Kræsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Musen5

Er hvad Leah er.

Hun nægter kategorisk at spise andet end pasta med ost, og rugbrød med leverpostej, samt yoghurt med havregryn. Kan lokke en hel del grøntager i hende oxo.

Når det kommer til aftensmad så skal det helst være pasta og er deet ikke ja så spiser hun kun kartoflerne og sovsen. Kødet rører hun ikke.

Tilbyder hende en masse forskelligt (Det samme som os) men det er meget sjældent at hun spiser det.

Det er ikke fordi hun er underernæret, men det stiller spørgsmålet i mit hoved.

Kan man værer født kræsen og anti kød??????? Og hvad pokker kan vi gøre for at få hende til at spise noget andet.

Hun sultestrejker gerne hvis hun ikke får det hun vil have. Hun har bla gået 3 dage i dagplejen hvor hun kun spiste 3 stykker agurk pr dag da hun kategorisk nægtede alt andet.

Hvad kan vi gøre???

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Musen5

Slet ingen der kan hjælpe?????

/Mette

Anmeld

18. december 2012

Bebisim

det kunne lige så godt ha været mig der skrev indlægget. Jeg følger lige med fra sidelinjen

Anmeld

19. december 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Ingen gode råd. Jeg har nemlig samme problem.

Her spiser han så kun kød.

Anmeld

19. december 2012

Aabye

Her vil mange nok sige at jeg er HAMMER streng og alt muligt.. Men så tager vi det med.. 

Her får min søn på halvandet at vide at han kan spise hvad der bliver sat på bordet, hvis ikke han vil spise det må han være sulten.. Jeg NÆGTER at stå og lave 2 forskellige retter mad fordi at han ikke vil spise det vi skal have.. 

Det resulterede i en hel uge hvor han næsten ikke rørte sin mad, men så kom der fremgang i det.. Jeg gav mig nemlig ikke.. For jeg er mere stædig end han er..!

Han spiste dog fint henne i dagplejen, så jeg var nu ikke så nervøs over at han ikke spiste specielt meget til aften..

Anmeld

19. december 2012

Lusi

Line - med 2 boblinger skriver:

Her vil mange nok sige at jeg er HAMMER streng og alt muligt.. Men så tager vi det med.. 

Her får min søn på halvandet at vide at han kan spise hvad der bliver sat på bordet, hvis ikke han vil spise det må han være sulten.. Jeg NÆGTER at stå og lave 2 forskellige retter mad fordi at han ikke vil spise det vi skal have.. 

Det resulterede i en hel uge hvor han næsten ikke rørte sin mad, men så kom der fremgang i det.. Jeg gav mig nemlig ikke.. For jeg er mere stædig end han er..!

Han spiste dog fint henne i dagplejen, så jeg var nu ikke så nervøs over at han ikke spiste specielt meget til aften..

Det gør vi også her, for jeg nægter også at stå og lave 4 forskellige retter

Min barndomsveninde's mor, stod altid og lavede 2-3 forskellige retter til dem

Man må sgu gerne kalde mig en dårlig mor, af dén årsag, for jeg giver mig heller ik!

Her bliver de så dog til nøds, tilbudt et tørt stykke rugbrød og de SKAL sgu i det mindste smage på maden.

Anmeld

19. december 2012

Musen5

Line - med 2 boblinger skriver:

Det er oxo det vi prøver at gøre her. Her er forskellen så bare at hun IKKE spiser særligt meget i dp heller når hun ikke vil spise herhjemme.

Det kommer i perioder at hun ikke vil røre maden.

Kan man være født vegetar????? Hun rører ikke noget med kød overhovedet.

/Mette

Anmeld

19. december 2012

Aabye

Lusi skriver:

Det gør vi også her, for jeg nægter også at stå og lave 4 forskellige retter

Min barndomsveninde's mor, stod altid og lavede 2-3 forskellige retter til dem

Man må sgu gerne kalde mig en dårlig mor, af dén årsag, for jeg giver mig heller ik!

Her bliver de så dog til nøds, tilbudt et tørt stykke rugbrød og de SKAL sgu i det mindste smage på maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.