"Lyt til dit hjerte."
Hej Paprika
Jeg ved ikke helt om det er dig jeg skal skrive til men jeg har brug for noget hjælp til blive lidt afklaret. Jeg har en dejlig dreng på 8 år og jeg var kun 20 da jeg fik ham, jeg har altid drømt om at få to børn og ikke flere.
Jeg kommer sammen med min kæreste som har 3 drenge og når jeg taler om at jeg gerne vil have et barn mere siger han at det kun ville give flere økonomiske udgifter, og jeg kan godt se han har ret på nogen punkter, og jeg acceptere også at sådan er det bare, men efter noget tid kan jeg ikke lade vær med at tænke og føle at jeg ikke har fået opfyldt mine behov på det punkt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fordi jeg vil gerne have nr to, men igen er jeg klar til det? kan jeg klare og starte forfra med alle de ting der er ved et lille spædbarn??? hvad med min søn vil jeg glemme ham eller vil det gavne ham at have en lille bror eller søster.
Han skal være store bror hos sin far til en lille pige og det virker ikke som om han er glad for det, men han spørger mig hvornår jeg skal have et barn mere, jeg ved ikke hvad jeg skal sige jeg er virkelig fortvivlet har drømme men ved ikke om de kan blive opfyldt.
Kan du hjælpe mig eller fortælle mig hvem jeg skal skrive til hvis ikke det er dig jeg skal skrive til...
Paprikas svar
Kære Blå Safir
Først undskyld for jeg ikke har fået svaret dig. Men jeg har været indlagt. Alt er dejligt igen og jeg er klar her igen. Det beklager jeg meget. :-)
Husk børn er en kæmpe gave vi mennesker får lov at opleve. Det er der vi lærer hvad ægte ubetinget kærlighed er. Og hvem vi er som mennesker. Og jeg er sikker på din søn ville elske sin nye rolle også hos dig som storebror. Det er bare vigtigt at han stadig får opmærksomhed og bliver elsket lige så meget som han plejer.
Men i skal jo være enige om der hjemme, din kæreste og dig, om at der skal være flere medlemmer af jeres dejlige familie. Tror ikke du kan undertrykke ej heller tror jeg du skal undertrykke dit behov for et barn mere. Det skal ikke være sådan at du fortryder det hvis du ikke får flere.
Tak en ærlig seriøs snak med kæresten, Ja det vil koste penge at få en mere, men ser jeres økonomi nogen lunde ud, løser det sig nok. Forklar ham roligt og stille at du inderligt brænder for et barn mere.
Lyt til dit hjerte.
I kærlighed
Paprika Noel
Paprika er uddannet sexolog og parterapeut , og hun tilbyder professionel og faglig parterapi samt sexologisk rådgivning.
Se Paprikas hjemmeside på: http://www.paprika-noel.dk
Anmeld