Går Mink i barnevognen...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Elgaard73

Hej derude... Sagen er den, at vi bor ca 3 km fra en minkfarm og det hænder at der slipper mink ud derfra. Vi har nu fået en (eller flere) som bor i vores have. Vi opdagede den for en måneds tid siden, ved at vores jagthund fik fat i den, men (dum som jeg er) dækkede jeg hunden af, så minken kunne slippe væk. Først bagefter slår det mig, for pokker, hvad nu hvis den går i barnevognen??? 

Jeg har ikke turdet at lade sønnike sove ude siden, men var faktisk begyndt at tro at den kære mink var flyttet vidre, eftersom at vi ikke har set den siden hunden havde fat i den.... Men nej, så sgu lige dyret idag. Den er her stadig (eller også er det en ny).

Vi vil selvfølgelig sætte fælder op nu og hunden har også fået frit lejde til at tage den... Men indtil da, tør jeg ikke rigtig stille barnevognen ud.... Der har jo lige været det med en rotte der gik på et lille barn....Er der nogen der ved om mink også kan finde på at gøre det...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Kamulla

kan man ikke smide et fluenet over så de ikke kravler ind??

Anmeld

17. december 2012

Elgaard73

Kamulla skriver:

kan man ikke smide et fluenet over så de ikke kravler ind??

Jow...Jeg har godt tænkt på det, men er bare bange for at den vil gå/gnave sig igennem... Det er et modigt lille dyr...Slet ikke nær så sky som en rotte...

Anmeld

17. december 2012

CaWi

Har aldrig hørt om det, men de kan komme ind over alt, så hvorfor ik også en barnevogn.

Dog ville jeg tage ned til landmanden og fortælle at nogle af hans mink nu bor i jeres have, og hvad han har tænkt sig at gøre, for mink i naturen er faktisk skadedyr. Og da de ikke er vandt til andet end buret, vil de også kunne være en anelse mere agressive.

Det er jo reelt landmandens problem og ikke jeres.

Anmeld

17. december 2012

Kamulla

Elgaard73 skriver:

Jow...Jeg har godt tænkt på det, men er bare bange for at den vil gå/gnave sig igennem... Det er et modigt lille dyr...Slet ikke nær så sky som en rotte...

de er nogle agressive små bæster.. så ja det kunne de nok godt.. jeg vil klage min nød til ejeren af farmen, og bliver der ikke gjort noget vil jeg klage til kommunen.. kan ikke være rigtigt at man ikke kan stille sit barn ud for at sove!

Anmeld

17. december 2012

Elgaard73

CAWI skriver:

Har aldrig hørt om det, men de kan komme ind over alt, så hvorfor ik også en barnevogn.

Dog ville jeg tage ned til landmanden og fortælle at nogle af hans mink nu bor i jeres have, og hvad han har tænkt sig at gøre, for mink i naturen er faktisk skadedyr. Og da de ikke er vandt til andet end buret, vil de også kunne være en anelse mere agressive.

Det er jo reelt landmandens problem og ikke jeres.

Ja, det var også en ide... Men jeg tror bare at det eneste han kan gøre, er at tilbyde os nogle fælder (og dem har vi jo allerede selv) Han kan jo ikke gøre så meget andet... Og jeg vil heller ikke stille op og skælde ud, så længe det bare er en ankelt eller to, der dukker op... Det er jo et uheld at de slipper ud... Vi har boet her i 8 år nu og det er første gang at vi oplever det... 

Men selvfølgelig, lykkedes det os ikke at få ram på den/dem, så vil jeg måske nok tage kontakt til ham og høre om han har nogle forslag til hvordan vi kommer af med den/dem...

Tak for svar...

Anmeld

17. december 2012

ModerNatur

Jeg ville godt turde.. Mink opsøger på ingen måde menneskekontakt med vilje.. De er helt ekstremt menneskesky.. 

Ved godt der lige har været det med den rotte, meeen så sku vi jo aldrig sætte børn ud mere?.. Vi har altid regnslag på barnevognen, og kan høre hvis der er det mindste i babyalarmen..  så var det mig ville jeg synes det var okay.. 

