"10 MÅNEDER, har været meget plaget af infektioner i mellemøret, sover dårligt."
Hej lisbeth
Jeg skriver til dig, fordi jeg desperat har brug for hjælp!
Jeg har den mest glade og milde dreng, i dagtimerne, og selv aftentimerne, er han en fantastisk dreng, men om natten, går det hele bare fuldstændig af sporet!
Bagrundsviden: siden han har været 6 mdr. har han haft MØB 4 gange, og han har nu endelig fået lagt dræn, så vi håbede på mere rolige nætter, men det har vi da slet ikke fået!
For det første, under hans sygdoms forløb med MØB, har han intet ville spise, vi har hele tiden skulle lege 'cirkus' foran ham, så han åbnede munden og vi kunne putte noget mad der ind, nogle dage var jeg heldig hvis jeg bare kunne få 2 hele måltider i ham om dagen, hvilket reslutede i, at når han vågnede om natten, og bare skreg og skreg, kunne vi kun få det til at stoppe ved at give ham en flaske erstatning, også kunne vi være heldige at han sov videre.
Der var inge tvilv om han også skreg af smerte, de nætter..
Da han så endelig får lagt dræn, tænker vi at nu får vi gode nætter, tværtimod, alt er blevet en katastofe, mildest talt.
Han vil stadigvæk intet rigtig spise, han pyller meget i løbet af dagen, har svært ved at få ham til at sove om dagen, nogle gange kun i 20 min. og natten er forfærdelig, han vågner stadigvæk med et skrig, selvom jeg ligger en hånd på ham, og snakker stille til ham, er der intet der virker, vi har også prøvet at tage ham over i vores seng, det hjælper heller ikke, at give ham vand, har heller ingen effekt, men en flaske med erstatning, så kan det godt ske han vil sove to timer mere, og efter de to - fire timer, så starter hele møllen igen!
Vi er udkørt, jeg er ked af det, og græder meget fordi det hele er så frustrende!
Han er en dreng der vejer 11 kg, og er 76 cm..
Jeg håber du kan hjælpe?
Hilse den trætte og fortvivlede mor!
Lisbeths svar
Hej!
Det lyder som om I er på de sidste resourcer, og er trætte og udkørte.grundet de dårlige nætter.
Jeg ved ikke hvornår han fik dræn.?
jeg vil råde jer til et besøg, hurtigt hos ørelægen, få drænene checket, og bed ham om at undersøge for polypper.
Polypper og mellemørebetændelser hænger ofte sammen.
Hvis ørelægen ikke finder noget m. dræn, polypper eller hals.så må han formodes at være uden infektion.
For at være på den sikre side, så få ham checket hos egen læge.
Den dårlige rytme han er i, skal vendes. I må bede om noget hjælp hos familie eller venner. I skal have jeres søvn, bare en enkelt nat. ellers må i splitte jer op, en har vagten den anden sover
Mon han er ved at få tænder? Check hans gummer, og check om han har trøske, det giver også smerter.
Han skal igang med at få mad, så hans immunforsvar kommmer ordentligt igang.
Når i laver mos eller aftensmad,husk godt med fedtstof.put smagsgiver ovenpå, æblemos, sveskemos, Lad ham selv spise, uden pres,vis jeres glæde over at spise, Giv ham evt grød og flaske inden natten.
I kan give en gang babymassage , afsluttes med et varmt bad, det giver en god søvn
Hvis hans dræn sidder o.k, så er det smerterne han husker, derfor den afbrudte nattesøvn.
Det kan måske klares med en panodil.
Håber du kan bruge noget af dette. skriv igen hvis du vil have noget uddybet.
Du kan også få fat på din sundhedsplejerske og sige hjælp.
Rigtig meget held og lykke, håber I får noget hjælp så i kan få overskud igen.
Rigtig glædelig jul
Varme hilsner
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk