Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juni 2009

Betina_fra_Als

Hejza,

I så hjulpen mig så mange gange før, og håber også I kan /vil hjælpe mig med dette her.

Sagen er den at min søn Lasse ikke er så høj, han er næsten 3½ år, vejer godt 16 kg men hans højde er 95½ cm.

Da vi var til 3 års undersøgelse i marts (ca en måned efter han fyldte 3 år), målte han 95 cm, men det var lægen ikke tilfreds med, og ville se ham igen efter 2 mdr, altså idag og da havde han kun vokset ½cm på 2 mdr.

Lægen vil nu sende ham videre til børneafdelingen på sygehuset, også må vi se hvad de siger, og hvad undersøgelser han nu skal igennem. Måske kan han have en skjult sygdom som forlavt/forhøjt skofskifte eller cøliaki (den tror jeg dog ikke på, da jeg har googlet på det, og de symptomer har Lasse slet ikke).

Jeg fik at vide ved lægen at de vokser godt 10 cm fra de er 2 til de er 3 år og her er Lasse kun vokset 4 cm.

Lasse er lidt kræsen, han vil ikke så godt spise kød og kartofler, men vil meget gerne have rugbrød, boller og den slags, kan det have noget at sige?

Noget andet er at ud fra mine forældre og lillesøsters højde er jeg den der er højest, og jeg måler 165 cm. Dog er Lasse´s far 178 cm, og han var en "lille fed prop", men skød pludseligt i vejret og blev til en høj og tynd mand, Lasse´s farmor var hellere ikke ret høj, så det ligger måske i generne. Lasse´s far var den højeste af hele børneflokken på 7 børn.

Ved fødslen vejede Lasse 3510 gram og målte 53 cm.

Håber der er nogle der har prøvet noget lignende.

Skal jeg være bekymret?

Knus fra Betina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

SaNiNa

ved ikke om du skal være nervøs jeg er heller ikke særlig høj 156 og har altid været lille og er altdig blevet undersøgt...

men syntes da du skal tage i mod undersøgelserne for hvis der nu er noget galt så kan der jo nok laves om på det...

Håber det bedste for jer.

Anmeld

12. juni 2009

Kaniem

Jeg har også været igennem det samme med min søn.han har altid været ret lille,selv idag som 5 1/2 årig er han kun knap 104 cm og vejer ca 17 1/2 kg.
For et års tid siden sendte vores læge os til en børnelæge som undersøgte ham og tog nogle blodprøver,men der var intet galt med ham.Hun mente så at han bare er en lille dreng.hans far er også kun 175 cm og jeg selv 163,så det er vel egentlig ikke så underligt :-)
Så længe han er frisk og glad,ville jeg ikke bekymre mig...

Anmeld

12. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Altså Jesse er 3 år 4 mdr. Han vejer 15,5 og er 97 cm høj. Hans far var ikke ret høj før han blev 13 år, først der begyndte han at vokse, og er nu 1,85. Selv er jeg 1,66. Jeg tror ikke du har så meget at være nervøs for, men det er da altid rart at få det tjekket

Anmeld

12. juni 2009

Sweet1978

Enig med de andre ingen grund til at tage sorgerne på forskud, vi er jo bare ikke ens. Men lægerne har jo nok retningslinier de skal følge, så tror det er ren procedure....

Anmeld

12. juni 2009

Plysbjørnen

Betina_fra_Als skriver:

Hejza,

I så hjulpen mig så mange gange før, og håber også I kan /vil hjælpe mig med dette her.

Sagen er den at min søn Lasse ikke er så høj, han er næsten 3½ år, vejer godt 16 kg men hans højde er 95½ cm.

Da vi var til 3 års undersøgelse i marts (ca en måned efter han fyldte 3 år), målte han 95 cm, men det var lægen ikke tilfreds med, og ville se ham igen efter 2 mdr, altså idag og da havde han kun vokset ½cm på 2 mdr.

Lægen vil nu sende ham videre til børneafdelingen på sygehuset, også må vi se hvad de siger, og hvad undersøgelser han nu skal igennem. Måske kan han have en skjult sygdom som forlavt/forhøjt skofskifte eller cøliaki (den tror jeg dog ikke på, da jeg har googlet på det, og de symptomer har Lasse slet ikke).

Jeg fik at vide ved lægen at de vokser godt 10 cm fra de er 2 til de er 3 år og her er Lasse kun vokset 4 cm.

Lasse er lidt kræsen, han vil ikke så godt spise kød og kartofler, men vil meget gerne have rugbrød, boller og den slags, kan det have noget at sige?

Noget andet er at ud fra mine forældre og lillesøsters højde er jeg den der er højest, og jeg måler 165 cm. Dog er Lasse´s far 178 cm, og han var en "lille fed prop", men skød pludseligt i vejret og blev til en høj og tynd mand, Lasse´s farmor var hellere ikke ret høj, så det ligger måske i generne. Lasse´s far var den højeste af hele børneflokken på 7 børn.

Ved fødslen vejede Lasse 3510 gram og målte 53 cm.

Håber der er nogle der har prøvet noget lignende.

Skal jeg være bekymret?

Knus fra Betina.

Betina tag det stille og rolig, selvfølgelig skal lægerne reagere, men mange af dem overreagere altså også...

Men så er den altså også helt galt med min datter, for hun er ca 82 cm og hun er altså næsten 2 år... Vi bruger stadig størrelse 80 i tøj...

Men op i bagdelen med det... Bare sig javel og lad lægen gøre hvad han har lyst til... og så tænk ikke mere over det... der skal jo også være plads til de mennesker der kun bliver 160 høje...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.