min kærste lider af svimmelhed:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Anonym trådstarter

jeg ved godt i måske tænker at det ikke er stedet hvor jeg skriver om det. men prøver alligevel at skrive det under (parforhold)

jeg og min kærste har det bare så fantastisk godt sammen, men der er en ting som jeg bare er så ked af på min kærstes vegne.

han har en slags sygdom. på en eller anden måde som kommer indimellem.

fe.x hvis i skal noget eller hvis vi bare lige pludslig skal et sted hend. eller vi er ude at køre kan det komme helt af sig selv..  

kan han så bare lige pludslig på svimmle. og så har han det med han har kvalme i den tid han har det. det plejer at skal soves væk, men ikke altid det hjælper der er bare ingenting der kan hjælpe ham det er bare så trist.    han har været ved lægen virkelig mange gange. han har levet med det siden han var omkring 10 år. ca og idag er min skat 24år.! jeg synes bare det er utroligt man ikke kan købe medicin som kan holde svimmelhed tilbage.! nu hvor vi har et barn på knap 3,1 år er jeg bange for om hun arver den slags sygdom. fra din father.  jeg har det bare rigtig dårlig med at han har det sådan når vi har et barn sammen,nogen som kender andre der os lider af svimmelhed.. og der er kommet en begrundelse på hvad det evt. kan være.

håber så meget på at lægerne på et tidspunkt finder ud af hvad det helt præsis kan skyldes. eller man kan få medici for det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

jeg ved godt i måske tænker at det ikke er stedet hvor jeg skriver om det. men prøver alligevel at skrive det under (parforhold)

jeg og min kærste har det bare så fantastisk godt sammen, men der er en ting som jeg bare er så ked af på min kærstes vegne.

fe.x hvis i skal noget eller hvis vi bare lige pludslig skal et sted hend. eller vi er ude at køre kan det komme helt af sig selv..  

kan han så bare lige pludslig på svimmle. og så har han det med han har kvalme i den tid han har det. det plejer at skal soves væk, men ikke altid det hjælper der er bare ingenting der kan hjælpe ham det er bare så trist.   han har været ved lægen virkelig mange gange. han har levet med det siden han var omkring 10 år. ca og idag er min skat 24år.! jeg synes bare det er utroligt man ikke kan købe medicin som kan holde svimmelhed tilbage.! nu hvor vi har et barn på knap 3,1 år er jeg bange for om hun arver den slags sygdom. fra din father.  jeg har det bare rigtig dårlig med at han har det sådan når vi har et barn sammen,nogen som kender andre der os lider af svimmelhed.. og der er kommet en begrundelse på hvad det evt. kan være.

håber så meget på at lægerne på et tidspunkt finder ud af hvad det helt præsis kan skyldes. eller man kan få medici for det..

Hej.

Det lyder da også helt forfærdeligt;/..
Ved lægerne slet ikke hvad det er?

Nu er jeg jo greys fan og elsker det, så tag ikke det jeg skriver så tungt. Haha. Men tænkte bare på om han har fået tjekket hovedet? Altså scannet eller hvad man gør? Nu hvor han blir svimmel nogen gange kunne det jo godt komme derfra?

Håber I finder ud af hvad det kan være?

Kram

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

kan han så bare lige pludslig på svimmle. og så har han det med han har kvalme i den tid han har det. det plejer at skal soves væk, men ikke altid det hjælper der er bare ingenting der kan hjælpe ham det er bare så trist.   han har været ved lægen virkelig mange gange. han har levet med det siden han var omkring 10 år. ca og idag er min skat 24år.! jeg synes bare det er utroligt man ikke kan købe medicin som kan holde svimmelhed tilbage.! nu hvor vi har et barn på knap 3,1 år er jeg bange for om hun arver den slags sygdom. fra din father.  jeg har det bare rigtig dårlig med at han har det sådan når vi har et barn sammen,nogen som kender andre der os lider af svimmelhed.. og der er kommet en begrundelse på hvad det evt. kan være.

Hvis han har været ved lægerne mange gange og har haft det sådan siden han var barn, så må han da have fået foretaget nogle undersøgelser?

Svimmelhed kan jo komme af mange ting, det kan være psykisk såsom stress, og depression. Derudover er svimmelhed i sig selv ikke en sygdom, men kan været et symptom på en sygdom. Man kan derfor ikke give medicin mod svimmelhed, da det kommer af et eller andet og når man har fundet ud af hvad det kan man behandle med evt. medicin. 

