Barn i sorg - hvordan hjælper jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Ina33

Min søn mistede sin højt elskede bedstemor (min mor) for 1,5 mdr. siden. Han var med i hele forløbet, var der da hun døde, var med til begravelse osv..

Han er desværre den sidste måneds tid begyndt at reagerer meget kraftigt.

Han bliver ofte ked af det i skolen, er meget udafreagerende, slår de andre børn, bliver nemt vred, går "amok" over små ting. I dag var han så vred at der var 3 lærer om at holde ham (han går i 1. klasse)...

Jeg aner snart ikke mit levende råd - han går i sorggruppe på skolen, og her taler de også om at "styre" sit temperament.

Jeg har spurgt hans lærer hvad jeg skal gøre, hun synes bare jeg skal give det tid..

Hvad ville i gøre i min situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

bøllen

Har ingen gode råd. Men kæmpe  til dig & din søn.

Anmeld

17. december 2012

ModerNatur

Jeg ville nok give ham lidt tid, og stadig holde fast i hvad der var rigtigt og forkert.. Men jeg ville holde god afstand.. 

Kan godt huske hvordan jeg selv havde det.. og hver gang der var nogen der tog "emnet" op blev jeg mere og mere hidsig.. (mener jeg gik i 3.)..

Kun du kender din søn, så stol på dig selv og lyt til ham når han kommer til dig..

Håber han snart finder ro den lille gut 

Anmeld

17. december 2012

Ina33

bøllen skriver:

Har ingen gode råd. Men kæmpe  til dig & din søn.

Tusinde tak.

Anmeld

17. december 2012

Ina33

Issa skriver:

Jeg ville nok give ham lidt tid, og stadig holde fast i hvad der var rigtigt og forkert.. Men jeg ville holde god afstand.. 

Kan godt huske hvordan jeg selv havde det.. og hver gang der var nogen der tog "emnet" op blev jeg mere og mere hidsig.. (mener jeg gik i 3.)..

Kun du kender din søn, så stol på dig selv og lyt til ham når han kommer til dig..

Håber han snart finder ro den lille gut 

Tak for svaret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.