Undersøgelser gennem graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. juni 2009

Juliesmor

Hej med jer!

Jeg fandt i mandags ud af, at jeg er gravid og er formentlig 7+0 henne. Der hersker lidt tvivl ift. hvornår jeg skal regne fra, så jeg håber lægen kan hjælpe mig på vej - MEN der er først en tid om 14. dage.

Det er 7 år siden jeg sidst var gravid og boede da i Nordsjælland - nu er jeg flyttet tilbage til Holstebro og er mildest talt lidt i vildrede. Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor ofte og hvilke undersøgelser man skal til.

Er det fx blevet obligatorisk, at alle gravide skal have en NF scanning og en scanning senere i graviditeten - eller er det geografisk afhængig?

Er der nogen, der kender et sted, hvor jeg kan få et overblik over, hvilke og hvor ofte og hvor jeg skal forvente undersøgelser i graviditeten.

God weekend.

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

Mca<3

Juliesmor skriver:

Hej med jer!

Jeg fandt i mandags ud af, at jeg er gravid og er formentlig 7+0 henne. Der hersker lidt tvivl ift. hvornår jeg skal regne fra, så jeg håber lægen kan hjælpe mig på vej - MEN der er først en tid om 14. dage.

Det er 7 år siden jeg sidst var gravid og boede da i Nordsjælland - nu er jeg flyttet tilbage til Holstebro og er mildest talt lidt i vildrede. Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor ofte og hvilke undersøgelser man skal til.

Er det fx blevet obligatorisk, at alle gravide skal have en NF scanning og en scanning senere i graviditeten - eller er det geografisk afhængig?

Er der nogen, der kender et sted, hvor jeg kan få et overblik over, hvilke og hvor ofte og hvor jeg skal forvente undersøgelser i graviditeten.

God weekend.

Kh Heidi

Hej  Rolig rolig , det hele kører jo automatisk når du har været ved det første læge besøg ,,, Så får du brev ind af døren med tider til det hele..

Anmeld

12. juni 2009

Misjelle

Hvis det er en graviditet, der forløber helt normalt, er der:
  • 3 lægebesøg
  • 2 scanninger (NF og MD)
  • Derudover er der en del JM konsultationer, men antal er vidst afhængigt af geografi og om du vælger enkelt eller gruppe konsultation.
Kender ikke nogen side hvor du kan få et overblik, men efter 1. lægebesøg, vil du have styr på det hele . NF og MD scanninger bliver alle tilbudt idag, men mener bestemt godt man kan takke nej hvis ikke man ønsker det.

Held og lykke med din lille nye spire

Knus Michelle

Anmeld

12. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Du kan læse lidt om undersøgelser i graviditeten - og andre artikler om graviditetet, fødsel etc -  i vores videnssektion her på baby.dk:

https://www.baby.dk/videnom/4p137/graviditet-undersoegelser-i-graviditeten.aspx

Mvh
Karoline

Anmeld

13. juni 2009

CGTN

Det er også forskelligt om det kører automatisk... Min læge glemte f.eks. og fortælle mig, at jeg selv skulle ringe til JM og bestille tid, så jeg kom vist lidt sent afsted til første besøg hehe.. Men det er jo heldigvis ikke det værste og være sen til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.