, nogle der kan svare mig på dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

jannilaursen

supersejeelisabeth@gmail.com skriver:

Hej alle!!
Skal til August have en lille en med min skønne kæreste!
Jeg er selv på SU og han modtager Kontanthjælp
Hvordan kommer det til at ændre sig? Og hvornår? Har søgt og søgt på nettet uden at blive klogere, nogle der kan svare mig på dette?

Det kommer vel ikke til at ændre sig så meget andet end i vil få mere hvis Det er jeres første barn på kontanthjælp får man 13000 før skat som forsørger og Su'en stiger også med forsørger tillæg

Anmeld

27. december 2012

baby012

Ved ikke med kontanthjælp, men det kommer vel til at ændre sig til lidt mere som forsørger ? 

Mht. Su .. Så er forsægertillæg kun noget man kan få hvis man er enlig, eller hvis i begge modtager su .. du får mulighed for et lidt større su lån, men du får alm. Su.. Altså kun 5662 før skat om måneden .. 

Anmeld

27. december 2012

Mettefpigen

Du kan vidst tage et ekstra lån mener jeg på su og på kh stiger den til 13000 før skat....

Anmeld

27. december 2012

jannilaursen skriver:

Det kommer vel ikke til at ændre sig så meget andet end i vil få mere hvis Det er jeres første barn på kontanthjælp får man 13000 før skat som forsørger og Su'en stiger også med forsørger tillæg

Så en på kt, får mere end en under uddannelse...det var da noget klyt at skulle låne hele vejen igennem...det bliver dyrt i sidste ende...

Anmeld

27. december 2012

Mettefpigen skriver:

DDeDu kan vidst tage et ekstra lån mener jeg på su og på kh stiger den til 13000 før skat....

Det bliver dyrt i sidste ende hvis jeg hver måned skal låne øv bøv!

Anmeld

27. december 2012

-Sigrid-

Jeg ved ikke om du bor sammen med din kæreste, men vi stod i den omvendte situation, og vi levede smadder godt. Vi tog ikke lån dengang og lever for 13000 kr nu, og tager ikke lån hver måned

Anmeld

27. december 2012

Mettefpigen

Jaa det er rigtigt men så skal man også tænke på at du får en uddannelse i sidste ende :-) det gør man ikk på kh... Hvis i er 2 på su får i et tillæg på ca 2200 kr hver pr måned..

Anmeld

27. december 2012

Mettefpigen

JJe

Så en på kt, får mere end en under uddannelse...det var da noget klyt at skulle låne hele vejen igennem...det bliver dyrt i sidste ende...

Jeg kommer til at gå ca 2-300 kr ned fra kh til su så det er ikk meget.. Man kan også arbejde ved siden af studiet og derpå tjene mere :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.