Issa skriver:
Jeg ville godt turde.. Mink opsøger på ingen måde menneskekontakt med vilje.. De er helt ekstremt menneskesky..
Ved godt der lige har været det med den rotte, meeen så sku vi jo aldrig sætte børn ud mere?.. Vi har altid regnslag på barnevognen, og kan høre hvis der er det mindste i babyalarmen.. så var det mig ville jeg synes det var okay..
Dernæst er det jo sådan at ja det er landmandens mink, men jeg kan love dig at hvis du ringer og spørger hvad han vil gøre ved det, så siger han ingenting.. Forstå mig ret; han kan ikke bruge minken til noget som helst når den har været ude, og i må gerne aflive den når den er på jeres grund..
Så altså var det mig havde jeg sat en fælde med noget foder i (tror den er ekstremt sulten siden den kommer så tæt på jeres hus), og så havde jeg sat min barnevogn ud.. 
Det med at det er et sky dyr, passer nu ikke helt. Ihvertefald ikke for dem som er opfostret i fangenskab. De kan faktisk gå ret tæt på mennesker, fordi at de jo er vant til at mennesker = mad/fodring.
Vi havde et par stykker nede hos min hest på et tidspunkt og dem kunne man altså lokke næsten helt hen og spise af hånden...
Og ja, den er jo sikkert sulten, så jeg tænker lidt at den kan finde på hvad som helst for at få mad og jeg vil da nødig at det er min lille søn, den vælger som sit måltid... Har selvfølgelig alarm på ham, men hvad kan der ikke nå at ske, inden jeg når derud...
Jeg er også ret sikker på at landmanden er ligeglad med at vi afliver den... Og det skal den også nok blive, enten af fælden eller hunden...Men indtil da, tror jeg altså ikke at jeg tør tage chancen...
Anmeld