Dåb...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2009

CGTN

Ved godt det er lidt langt ude i fremtiden for mig ang dåb, men i min familie (både på mors og fars side) inviterer de alle i hele familien (inklusive fætre og kusiner) Og nu har jeg den mening, at det er lidt vildt og invitere så mange mennesker ( vi snakker omkring 56-60 mennesker) når nu babyen ikke kan huske det alligevel, så selvom vi er inviteret til barnedåb ved alle fætre og kusiner er det så forkert og mene, at det kun er vores egne forældre, bedsteforældre og søskende der skal med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

Mira0911

Til Julies dåb der skal holdes i næste måned - er det vores forældre og søskende (og deres børn) der skal med...

Man bestemmer selv hvem der skal med... Man skal jo stoppe et sted..

Anmeld

11. juni 2009

Sweet1978

Jeg har altid været imod de der "tvangsinvitationer" - og gjort som det passet mig. Til mine børns barnedåb har det kun været vores forældre, søskende med børn og udvalgte vennepar. Men præsten ville da sikkert ikke have noget imod stort fremmøde i kirken, det går jo ikke for godt for dem

Anmeld

13. juni 2009

CGTN

Heeh nej det ville præsten sikkert ikke have noget imod, men sys nu heller ikke vores nye lille familie skal gå "konkurs" for og holde barnedåb når der kommer konfi senere hehe
Så det bliver vist bare de nærmeste

Anmeld

13. juni 2009

Diana...

Selvfølgelig skal du da bare gøre som du synes.

Anmeld

13. juni 2009

KarinaIda

Da vi holdte dåb i november sidste år, havde vi vores forældre, søskende og deres børn, bedsteforældre og to vennepar med.... For havde vi skulle invitere hele vores famili med, på både min og min mands side, så var vi nok nået op på omkring en 100 stk, og det ville jeg ikek have med til en dåb....

Anmeld

13. juni 2009

Balderson

Sweet1978 skriver:

Jeg har altid været imod de der "tvangsinvitationer" - og gjort som det passet mig. Til mine børns barnedåb har det kun været vores forældre, søskende med børn og udvalgte vennepar. Men præsten ville da sikkert ikke have noget imod stort fremmøde i kirken, det går jo ikke for godt for dem

Sådan har vi også gjort det ;0)

Anmeld

13. juni 2009

Mathilde

Jeg synes ikke det er forkert at gøre sådan og vi gør præcis det samme når vores lille pige skal døbes... Det bliver forældre, bedsteforældre, søskende og nære venner...
Inviter dem i har lyst til at have med

Knus Mathilde 35+3

Anmeld

13. juni 2009

louisepigen23

jeg er af den mening at en barnedåb er noget mere intimt... dvs kun de allernærmeste... hvorimod foreksempel et bryllup kan man invitere mange mennesker...

Og jeg synes ikke man skal føle sig forpligtet til at invitere en masse mennesker fordi de andre gør det, så sys du skal invitere dem du gerne vil have med og det er det

Håber du finder ud af det

Knus Louise

Anmeld

13. juni 2009

fam.4xc

CGTN skriver:

Ved godt det er lidt langt ude i fremtiden for mig ang dåb, men i min familie (både på mors og fars side) inviterer de alle i hele familien (inklusive fætre og kusiner) Og nu har jeg den mening, at det er lidt vildt og invitere så mange mennesker ( vi snakker omkring 56-60 mennesker) når nu babyen ikke kan huske det alligevel, så selvom vi er inviteret til barnedåb ved alle fætre og kusiner er det så forkert og mene, at det kun er vores egne forældre, bedsteforældre og søskende der skal med?

Tja i bund og grund bør man jo selv ku bestemme hvem man invitere.. MEN når det er sagt så gør vi på samme måde i min familie.. og vi tæller også nemt 60 stykker.... og jeg gør det selv... både fordi jeg ønsker at se alle i min familie og fordi jeg føler vi bør gøre det når vi også deltager i de andres...

Så her er det både til føsdage, bryllup, dåb osv vi er så mange mennesker, og det er sgu altid lidt af et arbejde men også super hyggeligt og dejligt at se dem alle

Kh Camilla der lige har holdt kæmpe 4 års føsdag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.