Hej alle,
jeg har virkelig brug for lidt gode råd.
Min søn har altid været ekstremt oralfikseret - lige siden han blev født har han haft et kæmpe suttebehov og siden han var cirka 4 mdr. har han bidt i ting (også vores fingre o.s.v.) med sine gummer. Den tendens er så fortsat efter han har fået tænder. Jeg var lidt bekymret for det da han startede i VS som 10 mdr. gammel, men han lærte ret hurtigt at det ikke var så populært.
Nu er han så begyndt igen... Han er 14 mdr. nu, og i dag bemærkede en af pædagogerne det da jeg kom og hentede ham. Selvfølgelig den eneste pædagog på stuen som jeg ikke har supergod kemi med. "det er jo ikke på den måde man bliver populær, hverken blandt de andre børn eller os voksne". WTF? Skal jeg så gå rundt og bekymre mig for at pædagogerne ikke kan lide mit barn eller hvad?
Det skal lige siges at han generelt er ekstremt populær derovre og meget glad og nysgerrig.
Pædagogen sagde at hun ikke så det ske, så hun ikke vidste om det var fordi han var sur eller glad. Men jeg har ALDRIG har oplevet ham bide fordi han var sur. Det er ALTID fordi han er glad og bliver lidt overkørt, f.eks i forbindelse med at vi tumler eller han vil give et "kys". Han har dog også en tendens til at tage de andre børns legetøj og mad og blive enormt sur hvis det ikke lykkes... Så han har lidt af et temperament.
Puha, det blev lidt langt det her, havde lige brug for at komme ud med lidt frustration...
Men mit spørgsmål er så: Hvordan f*nden får jeg ham til at stoppe? Han er jo så lille. Vi siger selvfølgelig nej og av hver gang han gør det, og ser "sure" ud. Men jeg synes sgu det er svært... Jeg har læst at der er nogle der sætter deres børn fra sig når de gør sådan noget, men det virker bare så drastisk. Men virker det? Eller hvad kan man ellers gøre? Hvor lang tid skal man blive ved med at være "sur" efter et bid? Jeg bliver jo "god igen" efter et par sekunder fordi jeg ikke nænner at være sur på ham (og heller ikke er det - jeg mener jo bare at det er en fase han skal igennem, men det er selvfølgelig et problem i forhold til de andre børn i VS). Jeg føler mig lidt lost...
Håber at der er nogle med gode råd. 
Anmeld