Snart færdig med studiet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. juni 2009

LauraLW

Og nu må jeg jo indrømme at jeg er en klaphat til sådan noget her... Har 1 semester + et par mdr tilbage af mit studie. - Men er der nogen der ved hvornår jeg skal melde mig ind i fagforening og a-kasse? Har aldrig været medlem af en a-kasse før, så er lidt meget turist på det her område...
Melder man sig ind inden man er færdig, eller først når uddannelsen er i hus?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2009

Fam. Madsen

LauraLW skriver:

Og nu må jeg jo indrømme at jeg er en klaphat til sådan noget her... Har 1 semester + et par mdr tilbage af mit studie. - Men er der nogen der ved hvornår jeg skal melde mig ind i fagforening og a-kasse? Har aldrig været medlem af en a-kasse før, så er lidt meget turist på det her område...
Melder man sig ind inden man er færdig, eller først når uddannelsen er i hus?

Laura

inden du er færdig jeg har været medlem af a-kassen siden jeg var 18 år og der kan jo lige så godt  ske noget under din uddannelse som gør du får brug for dem...

Anmeld

13. juni 2009

Jordbærpigen

Som studerende på en mellemlang videregående uddannelse, har du mulighed for at melde dig ind dom dimitant. Jeg bliver selv færdig i næste uge og skal melde mig ind i A-kassen senest 14 dage efter sidste eksamen, for at kunne modtage dagpenge, i tilfælde af, at jeg ik får et job - det er så heldigvis ik nødvendigt
Så jeg går ud fra, at du har samme mulighed, alt efter hvilken uddannelse du er igang med.

Anmeld

13. juni 2009

LauraLW

Jane84 skriver:

Som studerende på en mellemlang videregående uddannelse, har du mulighed for at melde dig ind dom dimitant. Jeg bliver selv færdig i næste uge og skal melde mig ind i A-kassen senest 14 dage efter sidste eksamen, for at kunne modtage dagpenge, i tilfælde af, at jeg ik får et job - det er så heldigvis ik nødvendigt
Så jeg går ud fra, at du har samme mulighed, alt efter hvilken uddannelse du er igang med.

Jeg læser til pædagog.

Det er bare først nu jeg er begyndt at tænke på sådan noget, det har ikke rigtig været relevant før. - Men dvs du meldte dig ikke ind imens du studerede?

Anmeld

13. juni 2009

Balderson

LauraLW skriver:

Jeg læser til pædagog.

Det er bare først nu jeg er begyndt at tænke på sådan noget, det har ikke rigtig været relevant før. - Men dvs du meldte dig ikke ind imens du studerede?

Prøv at ringe til Bupl og spørg..

Jeg har været i Bupl i hundrede år, så kan ikke huske hvornår det er du behøver at melde din ind for at få dimi. sats, hvis du ikke lige har et job der venter når du er færdig..

Men der er et eller andet der siger mig, at det er en mdr. inden du er færdig udd..

Men jeg kan da huske at der kom folk fra fagforeningen og a-kassen ud på 7 semester og reklamerede for det.. Det tror jeg da ikke de er gået væk fra...

Anmeld

13. juni 2009

LauraLW

Balderson skriver:

Prøv at ringe til Bupl og spørg..

Jeg har været i Bupl i hundrede år, så kan ikke huske hvornår det er du behøver at melde din ind for at få dimi. sats, hvis du ikke lige har et job der venter når du er færdig..

Men der er et eller andet der siger mig, at det er en mdr. inden du er færdig udd..

Men jeg kan da huske at der kom folk fra fagforeningen og a-kassen ud på 7 semester og reklamerede for det.. Det tror jeg da ikke de er gået væk fra...

Ok. Tak.

Ja, det kan da godt være de gør det. Sad bare og tænkte over det igår, for synes jeg har hørt noget om at man skal være medem 6 mdr inden man er berretiget til noget.. men tror jeg giver BUPL et ring, og om det så ender med LFS eller BUPL så er det vel de samme regler der gælder.

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.