Rosiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Musen5

Ja Leah har kastet sin kærlighed på rosiner og jeg, gammel og senil som jeg er, kan ikke huske hvad anbefalingerne er mht de her rosiner.

Hvor meget er det de må få og hvor meget er der i de små pakker???

Hvad er det for nogle symptomer der er på hvis de har fået for mange????

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Laulund87

Jeg sad lige og snakkede med min veninde om det i går og børn må få 50 gram rosiner om ugen til de er 3 år. Der er 12 gram i en pakke

Jeg ved ikke hvad der sker hvis de får for meget..

Anmeld

19. december 2012

Musen5

Laulund87 skriver:

Jeg sad lige og snakkede med min veninde om det i går og børn må få 50 g rosiner om ugen til de er 3 år. Der er 12 g i en pakke

Jeg ved ikke hvad der sker hvis de får for meget..

ok.

Tak for svar....

/mette

Anmeld

19. december 2012

Laulund87

Musen5 skriver:

ok.

Tak for svar....

/mette

Det var så lidt

Anmeld

19. december 2012

Frejsmor

Musen5 skriver:

Ja Leah har kastet sin kærlighed på rosiner og jeg, gammel og senil som jeg er, kan ikke huske hvad anbefalingerne er mht de her rosiner.

/Mette

Som Laulund87 også skriver, så er sundhedsstyrelsens retningslinier 50g om ugen til børn under 3..

Det svarer til 3 af de små pakker rosiner på en uge..

Jeg tror ikke som sådan du kan se nogle symptomer hvis dit barn har spist for meget.. Det der er med rosiner er at de indeholder relativt store mængder orchatoksin A, som er en svampegift stammende fra skimmelsvampe og det toxin er kræftfremkaldende.. Det er derfor ikke den direkte virkning efter at have spist en stor portion rosiner, der vil have indvirkning(hvis barnet ikke spiser så store mængder hver dag), det er nemlig et længerevarende stort indtag der kan virke kræftfremkaldende..

Men dejligt du lige tog den op, for nu blev jeg også klogere og ja jeg har også en søn der eelsker rosiner..

Anmeld

19. december 2012

Sara.

Der findes nogle svampesporer i rosiner, som gør at børn Max må få 50 gram om ugen.... Og selvom barnet ikke får rosiner f.eks uge 1 så er det stadig Max 50 gram uge 2

Anmeld

19. december 2012

L&V

Musen5 skriver:

/Mette

Også er det værd at huske at sunmaid og alle de der mørke rosiner er svovlede og absolut ikke sunde. Det gælder sådan set alt tørret frugt.

Anmeld

19. december 2012

Clisolka

Godt emnet lige kom op - jeg har nemlig også en datter der ææææælsker rosiner  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.