hvornaar maa babyer spise rigtig mad - og hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. december 2012

Gravid2012

ja overskriften siger det hele.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

lycly

Jeg hørte lige fra min veninde i dag, at Sundhedsstyrelsen har lavet det om sådan at det nu hedder 6 mdr tidligst og ikke 4 mdr Og det er kun grød og mos uden klumper osv.

Anmeld

18. december 2012

Gravid2012

LuLy skriver:

Jeg hørte lige fra min veninde i dag, at Sundhedsstyrelsen har lavet det om sådan at det nu hedder 6 mdr tidligst og ikke 4 mdr Og det er kun grød og mos uden klumper osv.

aarh fordi det var ogsaa 4 maaneder som jeg kunne laese mig frem til... men det er aabenbart lavet om...

taak for dit svar

Anmeld

18. december 2012

lycly

Gravid2012 skriver:

aarh fordi det var ogsaa 4 maaneder som jeg kunne laese mig frem til... men det er aabenbart lavet om...

taak for dit svar

Ja, hun har lige fået det at vide af sin SP forleden dag. Jeg synes personligt det er noget underligt noget, det har altid heddet 4 mdr og jeg tror ikke jeg kender nogen som ikke er startet mellem 4 og 6 mdr uden problemer Synes bare man skal se på sit eget barn og dets behov

Anmeld

18. december 2012

Muhmi

Selvom de (åbenbart) har lavet det om, så fik Silas gråd fra den dag han blev 4 mdr. kun en lille smule, bare lige til at smage og sådan og vi har altså aldrig døjet med at han fik hård eller dårlig mave af det... Han klarede overgangen rigtig fint

Anmeld

18. december 2012

Eliza

6 mdr?? Det må da være meget nyt?? 

Anmeld

18. december 2012

Valle81

Alle mine tre ahr fået grød fra de var omkring de 4 mdr. Vi er startet med hirsegrød og Risgrød med eller uden frugtmos, og også kartoffel og grøntsagsmos. Efter de 6 mdr kom der havregrøden og øllebrød til. Omkring de 6,5-7 mdr er de begyndt at få små rugbrødshapsere, ostefirkanter, midten af agurk, blød pære osv osv:0)

Omkring 5 mdrs alderen er jeg også begyndt at give lidt kød til kartoflmosen. Det kunne være fint hakket skinke, farsboller, lidt kødhoved osv.

Christina

Anmeld

18. december 2012

L&V

LuLy skriver:

Nu har jeg lige været på deres hjemmeside og kigge og der står altså intet om det der.. Man man har jo anbefalet fuld amning til de 6 måneder i langtid så mon ikke bare det er det hun har ment

Anmeld

19. december 2012

lycly

Månsson skriver:

Nu har jeg lige været på deres hjemmeside og kigge og der står altså intet om det der.. Man man har jo anbefalet fuld amning til de 6 måneder i langtid så mon ikke bare det er det hun har ment

Det er også meget nyt, og hendes sundhedsplejerske sagde at det lige er ændret. Det kan være det bare ikke er blevet officielt endnu. Syntes også det lød meget mærkeligt, men hendes SP sagde at man havde fundet ud af at deres maver faktisk først er klar fra 6 mdr og ikke 4 som det altid har heddet. Men igen, jeg synes det er noget underligt noget

Anmeld

19. december 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Gravid2012 skriver:

ja overskriften siger det hele.....

0-6 måneder amning eller flaske 

6-8 måneder grød og mos

fra 8 månder må de få rugbrød og almindelig mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.