barselsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. juni 2009

Mum33

Da der pt er baby-boom i vores omgangskreds, har jeg overvejet et alternativ til det ellers obligatoriske sæt tøj fra h&m, som man ofte sværger til i barselsgave. Har overvejet at lave en barsels-kurv med alle de småting, som man får brug for eller kunne have glæde af de første uger med en lille ny. 
Tænker fx d-dråber, ammeindlæg, boller til fryseren, evt frikadeller, zinkcreme, evt en film (lang klassiker til amme-underholdning), creme til moderen, bind, osv. 

Andre gode forslag til at komme i? Hvad manglede I, eller hvad blev I glade for folk kom med?   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

Sweet1978

Ved ikke lige om det passer ned i din kurv, men her for nylig gav jeg sutter i barselsgave. Dem fra navnebaby, man selv kan designe og putte navn på. Fik lokket navnet hurtigt ud af moderen og var først på barselsbesøg ca. 3 uger efter fødsel, da hun fik kejsersnit og var på sygehuset mange dage selvom det  var 3. barn. Og vi bor langt fra hinanden så det skulle lige planlægges.  Lang forklaring, men bare lige for at sige at i vores tilfælde kunne Navnebaby godt nå at levere (3-5 arbejdsdage - postdanmark). De blev modtaget med kyshånd, de synes de var rigtig fede.

Anmeld

12. juni 2009

Misjelle

Her fik jeg også sådan lidt blandet i barselsgave. Noget jeg har været rigtig godt var en E-vitamin salve der kan købes i matas. Den er god til de ømme brystvorter når man ammer og senere lindre den rigtig godt de røde babynumser. Desuden er den fri for parabener og andet. Synes den ville passe godt ned i din kurv.

Knus Michelle

Anmeld

12. juni 2009

Tynen

Jeg gav min kusine sådan en kurv og puttede det her i:

1 stk. sengesæt (De vidste ikke hvad køn det blev, så gav dem et i grøn, da de fik en dreng)
1 pakke skumklude
3 stofbleer med grønne ugler
Blad - Vores børn eller Vi forældre
Bind
Ammeindlæg
Lansinohl (Fra Apoteket) helende brystvortecreme
D-dråber
Zinksalve
1½ l. cola
2 Hariboposer
1 gavekort til Blockbuster

De blev helt vildt glade for den (Sagde de   )

Jeg var til sidst ved at kaste op i tøj da jeg havde født, og endte med at måtte bytte de fleste barselsgaver da jeg slap ud.
Derfor gad jeg ikke give tøj

Anmeld

12. juni 2009

Mum33

super ideer. Tusinde tak

Anmeld

12. juni 2009

Pige2009

Jeg har aldrig tænkt over at give sådan en kurv, men sikke en fantastisk idé! Det må jeg huske næste gang jeg skal give en barselsgave...

Anmeld

14. juni 2009

foto på lærred

Jeg tror mange allerede har de småting. Enten fordi man får dem gratis i de der "gratis" pakker eller fordi man ofte er godt forberedt med alt mellem himmel og jord til baby kommer.

Jeg tror, at jeg ville blive rigtig glad for et gavekort til f.eks bruch på en lokal cafe, hvor man så kan tage hen med veninden som giver det, eller med kæresten når de første "vanvittige" måneder har lagt sig. Den med biobilleter (dem man køber hvor der er to billeter og popcorn og sodavan) er også god. Her har vi dog ikke kunne slippe afsted endnu, så her ville Block Buster gavekortet også have været et hit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.