Kamera hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. december 2012

Anonym trådstarter

Hej kamera nørder..

Jeg har fået lidt penge i julegave, så jeg ville gerne ha mig et spejl refleks kamera, men men men jeg har ikke en skid forstand på det, så her kommer i ind i billedet..

Mit behov er at tage gode billeder af vores barn (snart børn), min fødsel, familie og natur billeder.. Jeg vil max bruge 3000-4000kr på det her kamera, er det overhovedet muligt??

Kom gerne med gode råd og viden, og hvis gerne eksempler..

Tak og glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Den lykkelige

Jeg kunne have oprettet præcis samme tråd for et års tid siden.. vi endte ud med at købe et Nikon D3200 spejlrefleks.. men har solgt det igen.. for når man er vandt til kompakt kamera synes jeg simpelthen det for klumpet og alt for stort og uhandy at tage frem og stå med osv.. Vi solgte det igen på den blå avis og jeg er ved at spare sammen til det nye nikon 1 spejlrefleks..
Held og lykke med at finde det rette.. håber nogen herinde har en masse viden..

Anmeld

25. december 2012

anynom

Jeg har fornylig købt et Nikon D3100 Og er meget glad for det Det koster omkring 3200 kr, plus minus.

Men mit råd er - tag ned i en fotohandler, prøv at stå med lidt forskellige kameraer, det er utroligt vigtigt at kameraet ligger godt i hånden.
Vil klart anbefale dig at købe enten Nikon eller Canon. Sony er så småt ved at kunne følge med, men de er bare ikke helt så gode endnu..

Det eneste du skal være OBS på med en DSLR kamera (spejlrefleks) er, at de ikke altid tager særlig gode billeder inden for f.eks. Mit er bedst udendørs når solen skinner. Billederne bliver hurtigt slørede hvis man ryster bare en smule på hånden (og det gør alle).

Anmeld

25. december 2012

Dinna88

Jeg synes ikke du skal købe et spejlrefleks.

Du kommer med garanti til at tage flere dårlige billeder end gode, når ikke du har sat dig ind i det, og når ikke du vil bruge flere penge på det.

Jeg ville derimod købe et P&S kamera til færre penge, og få knaldegode billeder Du kan kæbe et Canon s100 til 2500 kr. mener jeg, og det er bare et lækkert kamera. Jeg venter selv op s95'eren lige nu, og jeg glæder mig som et lille barn.

Anmeld

25. december 2012

Dinna88

JulieWH skriver:

Jeg har fornylig købt et Nikon D3100 Og er meget glad for det Det koster omkring 3200 kr, plus minus.

Men mit råd er - tag ned i en fotohandler, prøv at stå med lidt forskellige kameraer, det er utroligt vigtigt at kameraet ligger godt i hånden.
Vil klart anbefale dig at købe enten Nikon eller Canon. Sony er så småt ved at kunne følge med, men de er bare ikke helt så gode endnu..

Det eneste du skal være OBS på med en DSLR kamera (spejlrefleks) er, at de ikke altid tager særlig gode billeder inden for f.eks. Mit er bedst udendørs når solen skinner. Billederne bliver hurtigt slørede hvis man ryster bare en smule på hånden (og det gør alle).

Til din problematik: Derfor er det ikke smart at købe et spejlrefleks, medmindre man kan bruge et, hvilket blot bekræfter mit forrige indlæg. Og det er virkelig ikke negatigt ment!!

Men bare lige et lille råd - sæt dig ind i blænden/lukketiden, invister i et lysstærkt objektiv og invister i en ekstert flash Så er du dækket ind, og kan med sikkerhed tage gode billeder indenfor.

Anmeld

25. december 2012

anynom

Dinna88 skriver:

Til din problematik: Derfor er det ikke smart at købe et spejlrefleks, medmindre man kan bruge et, hvilket blot bekræfter mit forrige indlæg. Og det er virkelig ikke negatigt ment!!

Men bare lige et lille råd - sæt dig ind i blænden/lukketiden, invister i et lysstærkt objektiv og invister i en ekstert flash Så er du dækket ind, og kan med sikkerhed tage gode billeder indenfor.

