Forkølelsessår i står stil.. Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. december 2012

banana3

Jeg vågnede mandag morgen med små blære på læben, og vidste med det samme at det var et forkølelsessår der var begyndt at vise sig. Jeg har haft det siden jeg var en 7-8 år, men med mange års mellemrum. Sidst jeg havde det er ca. 2 år siden! MEN nu er der kommet et kæmpe et, og her til morges er der kommet et på den anden side af læben også. Har smurt med zovir, og det hjælper bare ikke. Hvor er det bare træls! Det gør ondt, klør og svier, men jeg kan selvfølgelig sagtens blive fra det. Jeg har aldrig haft det så voldsomt før! Tænker det sikkert også kan have noget med graviditeten at gøre. Er i uge 8.

Har i nogle gode råd ?? Jeg er næsten villig til at prøve alt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

B&J

uhhh jeg kender dem de dumme dumme forkølelsessår...

jeg ved ikke om det har noget med graviditet

jeg plejer at få dem når min mor har kysset mig, så i mange år har jeg sagt til hende hun højet må kysse mig på kinden

men ja hvis jeg så endelig får et er det også små blærre og det klør sviger gør ondt ja alt og sjovt nok får jeg altid 2 1 på den ene læbe og 1 på den anden læbe og ja jeg har ingen gode råd for mine plejer at forsvinde stille og roligt....

håber dine snart går væk

Anmeld

19. december 2012

Moma

Har du prøvet forkølelsessårplaster fra Compeed? Det tager generne lidt og "pakker" såret ind, så man ikke smitter.

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

Jeg har en veninde der ofte får dem, hun får piller hos lægen, men ved self ikke om man må det i en graviditet.. :/

Ellers: luft og ikke pille

Anmeld

19. december 2012

banana3

Tusind tak for svar piger! Jeg har som regel kun et ganske lille forkølelsessår og det tager zoviren rumlig hurtig, men jeg skal lige love for den er gal. Jeg vil helt sikkert prøve de der plastre. Jeg tænker at såret skal udtørres så det kan forsvinde noget hurtigere?

Anmeld

19. december 2012

banana3

Frk P. skriver:

Jeg har en veninde der ofte får dem, hun får piller hos lægen, men ved self ikke om man må det i en graviditet.. :/

Ellers: luft og ikke pille

Jeg kan ikke tåle pencilin, men man kan vel få noget andet for det. Det bare rigtig fedt her op til jul..

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

banana3 skriver:

Jeg vågnede mandag morgen med små blære på læben, og vidste med det samme at det var et forkølelsessår der var begyndt at vise sig. Jeg har haft det siden jeg var en 7-8 år, men med mange års mellemrum. Sidst jeg havde det er ca. 2 år siden! MEN nu er der kommet et kæmpe et, og her til morges er der kommet et på den anden side af læben også. Har smurt med zovir, og det hjælper bare ikke. Hvor er det bare træls! Det gør ondt, klør og svier, men jeg kan selvfølgelig sagtens blive fra det. Jeg har aldrig haft det så voldsomt før! Tænker det sikkert også kan have noget med graviditeten at gøre. Er i uge 8.

Har i nogle gode råd ?? Jeg er næsten villig til at prøve alt..

Har du talt med din læge om at få Zovir i pilleform - det skulle være mere effektivt end cremen. Ved ikke om du må tage pillerne under graviditet, men du kan da forhøre dig.

/Fenja

Anmeld

19. december 2012

banana3

Fenja09 skriver:

Har du talt med din læge om at få Zovir i pilleform - det skulle være mere effektivt end cremen. Ved ikke om du må tage pillerne under graviditet, men du kan da forhøre dig.

/Fenja

Jeg har en tid ved lægen i morgen, så håber jeg hun kan gøre mirakler :-)

Anmeld

19. december 2012

Blirnokaldrigfru

banana3 skriver:

Jeg kan ikke tåle pencilin, men man kan vel få noget andet for det. Det bare rigtig fedt her op til jul..

Øv har du prøvet at være i matas? måske kan de hjælpe? måske findes der noget i den der serie for unge? clerasil? som måske også kan dække den lidt?

Anmeld

19. december 2012

lau85

Fenja09 skriver:

/Fenja

Hej

Min læge fortalte, at man desværre ikke må få zovir i piller form, når man er gravid.

Pillerne skal også tages så snart man har opdaget forkølelsessåret, ellers har de ikke den store effekt.

Der er ikke andet end at bruge zovir i creme

Håber snart de er væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.