Hjælp lige piger - smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. december 2012

spj

Jeg oprettede for 14 dage siden i tråd med, at min datter var ved at smide bleen.
Hun er så dygtig når hun skal tisse. Der har slet ikke været nogen uheld og hun kommer altid og siger til eller også ordner hun det bare selv og kommer og siger bagefter hun har været ude og tisse.
Hvad angår afføring er det straks værre. Den første uge gik det så fint. Hun pruttede på potten næsten hver dag og det gik bare så fint. Her den sidste uge har hun så pruttede i bukserne hver dag. Vi er ved at blive lidt frustrerede over det og ved ikke hvad vi skal gøre, for at hjælpe hende på toilettet. Vi husker hende på det med jævne mellemrum hele dagen, vi sætter hende ud på toilettet og lader hende sidde lidt, vi har prøvede at sætte hende på potten på hendes værelse hvor hun altid gik ind og pruttede da hun havde ble på. Jeg ved ikke hvad vi ellers kan gøre og kan ikke finde ud af, om vi skal give hende ble på igen. Men det synes jeg også bare ville være synd, når hun nu har helt styr på at tisse på toilettet og har ingen uheld der.

Hvad ville i gøre? Og har i nogen råd til hvordan vi kan hjælpe hende?

Skal vi bare blive ved og håbe hun en dag stopper med at gøre det i bukserne?

Hun er "kun" 2 år og 8 måneder og det er hende selv der har givet udtryk for at hun ville af med bleen. Vi har ikke presset hende til noget. Det gode ved det er så, at hun altid kun prutter her hjemme og ikke hvis vi har gæster, så jeg ville aldrig skulle stå et eller andet sted med prut i buksen.

Håber der er nogen der har lidt erfaring og kan give et godt råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

spj

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.