Min søn bider!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Månsson skriver:

Det gør min datter også og det er altid i kærlige situationer.. Vi siger nej også er det det.. Det kommer og går og lige nu klør tænderne på der bliver de brugt lidt ekstra. Hun er så lille og gør jo ikke noget i en ond mening så ku ikke finde på at straffe hende for det

Jeg straffer heller ikke min søn - han gør det netop ikke i en ond mening, men jeg ville stadig ønske, jeg kunne mindske antallet af bid i løbet af en dag

Gør du andet, når din datter bider, og hvor gammel er hun?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Elgaard73

Hej... Min søn gjorde det også en overgang... Både når vi tumlede eller nusede... Men han kunne også komme kravlende og så bare lige sætte tænderne i mit lår... Altid mig, sjældent faren.

Min sundhedsplejeske sagde at det var simpelthen fordi at han elskede en så højt, men bare ikke kunne finde ud af at mysse...Så det var tænderne der blev brugt.

Hun anbefalede faktisk det du allerede gør. At sige stop/av ret højt og evt. sætte ham lidt væk fra en. Og blev han ved, skulle vi altså gå uden for hans rækkevidde. Altså ikke ud af lokalet, men bare langt nok væk, til at han forstod at når man bruger tænderne, så fjernede vi os.

Om det var hendes råd der virkede, eller om han bare voksede ud af den fase (lærte at mysse istedet), ved jeg ikke... Men det gik ret hurtigt over efter at vi begyndte på det.

Anmeld

19. december 2012

modesty

PT skriver:

Det er også sådan, jeg gør. Altså at sige nej og se sur ud, men han smiler og griner altid, når han gør det og bagefter, så jeg tror, det bare er for at være kærlig, han bider

Jeg ville heller ikke sætte ham i time out, da han et alt for lille til at forstå det koncept.

Hvordan fik du din søn til at stoppe sidste gang?

Det der hjalp sidste gang var at han kom i vuggestue. Det var som om at han i samspil med de andre børn forstod at det ikke var en særlig fed ting at gøre. Hvorfor det er vendt tilbage igen, ved jeg så ikke, men jeg håber virkelig at vi kan få ham til at holde op igen ved at være konsistente.

Anmeld

19. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Elgaard73 skriver:

Hej... Min søn gjorde det også en overgang... Både når vi tumlede eller nusede... Men han kunne også komme kravlende og så bare lige sætte tænderne i mit lår... Altid mig, sjældent faren.

Min sundhedsplejeske sagde at det var simpelthen fordi at han elskede en så højt, men bare ikke kunne finde ud af at mysse...Så det var tænderne der blev brugt.

Hun anbefalede faktisk det du allerede gør. At sige stop/av ret højt og evt. sætte ham lidt væk fra en. Og blev han ved, skulle vi altså gå uden for hans rækkevidde. Altså ikke ud af lokalet, men bare langt nok væk, til at han forstod at når man bruger tænderne, så fjernede vi os.

Om det var hendes råd der virkede, eller om han bare voksede ud af den fase (lærte at mysse istedet), ved jeg ikke... Men det gik ret hurtigt over efter at vi begyndte på det.

Tak for svar.

Jamen så må jeg jo fortsætte, hvad jeg allerede hær og håbe, det går over snart

Anmeld

19. december 2012

L&V

PT skriver:

Jeg straffer heller ikke min søn - han gør det netop ikke i en ond mening, men jeg ville stadig ønske, jeg kunne mindske antallet af bid i løbet af en dag

Gør du andet, når din datter bider, og hvor gammel er hun?

Nej det ved jeg godt du ikke gør.. Det var bare for at poientere at det med at blive sendt på værelset eller bide igen syntes jeg ikke er ok.. Nej vi siger nej og viser hende hvordan man skal gøre i stedet.. Hun bliver 15måneder juleaften.. Det er ofte i dagplejen hun gør det..

Anmeld

19. december 2012

PT

Profilbillede for PT
modesty skriver:

Det der hjalp sidste gang var at han kom i vuggestue. Det var som om at han i samspil med de andre børn forstod at det ikke var en særlig fed ting at gøre. Hvorfor det er vendt tilbage igen, ved jeg så ikke, men jeg håber virkelig at vi kan få ham til at holde op igen ved at være konsistente.

Han bider sin søster rigtig meget, når de leger, og hun siger av, nej, gå væk osv, så forhåbentlig lærer han også af det

Jeg håber for jer, din datter snart stopper igen

Og tak for dine svar

Anmeld

19. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Månsson skriver:

Nej det ved jeg godt du ikke gør.. Det var bare for at poientere at det med at blive sendt på værelset eller bide igen syntes jeg ikke er ok.. Nej vi siger nej og viser hende hvordan man skal gøre i stedet.. Hun bliver 15måneder juleaften.. Det er ofte i dagplejen hun gør det..

Så håber jeg, det snart hjælper hos både er og os
Det er selvfølgelig sødt, det er for at være kærlige, de gør det, men jeg ville ønske, han kunne vise sin hengivenhed på en anden måde

Jeg takker for dine svar

Anmeld

19. december 2012

L&V

PT skriver:

Så håber jeg, det snart hjælper hos både er og os
Det er selvfølgelig sødt, det er for at være kærlige, de gør det, men jeg ville ønske, han kunne vise sin hengivenhed på en anden måde

Jeg takker for dine svar

Ja mon ikke det er en fase.. Det satser jeg på.. Det var så lidt

Anmeld

19. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Månsson skriver:

Ja mon ikke det er en fase.. Det satser jeg på.. Det var så lidt

Alt er en fase. Den mantra bruger jeg ofte

Anmeld

19. december 2012

Anonym

et barn på 10 måneder forstå ikke timeout

men han forstår konsekvens.

Det at han ikke må være sammen med de andre når han bider det forstår han.

En timeout betyder også han skal tænke over det. Det kan han ikke.

Et barn på 10 måneder vil bare så ggerne være sammen med de voksne. Taer man dette fra ham så bliver han ked. Men han kan godt efter mange forsøg se en sammenhæng mellem bid og det at blive sat væk.

Hvis du bare én gang er kommet til at smile igen når du var sur. Nogen gange kan det være svært at holde masken når de lige gør noget sødt eller sjovt ja så er det det han prøver skal ske igen

Når du er sur vil han gerne ave du smiler i stedet. Det er jo rarere..

Man skal jo også huske at fjerne det eller den han bider i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.