Eksperthjælp: 2 år, må undvære far, grundet arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. december 2012

Lisbeth Jess

"2 år, må undvære far, grundet arbejde. "

Hej Lisbeth.
Jeg har en dejlig datter, der bliver 2 år den 21. December. Hun er meget tæt knyttet til hendes far og har været vant til altid at have ham hos sig hverdag. Nu er det så sådan at vi er bosat i Jylland, men han har fået arbejde i København. Derfor er han flyttet derover og vi skal så med derover når vi finder en lejlighed sammen. Det er nu 2 uger siden han rejste og i den første uge sagde hun flere gange om dagen at far er ude og rejse. Nu er hun så begyndt på at han sover oppe i sengen i soveværelset og hun er flere gange oppe for at snakke med hans dyne? Tænker du det er en normal reaktion? Jeg snakker meget med hende om at far er ude og rejse og kommer hjem igen. Og de snakker også tit i telefon sammen. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til der?

Mvh den bekymrede

Lisbeths svar

Hej!
Din datter savner og har svært ved at forstå, hvor far dog er henne, og deter helt normalt. i den alder kan man ikke forberede dem og forklare så meget, hvorfor han ligepluselig ikke er der.
Hun leder efter ham, i sengen og hvor han ellers plejer at være.
Selvom hun taler i telefon med ham, er det med den alder hun har svært at forholde sig til, hvor han er og hvor længe adskillelsen varer .
Jeg håber I snart får familiesammenføring igen.
Indtil da, er det vigtigt at have nogle store billeder af ham stående, hvor han ser direkte ind i linsen og smiler kærligt.
Istedet for telefonen er det måske bedre at skype, så hun kan se ham,.
Deter vigtigt i tager på besøg, så hun ser ,hvor han er.Når hun spørger så skal du sige. ja du savner far, han er i Kbh(hvis deter der han er),Han kommer snart . indfør et fast tidspunkt til en skypesamtale, selvom hun ikke vil snakke med ham, så kan han smile og sige kærlige ting til hende.
Hun skal ikke have lange forklaringer om, hvorfor han ikke er der, kun facts og empati på savnet.
Jo mere rolig du er , og lader hende savne, jo lettere er det for hende.
Håber det hele snart løser sig, og ønsker jer alle en glædelig jul.
Så længe hun får kærligehed og omsorg og bliver rummet, så klarer hun situationen.
Varme hilsner
Lisbeth jess
,

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.