2 år og for tynd! Gode råd søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.384 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. december 2012

LBK

Min datter er 2 år og var til 2 års undersøgelse i går. Hun vejer alt for lidt og ligger i sin BMI på grænsen til at være undervægtig.  Vi har altid haft problemer med hendes vægt og er blevet fulgt tæt af vores læge. Hun er frisk og energisk så der er intet alarmerende i hendes vægt men hun bliver jo bare ved med at vokse uden at tage på..

Vi gør alt hvad vi kan for at give hende den "fedt" vi kan. sødmælk i stedet for letmælk, smør på brødet osv osv. 

Er der nogle der kan komme med nogle guldkorn til nogle protein/fedt bomber UDEN at det bliver usundt. ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er hun lang i forhold til hendes alder, eller hvordan mener du med at vokse derud af? Tænker om det ik er ok at være tynd, hvis hun så i stedet for er lang?? Vh stine

Anmeld

19. december 2012

LBK

StineW79 skriver:

Er hun lang i forhold til hendes alder, eller hvordan mener du med at vokse derud af? Tænker om det ik er ok at være tynd, hvis hun så i stedet for er lang?? Vh stine

hun vokser som hun skal. Hun følger sin kurve i forhold til sin alder. Det har hun gjort hele tiden, hun får bare ikke vægten med. 

Anmeld

19. december 2012

StineW79

LBK skriver:

hun vokser som hun skal. Hun følger sin kurve i forhold til sin alder. Det har hun gjort hele tiden, hun får bare ikke vægten med. 

Ar på den måde! Hva med at gi hende lidt olie i maden, som man gør mens de er helt små? Også ellers bare godt med smør på brødet, fløde i sovsen osv til hende. Vh stine

Anmeld

19. december 2012

LBK

StineW79 skriver:

Ar på den måde! Hva med at gi hende lidt olie i maden, som man gør mens de er helt små? Også ellers bare godt med smør på brødet, fløde i sovsen osv til hende. Vh stine

Vi prøver alt hvad vi kan. Problemet er jo at hun ikke rigtig spiser maden (selvfølgelig spiser hun men det er MEGET minimalt pr måltid) så jeg kan jo putte alt muligt i uden det så giver effekt, derfor tænkte jeg om der eksisterede sådanne en "sund kalorie bombe" som er lækkert..

Anmeld

19. december 2012

baby012

Protein Shake fra et fitness center som er lavet til folk som skal holde vægten oppe.. Og så lavet på sødmælk..

min kusine giver hendes søn det en gang om dagen . Og de har ikke haft problemer siden  

Anmeld

19. december 2012

LBK

Lahn11 skriver:

Protein Shake fra et fitness center som er lavet til folk som skal holde vægten oppe.. Og så lavet på sødmælk..

min kusine giver hendes søn det en gang om dagen . Og de har ikke haft problemer siden  

Det lyder interessant. Kan det købes i dagligvare butikker?

Anmeld

19. december 2012

StineW79

Hvis lægen ka ordiner protindrik. Du ka få dem på apoteket. De fås både med banan, jordbær, tropisk, chokolade og neutral. De mager som drikke yougurth. Vh stine

Anmeld

19. december 2012

Carina Rasmussen

Hej.

Jeg kender alt til det du står i jeg har en dreng på 8 som lige fra fødslen har været meget lille i vægt, men jeg fik af vide at hvis han bare følger sin egen kurve så er det lige meget.

Det skulle så senere vise sig at han har meget højt stofskifte og forbrænder alt han spiser før han tager på han vejer max 22kg og er 137 cm.

Hvis din datter følger sin egen kurve og hun får det hun skal have så skal du ikke være bekymret, men fortalte din læge dig ikke de ting???

Stol på dig selv som mor at du giver dit barn alt det hun kan spise og det der er sundt og godt for hende så kan du ikke gøre noget galt er du i tvivl så få tjekket hendes stofskifte det kan jo være hun har det samme som min sæn

Anmeld

19. december 2012

LBK

Carina Rasmussen skriver:

Hej.

Jeg kender alt til det du står i jeg har en dreng på 8 som lige fra fødslen har været meget lille i vægt, men jeg fik af vide at hvis han bare følger sin egen kurve så er det lige meget.

Det skulle så senere vise sig at han har meget højt stofskifte og forbrænder alt han spiser før han tager på han vejer max 22kg og er 137 cm.

Hvis din datter følger sin egen kurve og hun får det hun skal have så skal du ikke være bekymret, men fortalte din læge dig ikke de ting???

Stol på dig selv som mor at du giver dit barn alt det hun kan spise og det der er sundt og godt for hende så kan du ikke gøre noget galt er du i tvivl så få tjekket hendes stofskifte det kan jo være hun har det samme som min sæn

Hun følger desværre ikke sIn egen kurve. Kun mht højde. Ang vægten så falder den hele tiden , og hun får ikke det mad hun bør have.. Det er det der er bekymrende.. Men hun er aldrig sulten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.