Bondo skriver:
Jeg er ved at være godt træt af, at min søn hver morgen er våd af tis. I løbet af dagen har vi ikke problemer med at holde ham tør, men efter natten er han for det meste våd.
Han er nu 9 uger og vejer 5 kg, men han er lang og tynd. Vi startede ud med at bruge Libero, men de holdt ikke til hverken stort eller småt. Så gik vi over til Änglemark, men de var meget brede i det i str. 2. Pampers lugtede fælt af kemi, så vi brugte Huggies str. 2 og faktisk med rigtig stor succes. Hvis han var våd om morgenen var det kun meget lidt.
Nu er han for stor til str. 2 og vi er gået til Huggies i str. 3, men der tisser han tit også ud. (det er dog den gamle model - kan se der er kommet en ny). Änglemark bleerne er meget store i str 3 og klumper en del, så de fungerer ikke om natten. I går prøvede jeg så at købe en pakke fra Rema 1000 i str 2, men det var ingen succes. Aldrig har han været mere våd om morgenen. Jeg overvejer dog, om jeg skulle have prøvet en str. 3 fra 6 kg, da str 2 er meget kort i det. Er der nogen, der har erfaringer her?
Jeg har fået en enkelt ble fra Vibelle af en veninde og vil prøve den til natten, men den ser også meget kort ud i str. 2 og har meget samme facon som den fra Rema 1000.
Er der nogen af jer, som også har eller har haft en lang tynd dreng på 5 kg? Hvad brugte i af bleer med succes?
Mit næste træk er at tage forbi en Aldi og prøve Vibelle str. 3, (skal bare på en lang tur med bus og tog), men orker næsten ikke, at komme hjem med endnu en pakke bleer der ikke dur.
Hjælp hjælp
Vi bruger libero nr. 2 fordi han ikke er så tyk men lang han er 8 uger og 63 og 5300 gram. Jeg har købt nr 3 fra Aldi men de virker ret store, da han ikke er verdens tykkeste baby ved mave området. Jeg tror bare du skal stramme den lidt, så kommer det ikke ud og husk at lille mandens tissemand skal vende ned af;-)