Høflighed på 100 dage - Hvad er din top 5?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

MorDk

Her er listen:

1.Tale pænt/respekterer andre mennesker (efter alder)

2. Sige tak / Bede pænt om noget

3. Sidde pænt ved bordet/Spise pænt (efter alder)

4. Vente på tur

5. Dele

Vores Basse er 2 år og generelt meget velopdragen når vi er ude. Hjemme kæmper han lidt med os til tider, men det ER jo normalt! Men når vi er ude kan man se at vores opdragelse giver pote, og det er SUPER dejligt.

Han siger altid Tak og Be om... (Be' om kan han men "glemmer det") Han beder pænt om hjælp. Han er SÅ god til at dele. Han spiser generelt pænt. Ikke så god til at vente hjemme men ude venter han på tur m.m Så sys det er rigtig dejligt ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

M (:

LR85 skriver:

Sidder og ser 'Høflighed på 100 dage' på DR2, som i dag handler om børneopdragelse.

Lola Jensen var ude og fortælle og god høflighed hos børn og lavede en top 5, som blandt andet var at sige tak og vise hensyn.

Hvad er dit top 5 i høflighed hos børn. Altså hvilke ting du synes er de bedste ting at være høflig til.

Mit er helt klart:

sige tak

Spise pænt (alt efter alder)

Sige hej og farvel når man kommer og går

at kunne dele, vise hensyn

Jeg ved ikke lige på stående fod hvad min top 5 er, men synes det er pudsigt, at alle synes det er vigtigere at kunne sidde stille på stolen og holde bestikket rigtigt end det er at kunne dele med andre/vise hensyn/vise omsorg/respekt for andre..

Jeg synes da det er langt vigtigere at være omsorgsfuld og kunne tage hensyn og vise respekt end det er at kunne sidde pænt ved bordet.. 

Anmeld

9. januar 2013

MorDk

M (: skriver:

Jeg ved ikke lige på stående fod hvad min top 5 er, men synes det er pudsigt, at alle synes det er vigtigere at kunne sidde stille på stolen og holde bestikket rigtigt end det er at kunne dele med andre/vise hensyn/vise omsorg/respekt for andre..

Jeg synes da det er langt vigtigere at være omsorgsfuld og kunne tage hensyn og vise respekt end det er at kunne sidde pænt ved bordet.. 

Jeg har sørme ikke lige tænkt over at sætte det i prioteret rækkefølge hmm... Ej men så ser det sgu anderledes ud.

Anmeld

9. januar 2013

MorDk

Prioteret rækkefølge:

1.Tale pænt/respekterer andre mennesker (efter alder)

2. Sige tak / Bede pænt om noget

3. Dele

4. Vente på tur

5. Sidde pænt ved bordet/Spise pænt (efter alder)

Anmeld

9. januar 2013

Sujan

Synes det kommer meget an på alder. Men er enig om at det er at sige tak, hej/goddag/ farvel. For mig er det ikke så vigtigt at de kan sidde pænt ved bordet. Men mere noget med at respektere andre og respektere ting.

Jeg kan ikke have hvis de siger."jeg vil" eller "jeg skal have" og svare igen og sådan noget. De kan bede pænt om det de gerne vil have,

Anmeld

9. januar 2013

M (:

Jeg har sørme ikke lige tænkt over at sætte det i prioteret rækkefølge hmm... Ej men så ser det sgu anderledes ud.

Hm, jeg gik bare ud fra at den var prioiteret, når alle skrev: 1., 2., 3., 4., 5...

Men det kan da godt ske, at det bare er mig, der læser det helt forkert? 

Anmeld

9. januar 2013

MorDk

M (: skriver:

Hm, jeg gik bare ud fra at den var prioiteret, når alle skrev: 1., 2., 3., 4., 5...

Men det kan da godt ske, at det bare er mig, der læser det helt forkert? 

Nej for skriver man et TOP 5 så tænker jegd et er i prioteret rækkefølge, men jeg gjorde det bare ikke. Hvorfor ved jeg ikke. Men min rækkefølge tilføjede jeg så efterfølgende

Anmeld

10. januar 2013

M (:

MorDk skriver:

Nej for skriver man et TOP 5 så tænker jegd et er i prioteret rækkefølge, men jeg gjorde det bare ikke. Hvorfor ved jeg ikke. Men min rækkefølge tilføjede jeg så efterfølgende

Ja, det var jo også umiddelbart min logik, og derfor jeg synes det er lidt pudsigt med den prioitering, der er lavet!

Er meget mere enig i din prioiterede rækkefølge (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.