Hejza,
I så hjulpen mig så mange gange før, og håber også I kan /vil hjælpe mig med dette her.
Sagen er den at min søn Lasse ikke er så høj, han er næsten 3½ år, vejer godt 16 kg men hans højde er 95½ cm.
Da vi var til 3 års undersøgelse i marts (ca en måned efter han fyldte 3 år), målte han 95 cm, men det var lægen ikke tilfreds med, og ville se ham igen efter 2 mdr, altså idag og da havde han kun vokset ½cm på 2 mdr.
Lægen vil nu sende ham videre til børneafdelingen på sygehuset, også må vi se hvad de siger, og hvad undersøgelser han nu skal igennem. Måske kan han have en skjult sygdom som forlavt/forhøjt skofskifte eller cøliaki (den tror jeg dog ikke på, da jeg har googlet på det, og de symptomer har Lasse slet ikke).
Jeg fik at vide ved lægen at de vokser godt 10 cm fra de er 2 til de er 3 år og her er Lasse kun vokset 4 cm.
Lasse er lidt kræsen, han vil ikke så godt spise kød og kartofler, men vil meget gerne have rugbrød, boller og den slags, kan det have noget at sige?
Noget andet er at ud fra mine forældre og lillesøsters højde er jeg den der er højest, og jeg måler 165 cm. Dog er Lasse´s far 178 cm, og han var en "lille fed prop", men skød pludseligt i vejret og blev til en høj og tynd mand, Lasse´s farmor var hellere ikke ret høj, så det ligger måske i generne. Lasse´s far var den højeste af hele børneflokken på 7 børn.
Ved fødslen vejede Lasse 3510 gram og målte 53 cm.
Håber der er nogle der har prøvet noget lignende.
Skal jeg være bekymret?
Knus fra Betina.
Anmeld