samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. december 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Hej Piger..  

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og gode råd. 

Sagen er den jeg er gået fra min kæreste for 2 mdr siden, vi lavede selv samværs aftale, men nu ønsker far kun at se vores søn når det passer ham. 

vores søn 1,5 år og bor hos mig. Samværet lyder fra onsdag-søndag i lige uger. pga jeg har weekend arbejde. 

Far aflyser igår, da jeg nægter at udlevere mit privatliv, (han vil vide hvem jeg har været sammen med efter vi gik fra hinanden osv.) Han kontakter mig 60-70 gange om dage ved at ringe skriver det dobbelte og nu har jeg ændret mit nummer pga. Chikane og er igang med at få et taletidskort, som han kan bruge når han har vores søn. 

Nu var aftale at jeg skulle aflever ham hos far i eftermiddag, men nu truer fra med at jeg ikke for ham hjem igen, så jeg tør ikke at udlevere ham. Og hvis jeg skal have ham hjem, så skal det være i morgen fredag aften (fordi far ved jeg har planer) og så vil han hente vores søn lørdag morgen og aflevere ham lørdag aften og hente ham søndag morgen, fordi far skal i byen. 

Det er ikke holdbart over min søn og jeg næster at lagde det ske og har sagt at nu må han søge samvær vis statsforvaltningen, da der skal nogle faste regler og jeg tør ikke udlevere ham. 

Han afpresser mig, med billeder fra da vi var sammen, han vil lægge dem på nettet og sende dem til min familie. 

Har kontaktet statsforvaltningen og de siger at jeg som bopælsforældre har det sidste ord og den måde min eks vil køre det på, er ikke en løsning, som vi fungere.

Og de siger at det er iorden jeg nægter samvær, når det skal være på den måde.  

Hvad syntes I jeg skal gøre ? 

Det blev lidt rodet er meget langt nede. 

Håber i kan finde hoved og hale i det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Noneother

Det lyder godt nok til at din x har svært ved at komme sig over jeres forhold, siden han opfører sig sådan.

men ja.. Jeg synes at STF har helt ret når de bakker dig op i at nægte samvær, så længe han kører tingene sådan. Det er hverken dig eller din søn tjent med.

Så fortæl du ham da bare, at indtil i har været i STF så kører samvær sådan, hvis han vil have noget, og ellers slet ikke. BUM! Så er den ikke længere.

Husk at skrive alt ned, få en oversigt over de gange han ringer til dig fra dit teleselskab evt. så du har dokumentation for den chikane han udsætter dig for, og gem alle smsér og lignende fra ham.

-og husk ikke mindst at være rolig og kontant omkring det. Ikke noget med at vise at det generer dig og ikke noget men,.. overhovedet!
Hvis han finder ud af at han kan køre rundt med dig, så bliver det kun værre.

Anmeld

13. december 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
Noneother skriver:

Det lyder godt nok til at din x har svært ved at komme sig over jeres forhold, siden han opfører sig sådan.

men ja.. Jeg synes at STF har helt ret når de bakker dig op i at nægte samvær, så længe han kører tingene sådan. Det er hverken dig eller din søn tjent med.

Så fortæl du ham da bare, at indtil i har været i STF så kører samvær sådan, hvis han vil have noget, og ellers slet ikke. BUM! Så er den ikke længere.

Husk at skrive alt ned, få en oversigt over de gange han ringer til dig fra dit teleselskab evt. så du har dokumentation for den chikane han udsætter dig for, og gem alle smsér og lignende fra ham.

-og husk ikke mindst at være rolig og kontant omkring det. Ikke noget med at vise at det generer dig og ikke noget men,.. overhovedet!

Jeg prøver at bevare roen, syntes bare det er rigtig svært når han truer med kidnapning og politiet og alt muligt. 

Jeg har sagt til at vi køre efter den plan vi har aftalt, men det ønsker han ikke og har sagt at så må han tage den i STF og indtil til sagen er behandlet færdigt der, må han jo så bare undvære vores søn. 

Anmeld

13. december 2012

M&N

Noneother skriver:

Og stakkels dig og din søn, at I skal igennem sådan et helvede. Kan kun forestille mig til hvordan det er. Sikke da en kontrollerende freak altså.

Hvor er det synd for din søn at din x skal opfører sig så umodent og ligefrem truer dig med politiet og kidnapning.

Håber virkelig for dig det løser sig. Både for din og mest af alt, din søn. Det er jo trods alt hans far .... som opfører sig som en 5 årig. Trist 

Og husk at gemme alt dokumentation, som du kan når han kontakter dig..

Kæmpe  til dig!

Anmeld

13. december 2012

Noneother

hoejlund skriver:

Jeg prøver at bevare roen, syntes bare det er rigtig svært når han truer med kidnapning og politiet og alt muligt. 

Jeg har sagt til at vi køre efter den plan vi har aftalt, men det ønsker han ikke og har sagt at så må han tage den i STF og indtil til sagen er behandlet færdigt der, må han jo så bare undvære vores søn. 

Det er da osse helt fair at du har gjort det sådan. Lige nu bruger han jo bare jeres søn som værktøj til at hævne sig over jeres brud.

