God opskrift på Tunmousse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. december 2012

M&N

Jaaaaaaaaaaaaa kom med dem og hvad man kan bruge som tilbehør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

ModerNatur

Åååh.. Tupperware har lavet en helt uden smør Og jeg kan virkelig ikk smage forskel uanset hvor meget jeg prøver

Skal lige prøve at se om jeg kan finde den.. 

Anmeld

19. december 2012

JulieE

Jeg plejer at bruge denne:

2 ds tun i vand

5 blade husblas

1 dl mayonaise

1 tsk sennep

salt og peber

3 dl creme fraiche

Udblød husblassen i koldt vand. Mas tunen og rør den sammen med mayonaise, sennep, salt og peber. 

Smelt husblassen i et par spsk kogende vand og rør den i tunblandingen. Rør creme fraiche i og lad det stå koldt nogle timer.

Vi spiser det med nybagte boller og gnavegrønt til 

Anmeld

19. december 2012

M&N

Issa skriver:

Åååh.. Tupperware har lavet en helt uden smør Og jeg kan virkelig ikk smage forskel uanset hvor meget jeg prøver

Skal lige prøve at se om jeg kan finde den.. 

Det må du meget gerne

Anmeld

19. december 2012

M&N

JulieE skriver:

Jeg plejer at bruge denne:

2 ds tun i vand

5 blade husblas

1 dl mayonaise

1 tsk sennep

salt og peber

3 dl creme fraiche

Udblød husblassen i koldt vand. Mas tunen og rør den sammen med mayonaise, sennep, salt og peber. 

Smelt husblassen i et par spsk kogende vand og rør den i tunblandingen. Rør creme fraiche i og lad det stå koldt nogle timer.

Vi spiser det med nybagte boller og gnavegrønt til 

Tak!!!

Hvad kunne man servere til, hvis det skal foregå som forret til nytårsaften? Tænker selvfølgelig noget salat, kaviar - måske noget fluté til? Noget jeg kan have glemt eller måske er et must have til tunmousse?

Anmeld

19. december 2012

JulieE

BabyWish2012 <3 skriver:

Tak!!!

Hvad kunne man servere til, hvis det skal foregå som forret til nytårsaften? Tænker selvfølgelig noget salat, kaviar - måske noget fluté til? Noget jeg kan have glemt eller måske er et must have til tunmousse?

Det lyder lækkert som forret. Evt kunne du servere hårdkogte æg skåret i både dertil også. Det smager dejligt til tunmousse og er også dekorativt 

Anmeld

19. december 2012

birthee

BabyWish2012 <3 skriver:

Tak!!!

Vi plejer at få det som forret på en salatbund, og så med tomat, små agurketern og æg til... Så køber jeg sådan et hjerte-flutes ved bageren, for at brødet er lidt mere dekorativt... og så en dressing...

Anmeld

19. december 2012

trunte89

Jeg har en super god en. ( den eneste jeg kan lide )

1 ds tun
2 dl creme fraiche
30 g ketchup
salt og peber
1 tsk citronsaft
40 g mayonaise
2 bl husblas

Det hele undtagen husblas blandes godt med elpisker. Husblassen smeltes ifølge pakken og hældes i tunen i en tynd stråle stille og roligt, mens der piskes godt. Hældes i en form og står køligt til næste dag.

Plejer at lave den på en bund af salat i så pynte med tomat og rejer. Og så thousand Island dressing

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

BabyWish2012 <3 skriver:

Jaaaaaaaaaaaaa kom med dem og hvad man kan bruge som tilbehør

vi bruger den her, men jeg putter aldrig husblas i for det kan jeg ikke finde ud af

jeg ville servere med et stykke brød og måske en bund af salat brødet kan du evt tage et stykke toast og bruge en kageform - hjerte, juletræ... super fint

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

Frk P. skriver:

vi bruger den her, men jeg putter aldrig husblas i for det kan jeg ikke finde ud af

jeg ville servere med et stykke brød og måske en bund af salat brødet kan du evt tage et stykke toast og bruge en kageform - hjerte, juletræ... super fint

link kom her

http://www.arla.dk/opskrifter/Tunmousse-/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.