trolden33 skriver:
Hej.
Trist, men jeg er også nu med på denne tråd. Jeg fik spontan abort i uge 11 ca (lige omkring hvor jeg ellers skulle være skiftet til uge 12)
jeg har blødt det hele ud selv ser det ud til, så så langt så godt. 
Men det som jeg gerne vil høre råd om, om hvornår man er ovenpå mentalt igen? Jeg er nogenlunde ok det meste af tiden, men er ik rigtig glad og kan græde ud af det blå ved tanken om min nu ændrede situation Det var et ønske barn som tog os knap 11 mdr at skabe og nu er det væk.
Jeg har det skidt med det. Det at tingene er ændret, knuste drømme, bristede forventninger og det faktum at når jeg kigger i spejlet (og på vægte) så kan jeg ik helt lide hvad jeg ser. Jeg føler mig ik elskværdig, sexet, lækker, dejlig, smuk eller andre positive ting. I stedet føler jeg mig trist, grim, fed, ubrugelig, slukket og har en del af tiden en klump i brystet.
Jeg forsøger at tænke på de ting som jeg nu i stedet kan og tænke på at jeg så må træne en masse for de ekstra kg. Forsøger ik at tænke negative tanket som "vi kommer til at vente et år igen på positiv test" eller ikke at tænke, at hvis jeg bliver gravid igen hurtigt, så taber jeg det sikkert.
Men det lykkes ik særlig godt. Desværre 
hvis nogen har råd eller tanker så bare sig løs. Måske ville de kunne hjælpe. Pt er der nemlig ik meget som hjælper.
Mvh trolden
Puha, det er jo meget op til den enkelte hvordan man takler sin sorg men da jeg havde en spontan abort kom jeg forholdsvis ret hurtigt oven på igen.
På daværende tidspunkt havde kæresten og jeg kun været sammen i 2 måneder da vi fandt ud af jeg var gravid, vi havde dog taget beslutningen om at beholde den lille blob men begyndte at bløde da jeg var ca. 6 uger henne .. Alt var kommet ud og det gik ret hurtigt de hele. Men da det jo ikke rigtig var planlagt og vi havde så mange ting vi gerne ville inden så var det lidt nemmere at komme videre og oven på igen.
Vi startede så PB igen 6 måneder efter og blev gravid i første forsøg efter jeg havde smidt mine p-piller og til NF - scanningen fandt man ud af at fosteret havde vand i hovedet og derfor ikke var levedygtigt, at jeg så skulle ind og have en udskrabning (det man kalder en MA), og det var virkelig hårdt at komme igennem da det jo var et ønskebarn og vi havde fulgt den lille blob siden uge 5 (tror vi havde været til 6 scanninger forinden), og følte mig så tom og ked af det bagefter. Jeg tror først jeg er kommet over tabet da jeg blev gravid igen med vores lille datter nu, da det var hårdt og det tog 6 måneder fra udskrabningen til jeg stod med en positiv test .. Synes bare alt gik så langsomt, alle blev gravide og at udskrabningen havde ødelagt mit underliv, men heldigvis ikke og nu sidder jeg her i uge 31 med den skønneste prinsesse inde i maven og kunne ikke være mere lykkelig ..
Jeg har valgt at ligge min MA bag mig og se frem ad, selvom det stadig sidder i mig og det har været en årsag til mange bekymringer i denne graviditet, så er jeg ved godt mod alligevel og er lykkelig for de omstændigheder vi er i nu 
Håber I bliver hurtigt gravide, det eneste råd jeg kan give er at giv dig selv lov til at være ked af det, giv dig selv lov til at føle dig tom inden i og græde - husk at hav nogen at kunne fortælle hvordan du har det og hvad du føler, jeg fik ingen samtaler med nogen faglærte eller noget og det var rigtig svært at stå bagefter total uvidende om hvad der lige var sket, - håber snart du får en positiv test og en sund spire i maven 
Al held og lykke!