hvad skal man min. have til rådighed og have råd til bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. december 2012

Anonym trådstarter

ja hvad burde man som min. have til rådighed for at have råd til bil? er enlig mor til to børn og bliver 27 i februar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

come2

Anonym skriver:

ja hvad burde man som min. have til rådighed for at have råd til bil? er enlig mor til to børn og bliver 27 i februar.

Mit bilbudget pr måned:

Benzin - 1000 kr

forsikring - 450kr

vægtafgift - 200kr

vedligehold - 600

i alt 2250 pr måned.

Og så skal du beregne lån, hvis du ikke kan købe den kontant.

Anmeld

23. december 2012

1990h

Anonym skriver:

ved ikke om der regler omkring dette.
men du skal jo have en ide om hvad du kommer til at bruge i benzin..

forsikringer afhænger jo af om du har haft bil i eget navn før osv og om det med almindeligt ansvar eller også med kasko. så der vægtafgift.

også synes jeg personligt det vigtigt at man hver måned kan ligge penge til side til vedligeholdelse til bil da der jo selvfølgelig kommer ekstra udgifter..

vi har f.eks en suzuki liana som vi giver 3460(ca) for i forsikring om året med kun ansvar og den står i kærestens navn da han har haft bil i eget navn i 5 år eller sådan noget..hvis jeg skulle have den i mit navn ville det blive tæt på de 10.000 kr hvis ikke mere..

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Mit bilbudget pr måned:

Benzin - 1000 kr

forsikring - 450kr

vægtafgift - 200kr

vedligehold - 600

i alt 2250 pr måned.

Og så skal du beregne lån, hvis du ikke kan købe den kontant.

OK tak for svar

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

1990h skriver:

forsikringer afhænger jo af om du har haft bil i eget navn før osv og om det med almindeligt ansvar eller også med kasko. så der vægtafgift.

også synes jeg personligt det vigtigt at man hver måned kan ligge penge til side til vedligeholdelse til bil da der jo selvfølgelig kommer ekstra udgifter..

vi har f.eks en suzuki liana som vi giver 3460(ca) for i forsikring om året med kun ansvar og den står i kærestens navn da han har haft bil i eget navn i 5 år eller sådan noget..hvis jeg skulle have den i mit navn ville det blive tæt på de 10.000 kr hvis ikke mere..

ca 1000-1500 tror jeg i starten ville den nok stå i mine forældres navne begge er elite bilist da jeg er på kontant hjælp så må ikke have en bil i mit eget navn lige pt men er i gang med at søge job og kan næsten ikke rigtig undvære bil

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

23. december 2012

An&Jo

Jeg kører 120km om dagen til og fra skole og bruger for 550kr diesel om ugen..

Kasko og ansvarsforsikring 4500kr om året ( men vi får rabat fordi min kæreste er chauffør)

Vægtafgift 2000kr årligt

Grøn afgift (grundet diesel bil uden miljøfilter) 1000kr årligt

Vedligehold er jo op til en selv..

Anmeld

24. december 2012

Pige2009

1990h skriver:

Helt enig. Der er mange faktorer, der spiller ind. Men tænk på, at det er dyrt at have bil, og hvis man ikke bruger den til og fra arbejde hver dag et vist antal km, kan man altså køre rigtig meget i taxa for de penge, det koster at have bil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.