Man kan jo lære
Da jeg startede med mit (gamle) D40 havde jeg aldrig haft et spejlreflekskamera i hånden før - men nu synes jeg alligevel jeg er blevet ferm

Grunden til at jeg skrev det med indendørs billeder var at mange tror jo større kamera, jo bedre billeder - hvilken til dels også er korrekt, men det kræver bare mere

Jeg øver mig dog stadig i at bruge min eksterne flash, hader blitzbilleder og det er ikke den bedste jeg har fået anskaffet mig

Anmeld

25. december 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Jeg synes ikke du skal købe et spejlrefleks.

Du kommer med garanti til at tage flere dårlige billeder end gode, når ikke du har sat dig ind i det, og når ikke du vil bruge flere penge på det.

Jeg ville derimod købe et P&S kamera til færre penge, og få knaldegode billeder Du kan kæbe et Canon s100 til 2500 kr. mener jeg, og det er bare et lækkert kamera. Jeg venter selv op s95'eren lige nu, og jeg glæder mig som et lille barn.

Tak for rådet.. Tror jeg vil prøve og gå til en fotohandler og se hvad de har..

Hva er din mening om Nikon 1 som en anden nævner??

Anmeld

25. december 2012

Dinna88

JulieWH skriver:

Man kan jo lære
Da jeg startede med mit (gamle) D40 havde jeg aldrig haft et spejlreflekskamera i hånden før - men nu synes jeg alligevel jeg er blevet ferm

Grunden til at jeg skrev det med indendørs billeder var at mange tror jo større kamera, jo bedre billeder - hvilken til dels også er korrekt, men det kræver bare mere

Jeg øver mig dog stadig i at bruge min eksterne flash, hader blitzbilleder og det er ikke den bedste jeg har fået anskaffet mig

Det er virkelig den der - hvis jeg køber et spejlrefleks, så kommer de gode billeder vel af sig selv. Og det gør de virkelig bare ikke. Så skulle kameraet jo kunne tænke selv, og det kan det jo ikke ligefrem

Er du et kreamenneske? Hvis ikke du har fået den bedste flash, så sy en hvid "pung" til at sætte hen over den. Eller lav en softbox og sæt på. Ja, du kan jo også bare købe dem, men de koster knaster Direkte blitz er aldrig pæn på billeder. Du skal have den fadet ud

Anmeld

25. december 2012

anynom

Dinna88 skriver:

Det er virkelig den der - hvis jeg køber et spejlrefleks, så kommer de gode billeder vel af sig selv. Og det gør de virkelig bare ikke. Så skulle kameraet jo kunne tænke selv, og det kan det jo ikke ligefrem

Er du et kreamenneske? Hvis ikke du har fået den bedste flash, så sy en hvid "pung" til at sætte hen over den. Eller lav en softbox og sæt på. Ja, du kan jo også bare købe dem, men de koster knaster Direkte blitz er aldrig pæn på billeder. Du skal have den fadet ud

God ide, tak!

Anmeld

25. december 2012

Dinna88

Tak for rådet.. Tror jeg vil prøve og gå til en fotohandler og se hvad de har..

Hva er din mening om Nikon 1 som en anden nævner??

Uh, jeg kender ikke meget til markedet for lommekameraer, men een ting er jeg sikker på - du går aldrig galt med Nikon! Jeg ejer nikonspejlrefleks, og jeg ville ikke bytte det for noget andet mærke. Jeg stod faktisk slet ikke og overvejede Canon, men sony derimod. Men Canon s95 (det er udgaven fra 2009, jeg har simpelthen ikke råd til det nyeste) passer bare PERFEKT til mine behov, derfor bliver det Canon.

Men jeg synes det er en super idé at gå ned til forhandleren - og især at kigge på Nikon Det er bare noget nemmere. Jeg har har haft mit spejlrefleks i to år, og jeg har aldrig taget så mange DÅRLIGE billeder, selvom jeg kan en del med det De blev derimod aldrig dårlige med min P&S kamera, selvom der er en meget hård flash på dem. Men det er jo ikke et problem, ved de ting du skal fotografere. Det er noget andet, hvis du skal fotografere for andre osv

Du kan faktisk kigge i min mappe med billeder herinde - det er ubegribeligt lang tid siden (vi snakker år!) jeg har opdateret den, og størstedelen af de billeder er taget med mit gamle P&S kamera  og jeg undskylder på forhånd - hold kæææft, hvor er de kedelige de billeder i den mappe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.