Flere spontane aborter - diagnose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. december 2012

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der har oplevet flere spontane aborter, som har fået en "diagnose"?

Grunden til jeg spørger er fordi jeg selv har oplevet det, og er kommet til at tænke på om man kan mangle et hormon eller lign der holder på fosteret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Er der nogle af jer der har oplevet flere spontane aborter, som har fået en "diagnose"?

Grunden til jeg spørger er fordi jeg selv har oplevet det, og er kommet til at tænke på om man kan mangle et hormon eller lign der holder på fosteret. 

det eneste jeg kan komme i tanke om. har noget at gøre med blodtyper... så hvis du f.eks. har 0 rh negativ. så er der muligvis en logisk forklaring bag.

Anmeld

26. december 2012

Camillos

Anonym skriver:

jeg fik afvide af min gyn det kan være man ikke kan enes med sin mands gener... og derfor udstøser fosteret (jeg har sel v aborteret 5 gange)! jeg fik hjerte magnyl med det virksomme stof acetyl salicsyl syre i... og jeg har en dejlig datter idag

Anmeld

28. december 2012

H+S Skjolgborg.

ja jeg har jo 2 MA og 5-6 SA bag mig og jeg fik i 2005 efter en Sa uge 7+0 den 19 feb kom til en kendt gynækolog og en anden god en i april jeg har det der hedder meget slapslimhinder/hinde så jeg kan ikke anden ca 25% holde på foste de første 10-12 uger.

Derfor da jeg så teste positiv den 1 dec 2006 skulle jeg med det samme ringe og have progestan og scannes i uge 6+0 og hver 14 dag og pillerne 3 gange om dagen til ud 10-12 og igen da jeg teste positiv d.15/4-2009 skulle jeg igen det hele igennem piller 3 gange om dagen + scannes 6+0 + hver 14 dag.

Så jo jeg kender en del til det med af midste + gå til gynækolog osv osv.

Virkning
Progestan stimulerer slimhinden i
livmoderen, så den udvikler sig til at kunne modtage og ernære det befrugtede
æg, indtil ægges/fosteranlægget bliver selvforsynende med hensyn til progesteron.Forstærker også ens slimhinde i ikke af tabe et foster.

Henriette som kunne have haft 11-12 børn hvis det var lykkes men har en engledatter og 3 dejlig leve børn.

Anmeld

28. december 2012

H+S Skjolgborg.

H+S Skjolgborg. skriver:

ja jeg har jo 2 MA og 5-6 SA bag mig og jeg fik i 2005 efter en Sa uge 7+0 den 19 feb kom til en kendt gynækolog og en anden god en i april jeg har det der hedder meget slapslimhinder/hinde så jeg kan ikke anden ca 25% holde på foste de første 10-12 uger.

Derfor da jeg så teste positiv den 1 dec 2006 skulle jeg med det samme ringe og have progestan og scannes i uge 6+0 og hver 14 dag og pillerne 3 gange om dagen til ud 10-12 og igen da jeg teste positiv d.15/4-2009 skulle jeg igen det hele igennem piller 3 gange om dagen + scannes 6+0 + hver 14 dag.

Så jo jeg kender en del til det med af midste + gå til gynækolog osv osv.

progesteron pga meget slap slimhinde.

Henriette som kunne have haft 11-12 børn hvis det var lykkes men har en engledatter og 3 dejlig leve børn.

P,s syntes du skulle få en tid til en gynækolog og få en scanningen.

Godt nytår.

Henriette

Anmeld

28. december 2012

H+S Skjolgborg.

hov staves progesteron ikke progestan eller hvad jeg fik skreve.

og er:

Progesteron udskilles af det gule legeme, der er dannet af folliklen (den "blære" på ægstokken, som ægget blev modnet i). Progesteron gør liv moderens slimhinde klar til at modtage et befrugtet æg, og det forhindrer, at et befrugtet æg udstødes ved at få liv moderens muskler til at slappe mere af. Det befrugtede æg fæstner sig til liv moderens slimhinde, hvor det får sin næring fra, og dannelsen af moderkagen begynder. Den begyndende moderkage sender signaler til det gule legeme om at fortsætte produktionen af progesteron i de 2-3 første måneder af graviditeten. Derefter producerer moderkagen selv den progesteron, der er nødvendig for at opretholde slimhinden og dermed fastholde og ernære det befrugtede æg.

Syntes du skal læse det her:

http://www.netbaby.dk/show.asp?ID=427

Anmeld

28. december 2012

naomi

Anonym skriver:

jeg oplevede 3 spontane aborter og så kom jeg til gyn. Da jeg så blev gravid igenfik jeg tilskud af progesteron og har i dag den dejligste dreng på 2,5 år og venter mig igen til sommer (har igen fået progesteron tilskud)

Anmeld

28. december 2012

H+S Skjolgborg.

Glemte af skirve af Jeg har ialt har født 3 dejligt børn. Men de sidste to fik jeg  progesteron tilskud morgen middag og aften til en ca fast tid.

med nummer et bløde jeg også med og var også ved af tage ham nogle gange i uge 8-17 og ud kom han da jeg var 38+1.

med de to andre føde jeg første da jeg var 40+2 men blødt med begge to småt og med den sidste her løsne de hinde 16 dag før jeg føde ham + den 22 dec 2009 til tjek og vis jeg ikke have født den 23 kl 8.00 skulle jer indlægges og sættes igang men kl 3 gik det så for alvor igang og kl 4 på sygehuse og kl 8,26 var han ud.Han var en stor basse på 4160 g den 23/12-2009

Håber snart det lykkes for dig få en tid til din læge i det nye år også kom til gynækolog.

Henriette

Anmeld

28. december 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Få evt. tjekket om du har for lavt stofskifte, det kan desværre - uden behandling- være medvirkende til vedvarende ufrivillige aborter.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

29. december 2012

Missy87

Hej :-) Havde nogen allerede skrevet diagnosen du ledte efter? 

Ellers hedder det Abortus Habitualis, når man aborterer spontant over 3 (eller er det 4?) gange... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.