Hej alle sammen
Jeg er anonym, af hensyn til min mands omdømme. så vel også af hensyn til mit eget for den sags skyld.
Min mand kom hjem fra arbejde i går og fortalte at han har en meget uheldig situation på arbejdet, og han spørger derfor mig til råds..
Det drejer sig om, at min mand er chef og har derfor mange medarbejdere under sig, dertil også meget unge piger på 16 år..
Der er en pige (16 år) som er blevet rigtig glad for at opholde sig på arbejdspladsen, selvom hun ikke har vagt. dette ser jeg ikke noget mærkeligt i, da der er et rigtig godt sammenhold. Hun er heller ikke den eneste som opholder sig der, udenfor egen arbejdstid.
Jeg er selv meget på stedet og kender medarbejderne godt.
En dag er jeg ikke til stede, som en undtagelse. Den dag dukker hende pigen så op.. hun ender faktisk med at være der i 5 timer. hun taler bare med min mand, og bare ER der, hvis i forstår. først sent om aftenen, når min mand skal hjem, tager hun med og min mand smider hende af, hvor hun bor, på vejen. helt uskyldigt flink som han nu er..
Igår fortalte han så, at det bekymrer ham meget han kan mærke at hun vil ham lidt for meget hvis i forstår? han er simpelthen bange for at hun er lidt for "forelsket" i ham og har svært ved at se hans grænser. jeg har selv bemærket det, men jeg er ikke jaloux, så har selvfølgelig bare ladet det ligge. men nu hvor han selv kommer og fortæller at det rent faktisk bekymrer ham, kan jeg ikke lade være med at tænke på hans situation.
han spørger mig til råds om hvordan man lige gør med sådan en pige. hun er jo i princippet bare et barn. Og min mand er meget omsorgsfuld, så han vil jo ikke sige at hun skal forlade arbejdspladsen, hvis hun bliver glad af at være der, når hun ikke har vagt. og hun er jo meget sød, så heller ingen grund til at brænde broer der..
jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sig til ham ?? er der nogle som har oplevet noget lignende eller nogle god råd ? jeg vil gerne hjælpe ham, men jeg kan simpelthen ikke lige se hvordan.
derudover, hvad skal jeg så selv gøre? jeg er som sagt en del af arbejdspladsen, og ingen er i tvivl om at jeg er gift med chefen. Jeg vil meget gerne opretholde en god kontakt til alle medarbejdere, inklusiv pigen her.
Håber ikke det lyder for mærkeligt, men vil bare gerne hjælpe min mand :/
MVH
Anmeld