Skifte læge - hvor hurtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.358 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg er flyttet til en ny by og har fået tildelt en ny læge. Jeg kan bare slet ikke med min nye læge. Hun kommer fra en anden kultur og føler slet ikke hun forstår mig. Jeg er gået ned med stress og har virkelig haft det skidt. Jeg har prøvet at snakke med hende og hun siger da også at det er stress, men hun griner og smiler af mig, når jeg fortæller hende hvordan jeg har det. Siger bl.a. at jeg skal "tage mig sammen" og "kæmpe"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

B&J

ring til kommunen og hør hvem du har, for der går jo en 2-3 uger men kan være du har fået en for det er jo med sygesikringens kortet... men man skal jo altid kunne komme til en læge også en ny når man ikke kan med den gamle og kan godt forstå du vil skifte læge

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Spørgsmålet er egentlig, hvor hurtigt man kan få sin gamle læge tilbage? Har hørt noget om at man kun kan skifte en gang om året

Anmeld

12. december 2012

SaNiNa

Jeg vil tror det går rimeligt stærkt, da jeg skiftee læge (da jeg flyttede til en anden by) gik det vist fra dag til dag

men prøv at ring til den læge du regner med at skifte til og høre

Anmeld

12. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Spørgsmålet er egentlig, hvor hurtigt man kan få sin gamle læge tilbage? Har hørt noget om at man kun kan skifte en gang om året

Nej det tror jeg ikke - men du skal jo så betale 150 kr for at skifte fordi du selv vælger at skifte.

Tror mere at reglerne handler om at der kun må være et vist antal kilometer imellem dig og din læge  Men ring til kommunen og hør ad 

Vi flyttede for 5 måneder siden og det tog faktisk lidt tid før det var gået orden i sagerne med at få skiftet læge, så det kan jo kun gå for langsomt  

Anmeld

12. december 2012

D-Micka

Jeg skiftede også tilbage til min gamle læge igen efter at have fået ny grundet flytning.. Hun var et skvat.. Nå, men jeg gav 170 kr. Og kunne komme ned til min læge med det samme .. :-) fik af vide på kommunen jeg bare kunne få tid hos den nye med det samme ..

Anmeld

12. december 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg er flyttet til en ny by og har fået tildelt en ny læge. Jeg kan bare slet ikke med min nye læge. Hun kommer fra en anden kultur og føler slet ikke hun forstår mig. Jeg er gået ned med stress og har virkelig haft det skidt. Jeg har prøvet at snakke med hende og hun siger da også at det er stress, men hun griner og smiler af mig, når jeg fortæller hende hvordan jeg har det. Siger bl.a. at jeg skal "tage mig sammen" og "kæmpe"

Du kan gå ind på borger.dk mener jeg det er og skifte læge fra den ene dag til den anden, der går bare et par uger før du får dit nye sygesikringsbevis.... Mener det koster 180 kr hvis du lige har skiftet læge, men er ikke helt med på de der regler.. Vi skiftede læge for et par måneder siden og det kostede 180 kr, men det er efter min mening ok at betale for at få en læge man kan bruge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.