Dernæst er det jo sådan at ja det er landmandens mink, men jeg kan love dig at hvis du ringer og spørger hvad han vil gøre ved det, så siger han ingenting.. Forstå mig ret; han kan ikke bruge minken til noget som helst når den har været ude, og i må gerne aflive den når den er på jeres grund.. 

Så altså var det mig havde jeg sat en fælde med noget foder i (tror den er ekstremt sulten siden den kommer så tæt på jeres hus), og så havde jeg sat min barnevogn ud.. 

Anmeld

17. december 2012

Elgaard73

Issa skriver:

Jeg ville godt turde.. Mink opsøger på ingen måde menneskekontakt med vilje.. De er helt ekstremt menneskesky.. 

Ved godt der lige har været det med den rotte, meeen så sku vi jo aldrig sætte børn ud mere?.. Vi har altid regnslag på barnevognen, og kan høre hvis der er det mindste i babyalarmen..  så var det mig ville jeg synes det var okay.. 

Dernæst er det jo sådan at ja det er landmandens mink, men jeg kan love dig at hvis du ringer og spørger hvad han vil gøre ved det, så siger han ingenting.. Forstå mig ret; han kan ikke bruge minken til noget som helst når den har været ude, og i må gerne aflive den når den er på jeres grund.. 

Så altså var det mig havde jeg sat en fælde med noget foder i (tror den er ekstremt sulten siden den kommer så tæt på jeres hus), og så havde jeg sat min barnevogn ud.. 

Det med at det er et sky dyr, passer nu ikke helt. Ihvertefald ikke for dem som er opfostret i fangenskab. De kan faktisk gå ret tæt på mennesker, fordi at de jo er vant til at mennesker = mad/fodring.

Vi havde et par stykker nede hos min hest på et tidspunkt og dem kunne man altså lokke næsten helt hen og spise af hånden...

Og ja, den er jo sikkert sulten, så jeg tænker lidt at den kan finde på hvad som helst for at få mad og jeg vil da nødig at det er min lille søn, den vælger som sit måltid... Har selvfølgelig alarm på ham, men hvad kan der ikke nå at ske, inden jeg når derud...

Jeg er også ret sikker på at landmanden er ligeglad med at vi afliver den... Og det skal den også nok blive, enten af fælden eller hunden...Men indtil da, tror jeg altså ikke at jeg tør tage chancen...

Anmeld

17. december 2012

Benjamins'mor

Jeg ville i hvertfald ikke turde lade mit barn sove ude før de var væk.

Anmeld

17. december 2012

mariamiss6

Elgaard73 skriver:

Hej derude... Sagen er den, at vi bor ca 3 km fra en minkfarm og det hænder at der slipper mink ud derfra. Vi har nu fået en (eller flere) som bor i vores have. Vi opdagede den for en måneds tid siden, ved at vores jagthund fik fat i den, men (dum som jeg er) dækkede jeg hunden af, så minken kunne slippe væk. Først bagefter slår det mig, for pokker, hvad nu hvis den går i barnevognen??? 

Jeg har ikke turdet at lade sønnike sove ude siden, men var faktisk begyndt at tro at den kære mink var flyttet vidre, eftersom at vi ikke har set den siden hunden havde fat i den.... Men nej, så sgu lige dyret idag. Den er her stadig (eller også er det en ny).

Vi vil selvfølgelig sætte fælder op nu og hunden har også fået frit lejde til at tage den... Men indtil da, tør jeg ikke rigtig stille barnevognen ud.... Der har jo lige været det med en rotte der gik på et lille barn....Er der nogen der ved om mink også kan finde på at gøre det...???

Sørg for at stramme fluenet og regnslag RIGTIG godt omkring vognen, så det er udspændt, og ikke daler ned på forlæderet, så tror dyret ofte at der ikke er et sted at stå på.

I øvrigt kan du prøve at ofte en bamse til at stå vagt oven på barnevognen. Det virker på nogle katte som et slags fugleskræmsel, og jeg tænker det kan have samme effekt over for en mink. 

Sørg i øvrigt for at holde godt øje mens den lille sover. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.