Mht. politi, så lad ham bare true. De kan jo ikke gøre dig noget som helst, så længe du har retten på din side. Desuden er det fogeden han skal have fat på hvis han endelig skulle udleveres, hvilket han ikke har krav på uden STF aftale på plads.
Politiet kan kun bruges til den slags hvis barnet er i umiddelbar fare.

Anmeld

13. december 2012

DitteFisk

Åh, min eks kom også med en kæmpe håndfuld tomme trusler så snart der var det mindste. Det er meget, meget udmattende, for man bruger en masse energi på at være vred og frustreret over det - og tænke "er det mig der er gal på den?". Og det er det ikke.

Du har dit på det tørre. Det er en rigtig ærgelig situation, men der er nok ikke så meget at stille op overfor hans trusler.. andet end det du gør. Så  til dig! 

Anmeld

13. december 2012

Caroline86

husk lige at faren som udgangspunkt har ligeså meget ret til knægten som du har!

Så hvis ikke du har tydelige beviser for Jeres aftale eller for trusler mv. så har du desværre ingen "sag".

Jeg ville melde manden til politiet da dem er dem der skal tage sig af chikane sager. Og så ville jeg da helt klart drøne i statsforvaltningen så hurtigt som muligt og få lagt nogle faste rammer for det samvær. Hvis din eks så opfører sig idiotisk så rammer det jo blot ham selv og ikke dig og din søn som det gør nu.

Lad være med at vente til han selv går i forvaltningen - han har ret til samværet! Kom ham da i forkøbet og få lavet en bindende aftale så han kan pålægges nogle regler for samværet

Og igen! Få meldt det chikane til politiet så du oveni hatten har en sag at tage med videre i statsforvaltningen!

Pøj pøj med det! Jeg håber "farmand" snart tager sig sammen for han lyder da som en groft usympatisk fyr

knus

Anmeld

14. december 2012

et-ønske

Så længe I ikke har en samværaftale, som er skrevet under og stemplet i statsforvaltningen, så har I reelt ingenting. Og det er absolut noget skidt!!

Din ex kan sådan set beholde Jeres søn efter samvær, uden at der sker noget ved det. Jeg ved det for jeg sad med hjertet i hånden da min ex ikke ville udlevere efter sommerferie, 12 timer før flyet lettede fik jeg hende hjem............

Omvendt kan du så også "skide" på den aftale I har indgået, og tilbageholde ham fra samvær med far, før I har været i statsforvaltningen.

Som de andre skriver er det super godt at gemme alt, både sms, mail mv. Det er ikke sikkert de vil se det i statsforvaltningen, men godt at have hvis de vil.

HUSK!! I alt kommunikation med statsforvaltningen er der meget vigtigt at det er Jeres søn der er i fokus. Ikke interne stridigheder - at det er til sønnes tarv osv. Prøv så vidt det er muligt at holde egne følelser og frustrationer tilbage.

Prøv om du kan få den i ex i tale på mail, så har du ALT på skrift.

Stakkels dreng der er fanget midt i det hele og til dig

Anmeld

14. december 2012

Mor1012

hoejlund skriver:

Hej Piger..  

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og gode råd. 

Sagen er den jeg er gået fra min kæreste for 2 mdr siden, vi lavede selv samværs aftale, men nu ønsker far kun at se vores søn når det passer ham. 

vores søn 1,5 år og bor hos mig. Samværet lyder fra onsdag-søndag i lige uger. pga jeg har weekend arbejde. 

Far aflyser igår, da jeg nægter at udlevere mit privatliv, (han vil vide hvem jeg har været sammen med efter vi gik fra hinanden osv.) Han kontakter mig 60-70 gange om dage ved at ringe skriver det dobbelte og nu har jeg ændret mit nummer pga. Chikane og er igang med at få et taletidskort, som han kan bruge når han har vores søn. 

Nu var aftale at jeg skulle aflever ham hos far i eftermiddag, men nu truer fra med at jeg ikke for ham hjem igen, så jeg tør ikke at udlevere ham. Og hvis jeg skal have ham hjem, så skal det være i morgen fredag aften (fordi far ved jeg har planer) og så vil han hente vores søn lørdag morgen og aflevere ham lørdag aften og hente ham søndag morgen, fordi far skal i byen. 

Det er ikke holdbart over min søn og jeg næster at lagde det ske og har sagt at nu må han søge samvær vis statsforvaltningen, da der skal nogle faste regler og jeg tør ikke udlevere ham. 

Han afpresser mig, med billeder fra da vi var sammen, han vil lægge dem på nettet og sende dem til min familie. 

Har kontaktet statsforvaltningen og de siger at jeg som bopælsforældre har det sidste ord og den måde min eks vil køre det på, er ikke en løsning, som vi fungere.

Og de siger at det er iorden jeg nægter samvær, når det skal være på den måde.  

Hvad syntes I jeg skal gøre ? 

Det blev lidt rodet er meget langt nede. 

Håber i kan finde hoved og hale i det 

du skal gemme ALT ... ALT hvad du har fra ham af chikane... og hive det med i statsamtet...

sikke en idiot , er super ked af det på dine vejne og stakkels søn.

det er kun godt du er og lyder så fornuftig !

glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.