Jeg tænker om han har fået tjekket sit blodtryk, om han har jernmangel, hovedpine kan også give svimmelhed, det kan også være noget med musklerne i nakken, om han har noget med balancenerven eller måske for lavt blodsukker?

/Fenja

Anmeld

19. december 2012

VIPpigen

I ørene ligger noget som (vidst nok) hedder øresten. De hjælper med din balance. Har han fået tjekket det??

min søster har 2 gange fået lagt sine på plads pga svimmelhed. Hun har døjet rigtig meget med det, og beskrev det som om hun var fuld i tide og utide... Der bliver ikke lavet nogen indgreb, og bliver gjort ved øre/næse/hals lægen. Det er noget med de vipper hovedet fra side til side og frem og bag... Måske Khan skulle få det tjekket.

og som andre også skriver, er han blevet scannet, eller tjekket om det kommer under stress??

Anmeld

19. december 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Gætter på angstanfald.

Han kan sagtens lide af det uden selv at være opmærksom på, at der er noget psykisk galt eller på anden vis erkende det, og det kan manifestere sig på mange forskellige måder.

Da det er lidt tabu-belagt, er det også svært at snakke om, og derfor er det også svært at nå ind til humlen, hvis det er dét, der ligger til grund for symptomerne.

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

tak for svarene! jeg skrive det ud ien uden at tage navne for det tager lidt længer tid så.. hvis i forstår mig!

jeg tager ikke tingene s¨å tungt: han har fået taget et hjerne scanning og den viste sig at være helt normal som andre.på det sidste har han været til læge som jeg skrev mange gange, men der kommer ikke rigtig nogen løsning ud af det. det skal jo bebejdes det er jo selvføelig svært at sige hvad det kan medbringe til han får det. jeg kan godt beskrive på hans vegne . efter han har udtrygt sig for det. når han pludslig får svimmel. fex på arb bliver han nød til at smutte hjem af selvom hvad han laver der. det er ikke hele tiden så slemt, men det kan være sådan når han har det følger han sig fuld&utilpas. og har kvalme. han kan ha det i 1-2 timer os så går det væk, men det kan os vare næsten en hel dag. og det går så meget udover hans praktikplads/ det kan meget tyde på en form som strees, da han os kan få det hvis der er opgaver han skal klare osv..!vidste ikke man ikke kunne få medicin for det.

Anmeld

20. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

tak for svarene! jeg skrive det ud ien uden at tage navne for det tager lidt længer tid så.. hvis i forstår mig!

jeg tager ikke tingene s¨å tungt: han har fået taget et hjerne scanning og den viste sig at være helt normal som andre.på det sidste har han været til læge som jeg skrev mange gange, men der kommer ikke rigtig nogen løsning ud af det. det skal jo bebejdes det er jo selvføelig svært at sige hvad det kan medbringe til han får det. jeg kan godt beskrive på hans vegne . efter han har udtrygt sig for det. når han pludslig får svimmel. fex på arb bliver han nød til at smutte hjem af selvom hvad han laver der. det er ikke hele tiden så slemt, men det kan være sådan når han har det følger han sig fuld&utilpas. og har kvalme. han kan ha det i 1-2 timer os så går det væk, men det kan os vare næsten en hel dag. og det går så meget udover hans praktikplads/ det kan meget tyde på en form som strees, da han os kan få det hvis der er opgaver han skal klare osv..!vidste ikke man ikke kunne få medicin for det.

Han er nødt til at fortsætte med at gå til lægen for at finde ud af hvad der reelt er galt. Jeg har selv lidt af svimmelhed og har været igennem utallige scanninger, neurologer, EEG ect. Det endte med at være psykisk - uden at jeg selv var klar over det. Det er nu ved at være mange år siden, men jeg ved at så snart jeg mærker svimmelhed, så skal jeg sætte tempoet ned.

Din kæreste skal blive ved med at banke i bordet hos lægen og kræve at han bliver undersøgt fysisk - medmindre han ved at han går og tumler med noget psykisk der kan give disse anfald. Når han kan udelukke det ene er det selvfølgelig nemmere at behandle.

/Fenja

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

jaa han bliver nok som du skriver nød til at gå til læge ang dette.

kan jo være det forbeders i lægernes system om de evt en dag kan finde en dignose på hvad det så enten er. det kan sagtens være psykisk han lider lidt af.

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

han begyndte at få svimmelhed da han var omkring de 12 år. og er idag 24 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.