Afhentningshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Frøken J.

Har lige brug for et råd mere her på falderebet, inden jeg skal ud af døren og hente vores smukke datter (kl. 14.10)

Har problemer med at hente hende - Fordi hun ikke vil med hjem Det er i reglen en god ting, ELSKER at hun er så glad for vuggeren, men det gør det bare til en ret negativ ting at hente. Fordi hun bliver gal, når vi forlader vuggeren. Derudover er problemet, at hun gerne vil gå selv. Det kan hun også godt, og må som udgangspunkt godt, men hun kan ikke gå hele vejen hjem på egen hånd, og jeg kan ikke styre barnevogn og gående Rose på én gang, fordi hun har det med at ville gå i den modsatte retning af den vi skal i. Og sætter jeg hende op i barnevognen, er hun helt hysterisk hele vejen hjem!

Jamen hvad gør man så? For jeg kan jo ikke hente hende uden barnevogn, for i og med hun ikke kan gå hele vejen, vil det jo ende med jeg skal tage hende op og bære hende, og det kan jeg altså ikke holde til.

Luksusproblem måske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

modesty

Hmm, jeg er også ude i den dér med at han vil gå selv og helst alle andre veje end den vej vi skal!

Han har faktisk ikke været glad for at blive kørt siden han begyndte at kravle.

MEN! Det er meget bedre når han sidder i fremadrettet klapvogn, end i barnevognen. Udsynet er meget bedre og han kigger ikke på mig, men på alt det andet sjove der sker omkring ham.

Jeg aner ikke om det vil hjælpe jer, men her gør det en forskel. Han bliver dog stadig træt af den når han har siddet der i mere end en halv times tid.

M.h.t. afhentning fra vugger, der har jeg desværre ikke nogen erfaring... måske I kan lave nogle sjove ritualer på vej hjem, noget du ved hun interesserer sig for? Vi har et bestemt skilt og en bestemt gadelampe der altid lige skal hilses på og røres ved når vi går hjem. Måske hvis hun har noget sjovt at se frem til?

Anmeld

17. december 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Har lige brug for et råd mere her på falderebet, inden jeg skal ud af døren og hente vores smukke datter (kl. 14.10)

Har problemer med at hente hende - Fordi hun ikke vil med hjem Det er i reglen en god ting, ELSKER at hun er så glad for vuggeren, men det gør det bare til en ret negativ ting at hente. Fordi hun bliver gal, når vi forlader vuggeren. Derudover er problemet, at hun gerne vil gå selv. Det kan hun også godt, og må som udgangspunkt godt, men hun kan ikke gå hele vejen hjem på egen hånd, og jeg kan ikke styre barnevogn og gående Rose på én gang, fordi hun har det med at ville gå i den modsatte retning af den vi skal i. Og sætter jeg hende op i barnevognen, er hun helt hysterisk hele vejen hjem!

Jamen hvad gør man så? For jeg kan jo ikke hente hende uden barnevogn, for i og med hun ikke kan gå hele vejen, vil det jo ende med jeg skal tage hende op og bære hende, og det kan jeg altså ikke holde til.

Luksusproblem måske?

Har hun lært at gå ved vognen i vuggestuen??? For så ville jeg da måske få fat i en sele så hun ikke pludselig løber ud mod vejen/cykelstien, og så lade hende holde ved barnevognsstellet??

Anmeld

17. december 2012

henh01

Kunne man forestille at hun ikke er færdig med at lege i vuggeren kl. 14.10? Måske hun trænger til (indimellem) først at blive hentet kl. 15.

MHT at gå selv - vi købte en sele (lignede en hundesnor) til vores søn da vi skulle på ferie fordi han også ville gå selv og i frygt for at han blev væk og tilmed i et fremmed land så var det bedre.
Han elskede at have den snor på (og alle gloede - fordi vi lærte ham at sige vov vov)

Måske en ide og så en klapvogn der ikke er så tung at skubbe når du skal holde hende også

Held og lykke med det.

Anmeld

17. december 2012

Frøken J.

henh01 skriver:

Kunne man forestille at hun ikke er færdig med at lege i vuggeren kl. 14.10? Måske hun trænger til (indimellem) først at blive hentet kl. 15.

MHT at gå selv - vi købte en sele (lignede en hundesnor) til vores søn da vi skulle på ferie fordi han også ville gå selv og i frygt for at han blev væk og tilmed i et fremmed land så var det bedre.
Han elskede at have den snor på (og alle gloede - fordi vi lærte ham at sige vov vov)

Måske en ide og så en klapvogn der ikke er så tung at skubbe når du skal holde hende også

Held og lykke med det.

Jeg svarer lige hurtigt +på lidt af det du skriver, for skal du af døren nu Hun hentes 14.30, det er mig der går 14.10, og hun har fri der alle dage pånær tirsdag, hvor hun er der til 15.30, så hun får den lange dag en gang om ugen. Resten kan jeg ikke lige nå at svare på, skal rende nu, så det bliver lige senere

Anmeld

17. december 2012

serinasmor

Frøken J. skriver:

Luksusproblem måske?

hmmm kiks

jeg har gjort alle 3 dele ( det kan i øvrigt ikke anbefales at bære en hidsig 2 årig i 20 min )

vi har tit leget på vej hjem på en legeplads eller kigget efter snegle eller fodret ænder .. det har givet noget at se frem til på vej hjem og gjort det nemmere at få hende med ud ad dp's dør (dengang det var dp) ..

skal hun bruge barnevognen i vugger? ellers ville jeg overveje klapvogn hvis i ejer sådan en

Anmeld

17. december 2012

tarkoflen

Måske Rose ønsker sig sådan en her

http://uniquekids.dk/group.asp?group=84

De er da lidt søde, og måske lidt sjovere at få på end en almindelig gåsele?

Anmeld

17. december 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville bytte barnevognen ud med en klapvogn. Så ville jeg lade hende gå ved siden af mens hun holder fast og hvis hun ikke holder fast og løber den modsatte retning ville jeg sætte hende op i klapvognen og på med selen. Hun vil højst sandsynlig græde, men hun finder sikkert hurtigt ud af, at man skal holde fast ellers kommer man op i klapvognen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.