spørgsmål til sygeplejersker om jobbet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg går og overvejer at søge ind som elev, men jeg er i vtvil om jeg kan klare jobbet i længden.
Selve uddannelsen er rigtig alsidig jo og også jobmulighederne bagefter.
Mit problem er at jeg har psoriasis, som dog er behandlet. Men generelt har jeg altid lidt tørre hænder og smører dem ind i creme 4-5 gange dagligt.
Må man det som sygeplejerske? Altså bruge en neutral håndcreme.
For hvis jeg skal vaske hænder eller spritte dem 100 gange dagligt, uden at kunne bruge lidt håndcreme så tror jeg ikke jeg kan tagde den uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg går og overvejer at søge ind som elev, men jeg er i vtvil om jeg kan klare jobbet i længden.
Mit problem er at jeg har psoriasis, som dog er behandlet. Men generelt har jeg altid lidt tørre hænder og smører dem ind i creme 4-5 gange dagligt.
For hvis jeg skal vaske hænder eller spritte dem 100 gange dagligt, uden at kunne bruge lidt håndcreme så tror jeg ikke jeg kan tagde den uddannelse.

Nu er jeg ikke sygeplejerske, men har arbejdet indenfor pleje, og håndhygiejne er lige så vigtigt som at du passer på dine hænder.

Det er hårdt at vaske/spritte mange gange i løbet af en dag, så alle bruger creme for at passe deres hud.

Anmeld

26. december 2012

Frk.Skruk

Anonym skriver:

Jeg er igang med at læse til sygeplejerske, og har faktisk det problem som du nævner.. dog har jeg ikke psoreasis, men jeg har atopisk eksem på mine hænder.. lige nu er jeg på skole, men til feb skal jeg i klinik - underviserne siger bare jeg må "passe på" hænderne når jeg er i klinik, men ved ikke hvad de siger i klinikken.. håber at de ikke tager det så tungt, og at jeg får lov til at blive der alligevel

Anmeld

26. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg synes bare det er ret svært at vælge uddannelse.
At der er plusser og minusser ved alle slags:-)

Anmeld

26. december 2012

ESV

Anonym skriver:

Jeg er knap 2 år inde i uddannelsen og ved siden af arbejder jeg på plejehjem jeg har haft psoriasis gennem de sidste knap 20 år og oplever absolut ingen problemer. Tværtimod så reagerer mine hænder rigtig godt på den glycerin der er i håndsprit. Så jeg kan kun opfordre dig til at gå efter drømmen hvis det er noget du virkelig ønsker.

Anmeld

26. december 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg er knap 2 år inde i uddannelsen og ved siden af arbejder jeg på plejehjem jeg har haft psoriasis gennem de sidste knap 20 år og oplever absolut ingen problemer. Tværtimod så reagerer mine hænder rigtig godt på den glycerin der er i håndsprit. Så jeg kan kun opfordre dig til at gå efter drømmen hvis det er noget du virkelig ønsker.

Ej, det lyder da fedt:-)
Jamen har mit drømmejob nu, men af helbredsmæssige årsager kan jeg ikke bliev der selv om jeg godt kan udføre ca 99,9 % af mit arbejde...længere forklaring, men i hvert fald er jeg nok til at finde noget andet.
Aner ikke om sygeplejerske uddannelsen er den bedste.
helt ærligt, man hører KUN dårlige ting om jobbet.
Konstant nedskæring, dårlige arbejdstider, ikke ferier med sine børn på de normale tide, sommer og jul f.eks. dårlig løn og jeg kunne blive ved...
Men på den anden side gør man jo en forskel, og selve uddannelsen giver en så meget i bagagen som er værd at tage med. Tit er dagene lidt forskellige og der er så mange steder man kan arbejde....
Og uddannelsen kan tages 15 min fra mit hjem:-)Kæmpe plus.
De folk jeg har snakket med siger man godt kan være mor samtidigt med at man tager uddannelsen, så det er jeg jo glad for at høre.

Anmeld

26. december 2012

OverTheRainbow

Hej!

Ja, da selvfølgelig må du smøre dem ind At "passe på sine hænder" indebærer også at smøre dem ind, da sprit og håndvask giver rigtig tørre hænder..

Det kommer jo som sådan ikke til at påvirke din hygiejne da du spritter hænder når du går ind i et rum/ud af et rum, arbejder usterilt/sterilt etc... Så kan du jo smøre hænderne der imellem når du fx. spiser frokost, drikker kaffe, dokumentere og sådan!

Anmeld

26. december 2012

ESV

Anonym skriver:

Ej, det lyder da fedt:-)
Jamen har mit drømmejob nu, men af helbredsmæssige årsager kan jeg ikke bliev der selv om jeg godt kan udføre ca 99,9 % af mit arbejde...længere forklaring, men i hvert fald er jeg nok til at finde noget andet.
Aner ikke om sygeplejerske uddannelsen er den bedste.
helt ærligt, man hører KUN dårlige ting om jobbet.
Konstant nedskæring, dårlige arbejdstider, ikke ferier med sine børn på de normale tide, sommer og jul f.eks. dårlig løn og jeg kunne blive ved...
Men på den anden side gør man jo en forskel, og selve uddannelsen giver en så meget i bagagen som er værd at tage med. Tit er dagene lidt forskellige og der er så mange steder man kan arbejde....
Og uddannelsen kan tages 15 min fra mit hjem:-)Kæmpe plus.
De folk jeg har snakket med siger man godt kan være mor samtidigt med at man tager uddannelsen, så det er jeg jo glad for at høre.

Altså de historier kan man jo finde om alle Jobs.. Jeg tror det afhænger meget af hvor man ender. Lige nu er jeg i praktik i psykiatrien et sted der har lukket i juledagene kun 2 ud af 10 på arbejde her den 27/28 lukket 1 januar og kun åbent til 12 nytårs aften.
Og når uddannelsen er i hus er der jo næsten 1000 vis af forskellige muligheder for efter/videre uddannelse. Men jo på de somatiske sengeafsnit er de pressede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.