Stilling som kontorelev - undre mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg har søgt en stilling som kontorelev hos et engrosfirma.. Men stillingen er slået op som kontorelev, men i opslaget står der:

Vi kan tilbyde..

Opgaver inden for kundeservice, logistik, salgssupport og ad hoc kontoropgaver

Bredt kendskab til arbejdsgangene i en skovirksomhed

Bred uddannelse, hvor ikke to dage er ens.

Jeg synes sådan set ikke at særlig meget af det de kan tilbyde lyder som decideret kontorarbejde.. eller kommer jo an på hvordan man definerer det. Synes nu mere det lyder som en blanding af kundeservicemedarbejder/salgsassistent. Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Jeg har søgt en stilling som kontorelev hos et engrosfirma.. Men stillingen er slået op som kontorelev, men i opslaget står der:

Vi kan tilbyde..

Opgaver inden for kundeservice, logistik, salgssupport og ad hoc kontoropgaver

Bredt kendskab til arbejdsgangene i en skovirksomhed

Bred uddannelse, hvor ikke to dage er ens.

Jeg synes sådan set ikke at særlig meget af det de kan tilbyde lyder som decideret kontorarbejde.. eller kommer jo an på hvordan man definerer det. Synes nu mere det lyder som en blanding af kundeservicemedarbejder/salgsassistent. Hvad siger I?

Synes da det lyder fint ?

Nu er jeg i løntilskud på et kontor. Og Kundeservicesekretærene har også meget kontor arbejde. Logistik er der også kontorarbejde i.

Jeg tror det kommer meget an på hvordan det lægger op til deres kundeservice. Ikke mange er som de giga store firmaer hvor man kun sidder og snakker i telefon med kunderne.

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Synes da det lyder fint ?

Nu er jeg i løntilskud på et kontor. Og Kundeservicesekretærene har også meget kontor arbejde. Logistik er der også kontorarbejde i.

Jeg tror det kommer meget an på hvordan det lægger op til deres kundeservice. Ikke mange er som de giga store firmaer hvor man kun sidder og snakker i telefon med kunderne.

Havde faktisk ikke tænkt over det på den måde, mht at det er et mindre firma, og så er arbejdsopgaverne lidt bredere!

Sagen er bare den at jeg er uddannet i butik, og søger væk fra butiksfaget nu, og så nærlæste jeg lige opslaget og fandt det meget lig butiksarbejde, og det er jo det jeg helst ikke vil.. 

Men skal faktisk til samtale imorgen, og så kan jeg jo altid spørge

Anmeld

17. december 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Havde faktisk ikke tænkt over det på den måde, mht at det er et mindre firma, og så er arbejdsopgaverne lidt bredere!

Sagen er bare den at jeg er uddannet i butik, og søger væk fra butiksfaget nu, og så nærlæste jeg lige opslaget og fandt det meget lig butiksarbejde, og det er jo det jeg helst ikke vil.. 

Men skal faktisk til samtale imorgen, og så kan jeg jo altid spørge

Ja det synes jeg du skal.

Altså når en af Kundeservicesekretærene har taget telefonen så kan de blive spurgt til råds om tilmelding eller hvordan man søger tilskud hjem. De kan også skulle melde en ledig på hold. Og så er der en del papir arbejde forbundet med det. Så skal folk indkaldes til de respektive kurser. Man skal have kontrakter hjem og der skal faktureres.

Så skal der laves mapper til kurserne. Der skal være lister og blanketter og beviser.

Efter et kursus skal alle oplysningerne registreres og arkiveres. Nogle ting skal sendes videre osv.

Hos os er dette godt nok delt op på to stillinger. Men det er også et stort hus. Der er meget meget mere ved hver stilling. Men dette er bare et uddrag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.