Eksperthjælp: baby 3 måneder, har ændret rytme , efter vaccination?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.854 visninger
1 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Lisbeth Jess

"baby 3 måneder, har ændret rytme , efter vaccination?"

Min søn er 3 måneder gammel, og var til læge i mandags og få sin 3 måneders vaccine.

Inden den, så vores hverdag sådan her ud.

Op kl 6. Morgenmad leg hygge og så ind og putte til formiddag kl 7:30. Jeg kunne ligge ham ind i vores seng, hvor han lå på sin dyne under vores, med sin putte kanin. Når jeg lagde ham, kyssede ham i panden og lagde hans kanin ville han dreje hovedet til den ene side og lukke øjnene.
Kl 9 stod vi op og hygge, fik noget mad, legede lidt, snakkede, smilede, grinte sang,
Kl 11 ville jeg putte ham igen, samme måde som før, uden problemer ville han sove 3 timer.
Kl 14 ville han vågne og få noget mad, hygge lidt osv.
Kl 15:30 ville han få endnu en lur på en time og så op og hygge med sin far.
Kl 17 mad of så ville han få endnu en lur
Kl 18 går vi igang med godnat rutinen af at komme i bad, mad og så ind i sin egen seng uden brok, både mor og far ville putte og mysse.
Sove med 2 spisninger pr nat indtil kl 6 næste morgen.

EFTER 3 måneders vaccine

Ingen rytme, ingen glad baby, ikke mere end 3 lure i løbet af en dag, med Max 1 times tid af gangen.
Han hyler så snart jeg ligger op til at han skal sove til middag eller skal i seng om aftnen. Han hyler fordi han er overtræt. Jeg er nød til at gå og vugge ham i ca 10 min og skal være 100% sikker på at han sover tungt, før jeg ligger ham i liften eller i hans seng, ellers kan jeg starte forfra.

Det tager hårdt på mit forhold til min baby fordi han virker meget ulykkelig, og er ikke glad særlig længe af gangen før der kommer noget der gør at han tuder og hyler. Og når jeg siger hyler, så mener jeg de der hyl hvor han glemmer at trække vejret.

Er der andre der kender til problemet? Nogle der har nogle råd til hvordan jeg kan få min glade baby tilbage?
Jeg er træt, udkørt, og ked af det, det meste af tiden fordi jeg føler mig som en elendig mor, når jeg ikke kan finde ud af at få det til at hænge sammen....suk!

Hjælp!!

Lisbeths svar

Hej!
Det er da noget af en omvæltning, du beskriver. forstår du e rudkørt og er ked af det, og ville ønske din glade baby var tilbage.
Om det er vaccinationen der forårsager ændringerne er jeg usikker på.
Nogle børn reagerer med lidt pjevsethed nogle dage efter.
Det du beskriver virker som om han har ondt.Er der en knude efter stikket, kan den masseres blidt, så evt ømhed forsvinder.
Er han snottet? hvis ja,kan det være hans ører.Har han det bedst når du holder ham med oprejst overkrop, græder han da mindre?
Når han græder, skal du checke om der kommer en bule i lysken , enten den ene side eller begge.( jeg tænker på et brok)
Hvis begge hans sten er i pungen, skal du se efter om de er som de plejer, eller om der er misfarvning, rødme eller hævelse.
Dette for at udelukke noget akut fysisk. Hvis du er usikker , få ham tilset af egen læge.
Hvis han er helt o.k. fysisk, så er det hans basale tryghed, der skal fyldes op, brug bæreselen eller slyngen til at have ham i, så han mærker dig.
Det giver fred og harmoni,.
Antallet af lure reduceres når de små bliver ældre. Han er mere nysgerrig, og mere vågen, følger mere med, derfor sover han nok mindre. Lad ham selv styre hvornår han virkelig er træt og følg hans rytme, også selvom den ikke er, som den plejer.
I finder en rytme igen for en stund, indtil den igen pludselig ændres.
Deter en god ide at lade ham styre ,hvornår han vil sove,.På et tidspunkt, når han bliver ældre, kan en egentlig soverytme realiseres er min erfaring.
Jeg håber dette hurtig reguleres ,så der bliver fred og ro, samt trivsel med ham og jer.
Rigtig meget held og lykke fortsat.
Jeg ønsker en glædelig jul og et nyt herligt år
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

missytordrup

Hej! 

skal jeg bare lade ham falde i søvn selv? som det er nu holder jeg øje med trætheds tegn såsom gab og gniden af øjforsøg forsøger at få ham til at sove på baggrund af det. 

Han har det meget bedre i denne uge end sidste uge. Men jeg kan ikke få ham til at sove længere stræk i løbet dag.

han vil heller ikke rigtig øge mængden han spiser pr. Måltid. 135 ml pr måltid, og sådan har det været i 2 måneder nu...han øger bare antal gange han beder om mad. Noget jeg kan gøre der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.